11ο Συνέδριο CLEPA για το Aftermarket
CLEPA

11ο Συνέδριο CLEPA για το Aftermarket

Οι καινοτόµες υπηρεσίες κινητικότητας που συνοδεύουν την ψηφιοποίηση της δευτερογενούς αγοράς πρέπει να θέσουν στο επίκεντρο τους καταναλωτές.

Το 11ο Συνέδριο CLEPA διεξήχθη στις 4 Μαρτίου, για πρώτη φορά ψηφιακά. Παρείχε στους πάνω από 200 συμμετέχοντες μία επισκόπηση σχετικά με την επικείμενη νομοθεσία, τις εξελίξεις της αγοράς, τα πιθανά σενάρια και τις δεξιότητες που απαιτούνται. Οι παρουσιάσεις σχετικά με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες και πλατφόρμες, έδωσαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το μέλλον του κλάδου, καθώς εμφανίζονται νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ακόμα κι αν η δευτερογενής αγορά επηρεάστηκε λιγότερο από τον COVID-19, ο μετασχηματισμός του τομέα είναι ήδη σε εξέλιξη.


Το Aftermarket εξελίσσεται σε µία ολοένα και πιο περίπλοκη επιχειρηµατική δραστηριότητα. Οι προκλήσεις που δηµιουργούνται από τις νέες τεχνολογίες κινητήρων, τα προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης οδηγού, τα νέα µοντέλα ιδιοκτησίας και ένα εξαιρετικά ενοποιηµένο περιβάλλον στην αγορά, είναι πολλές.

Το συνέδριο ανέδειξε ότι η ψηφιοποίηση πραγματοποιείται σε όλα τα επίπεδα της αλυσίδας. Η «πρόσβαση στα δεδομένα εντός του οχήματος» είναι η κυρίαρχη συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο. Έτσι, νέοι παίκτες προσφέρουν ψηφιακές πλατφόρμες για τη διαχείριση των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης για τους καταναλωτές. Άλλοι πάλι ψηφιοποιούν τις εργασίες επισκευής στο επίπεδο των επισκευαστών.


Κατά την ομιλία του, ο Frank Schlehuber, Senior Consultant Market Affairs της CLEPA, τόνισε τα παρακάτω. «Καθώς η τεχνολογία των οχημάτων γίνεται πιο περίπλοκη, οι προμηθευτές δεν πρέπει να περιορίζονται στην αποκλειστική διανομή ανταλλακτικών. Σήμερα αυτό ρυθμίζεται με τον Κανονισμό Block Exemption. Ο κανονισμός εξασφαλίζει την ελεύθερη επιλογή των καταναλωτών σχετικά με το πού θα επισκευάσουν το όχημά τους. Αυτός ο κανονισμός, θα πρέπει να επεκταθεί πέραν του 2023 για να αποφευχθούν τεχνικοί ή νομικοί περιορισμοί στη διανομή των ανταλλακτικών».

Πρόσβαση στα δεδομένα εντός του οχήματος

Σχετικά με το ζήτημα της πρόσβασης στα δεδομένα εντός του οχήματος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε ότι εντός του έτους θα ανακοινωθεί μία νομοθετική πρόταση. Η Επιτροπή είναι επίσης πεπεισμένη ότι η κατ’ εξουσιοδότηση πράξη σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες επισκευής και συντήρησης που σχετίζονται με την ασφάλεια, γνωστή ως SERMI, θα εγκριθεί τις επόμενες εβδομάδες. Στο ίδιο πλαίσιο, θα δοθεί διευκρίνιση σχετικά με την ανάγκη μίας διασύνδεσης On-Board-Diagnostic ανεξάρτητη από τον τύπο του κινητήρα.

Η διασφάλιση της δίκαιης και ίσης πρόσβασης στα δεδοµένα για όλους τους παρόχους υπηρεσιών είναι κοµβική.


Η πρόσβαση στα δεδομένα εντός του οχήματος αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προμηθευτών στην αγορά και τις υπηρεσίες της κινητικότητας. Η Γενική Γραμματέας της CLEPA, Sigrid de Vries, επεσήμανε τα εξής. «Η επερχόμενη νομοθεσία σχετικά με την πρόσβαση στα δεδομένα πρέπει να διασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού στη χρήση της διασύνδεσης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί δίκαιη και ίση πρόσβαση για όλους τους παρόχους υπηρεσιών. Ταυτόχρονα πρέπει να υποστηριχθεί η δημιουργία ανταγωνιστικής αγοράς προς όφελος των καταναλωτών».


Οι προβλέψεις δείχνουν χαµηλότερη ανάπτυξη στον τοµέα των επισκευών, αλλά αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Το μέλλον του κλάδου του Aftermarket

Πληροφορίες για το μέλλον του κλάδου δόθηκαν με την παρουσίαση της μελέτης «Aftermarket 2030», που ανατέθηκε από την CLEPA και πραγματοποιήθηκε από την Boston Consulting Group (BCG). Τα ευρήματα προβλέπουν χαμηλότερη ανάπτυξη στον τομέα των επισκευών τα επόμενα χρόνια. Κύριος λόγος το χαμηλότερο κόστος συντήρησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ασφάλεια θα αυξηθεί χάρη στην αυξανόμενη επέκταση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που θα μειώσουν το ποσοστό ατυχημάτων κατά 10-20%, μέχρι το 2030.

Παράλληλα, η βιωσιμότητα αναδείχθηκε ως ένα σημαντικό θέμα, με διανομείς και προμηθευτές ανταλλακτικών να εμφανίζονται αποφασισμένοι να το διερευνήσουν περαιτέρω. Στόχος να υπάρξουν δεσμεύσεις και δραστηριότητες σε επίπεδο εταιρειών για τη μείωση του CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Επίσης, αρκετά παραδείγματα έκαναν ξεκάθαρο τον τρόπο με τον οποίο η ψηφιοποίηση ήδη μεταμορφώνει τη δευτερογενή αγορά. Παρουσιάστηκε μία πλατφόρμα που ενώνει τους καταναλωτές με τα συνεργεία, καθώς και μία λύση cloud που επιτρέπει νέες υπηρεσίες. Η ικανότητα εισαγωγής μοντέλων συνεργασίας είναι ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις κατά τη διαδικασία ψηφιοποίησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.