13ο Συνέδριο για το Aftermarket
CLEPA

13ο Συνέδριο για το Aftermarket

Η ανάγκη για ένα εξειδικευµένο νοµοθετικό πλαίσιο για την πρόσβαση στα δεδοµένα αναδείχθηκε για ακόµα µία φορά, κατά το 13ο ετήσιο συνέδριο της CLEPA που πραγµατοποιήθηκε τον Ιούνιο στις Βρυξέλλες.

Κορυφαίοι οµιλητές από τον κλάδο της βιοµηχανίας, καθώς και εκπρόσωποι νοµοθετικών οργάνων, φιλοξενήθηκαν στο συνέδριο της CLEPA για το Aftermarket, που προσέλκυσε πάνω από 200 συµµετέχοντες. Εκεί, αναδείχθηκε η καθοριστική διάσταση της δευτερογενούς αγοράς, µε την αξία του κλάδου να εκτιµάται στα 241 δισ. ευρώ στην Ευρώπη. Καθώς περιορίζεται η διαθεσιµότητα νέων οχηµάτων, λόγω γεωπολιτικών συνθηκών και διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο ρόλος του Aftermarket γίνεται πιο σηµαντικός, ώστε να παρέχει υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης, καθώς και να βελτιώνει χαρακτηριστικά στον υπάρχοντα στόλο.


«Έπειτα από 3 χρόνια συνεχιζόµενης κρίσης µετά την εµφάνιση του COVID-19, σήµερα η βιοµηχανία µας βρίσκεται αντιµέτωπη µε πολλαπλές αλλαγές που θα επηρεάσουν τον τοµέα σε επίπεδο απασχόλησης και προστιθέµενης αξίας. Η διασύνδεση, οι πιο αυτοµατοποιηµένες λειτουργίες στα οχήµατα και ο εξηλεκτρισµός είναι οι επόµενες προκλήσεις και θα έχουν επίδραση στη δευτερογενή αγορά» Sigrid de Vries, Γενική Γραµµατέας της CLEPA.

«Η οικονοµική κατάσταση φέρνει ολοένα και περισσότερο το Aftermarket στο προσκήνιο και οι περισσότεροι προµηθευτές, σήµερα, βασίζονται στα έσοδα και τα κέρδη τους από αυτό. Παράλληλα, η βιωσιµότητα έχει κερδίσει έδαφος στη νοµοθετική ατζέντα, ενώ οι χρηµατοπιστωτικές αγορές και οι κανονισµοί Taxonomy ανεβάζουν τον πήχη για την πρόσβαση σε πηγές χρηµατοδότησης», σηµείωσε η ίδια.

Ο Mark Nicklas, επικεφαλής της μονάδας Mobility Unit στην DG GROW της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά τη δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου, παρουσίασε μία επισκόπηση των σχεδιαζόμενων κανονισμών που αφορούν τη δευτερογενή αγορά. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η πολυπλοκότητα και οι ιδιαιτερότητες των υπηρεσιών που βασίζονται σε δεδομένα εντός του οχήματος θα απαιτήσουν εξειδικευμένους ορισμούς και μία εξατομικευμένη προσέγγιση που θα συμπληρώνει την Data Act της ΕΕ.

Εκπρόσωποι των Roland Berger και Caruso εστίασαν στη χρήση και την απόκτηση εσόδων από τα δεδομένα εντός του οχήματος, ενώ η συζήτηση που ακολούθησε επιβεβαίωσε την έντονη επιθυμία όλων των εμπλεκομένων για την επιτάχυνση της αξιοποίησης των υπηρεσιών που βασίζονται στα δεδομένα. Παράλληλα, ανέδειξε τα μεγάλα εμπόδια, όπως η απουσία διαφάνειας στα διαθέσιμα δεδομένα, η έλλειψη ενός κοινού συνόλου δεδομένων και οι πολύπλοκες διαδικασίες για τη διαχείριση της συγκατάθεσης του χρήστη.

«H δευτερογενής αγορά γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, επηρεαζόµενη από νοµοθετικά µέτρα και νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Η CLEPA αναγνωρίζει ότι ο ανταγωνισµός αυξάνεται όσον αφορά την πρόσβαση σε δραστηριότητες επισκευής και συντήρησης και θεωρούµε ότι είναι κοµβικό οι καταναλωτές να έχουν πάντα την ελευθερία να επιλέξουν τον επισκευαστή που εµπιστεύονται. Ένα συµπαγές νοµοθετικό πλαίσιο είναι απαραίτητο, ώστε να διατηρηθεί µία ανταγωνιστική ισορροπία στα διαφορετικά κανάλια επισκευής» Frank Schlehuber, Ανώτερος Σύµβουλος Market Affairs της CLEPA.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.