Οι εξελίξεις στον χώρο του αυτοκινήτου, της µετακίνησης εν γένει, και της αντίστοιχης αγοράς, αποτέλεσαν τη θεµατική της εκδήλωσης που πραγµατοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου στη Λίµνη της Βουλιαγµένης.
Στην εποχή που αλλάζει, στις λύσεις µετακίνησης, αλλά και στις αλλαγές που αναµένονται στην αγορά αυτοκινήτου αναφέρθηκε ο κ. Κωστής Μητρόπαπας, ιδρυτής της diaplous s.s.d.a. Ltd, ανοίγοντας τις εργασίες του 1ου Επιχειρηµατικού Forum Αυτοκινήτου, στο οποίο έδωσαν το παρών περίπου 100 προσκεκληµένοι από τον χώρο του αυτοκινήτου, της ενέργειας, της ελληνικής βιοµηχανίας και άλλων κλάδων της οικονοµίας. Συγκεκριµένα, ο κ. Μητρόπαπας τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι µία µεγάλη τεχνολογική αλλαγή, που φέρνει µαζί της αλλαγές εκ βάθρων στη µετακίνηση του µέλλοντος. «Συνεπικουρούµενη από την εξέλιξη της επικοινωνίας και την είσοδο του 5G, η αυτόνοµη οδήγηση έρχεται να αλλάξει δραστικά τη σχέση του οδηγού µε το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα το car sharing δείχνει να παίρνει τον δρόµο του πλέον στην εγκαθίδρυση µίας νέας σχέσης µε το µέσο µετακίνησης και την ιδιοκτησία. Πέρα δε από τις τεχνολογικές εξελίξεις, η αγορά του αυτοκινήτου υποδέχεται το e-commerce, και µαζί αποχαιρετά τα παραδοσιακά κανάλια πώλησης, µε τις παραδοσιακές Εκθέσεις και Συµβούλους Πωλήσεων», πρόσθεσε ο ίδιος.
Οι ομιλητές
Ακολούθησαν χαιρετισμοί από τους κύριους χορηγούς της εκδήλωσης.Ο Δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και Αντιπρόεδρος του ευρωπαϊκού φορέα CIVITAS, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, ανέλυσε τον τρόπο που βλέπει η δημοτική αρχή τις αλλαγές που έρχονται. Μίλησε για δίκτυο φορτιστών στην πόλη, για κοινόχρηστα ποδήλατα και e-car sharing. Τα παραπάνω λειτουργούν ήδη και δεν είναι μόνο σχέδια για το μέλλον.
Ο κ. Patrick Fruth, CEO της TUV SUD, ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για θέματα πιστοποιήσεων, που αφορούν τη μετακίνηση του αύριο. Παρουσίασε λύσεις που εφαρμόζονται σε βόρεια και κεντρική Ευρώπη. Επίσης έθιξε θέματα που σχετίζονται με την πρόσβαση στα δεδομένα του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, με το ποιος θα έχει πρόσβαση σε αυτά, συσχετίζοντάς τα με τον παράγοντα της ασφάλειας.
Από την πλευρά του, ο κ. Ralph Meunzel, διοικητικό στέλεχος του περιοδικού AUTOHAUS, αναφέρθηκε στη μεγάλη ανατροπή που γίνεται στην αγορά του αυτοκινήτου. Οι τρεις τομείς που, κατά την άποψή του, επηρεάζουν τις αλλαγές είναι ο εξηλεκτρισμός, η ψηφιοποίηση και η αυτόνομη οδήγηση. Επισήμανε νέα δεδομένα στη λιανική αγορά των αυτοκινήτων, τα ποσοστά των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων από ψηφιακές πλατφόρμες και τη σπουδαιότητα που θα έχει η πρόσβαση σε δεδομένα.
Ακολούθησε ο κύριος ομιλητής του φόρουμ, κ. Jurgen Stackmann, πρώην CEO της SEAT και μέλος του Δ.Σ. του ομίλου VW. Ο ίδιος εστίασε στον ανταγωνισμό και το νέο σχήμα στη διανομή των αυτοκινήτων. Η ομιλία του είχε δύο μεγάλες ενότητες. Το πού θα πάει η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και τις σχέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας – dealers.
Μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία
Έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι κινητήριος μοχλός θα είναι η απεξάρτηση από τον άνθρακα. Ταυτόχρονα, παρουσίασε την ηλεκτροκίνηση ως τη λύση που θα κυριαρχήσει. Σε ό,τι αφορά την ψηφιοποίηση, εστίασε στην αγορά του λογισμικού και την πρόσβαση στα δεδομένα που αφορούν τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Προέβλεψε, δε, μείωση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Τόνισε επίσης τη σημασία του συνεργείου, τα κέρδη που θα προκύπτουν από τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, το λογισμικό, αλλά και την πώληση ενέργειας.
Κλείνοντας την ομιλία του, υπογράμμισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία διέρχεται τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει στη βιομηχανία. Παρόλα αυτά, η αγορά αυτοκινήτου θα παραμείνει, όπως είπε, σημαντική. «Και όποιος θέλει να παραμείνει σε αυτή, θα πρέπει να πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές», κατέληξε.
Το κοινό που παρακολούθησε το φόρουμ προερχόταν, κυρίως, από εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτου. Έγιναν αρκετές ερωτήσεις στο τέλος των ομιλιών και ακολούθησε συζήτηση, με βάση τα ειδικότερα στοιχεία που παρουσίασαν οι ομιλητές. Εκφράστηκε έντονος προβληματισμός για το μέλλον της αγοράς και τις απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να γίνουν.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την εταιρεία diaplous s.s.d.a. Ltd, υπό την αιγίδα του Δήµου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγµένης, µε βασικούς χορηγούς την ElvalHalcor, την Toyota και τη Lexus.
ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΒΑΣΙΛΑΚΗ