Η MS Motorservice έχει επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της µε ενεργούς αισθητήρες (433 MHz) για το σύστηµα TPMS.
Ο ειδικός στα ανταλλακτικά MS Motorservice International GmbH προσφέρει στο Aftermarket τους αισθητήρες παρακολούθησης της πίεσης ελαστικών, µε την επωνυµία της Pierburg σε ποιότητα εξοπλισµού πρώτης τοποθέτησης. Συγκεκριµένα, πληρούν τις προδιαγραφές OE όσον αφορά τη µορφή, τη λειτουργία και τη χρήση του οχήµατος, µε εκτεταµένες δοκιµές στην καταπόνηση. Εκτός από την αξιοπιστία, οι αισθητήρες αυτοί είναι εύκολοι και γρήγοροι στην εγκατάσταση και αµέσως έτοιµοι για χρήση: Δεν απαιτείται προγραµµατισµός (plug-and-play). Σηµειώνεται ότι εδώ και µία δεκαετία (01/11/2014), όλα τα οχήµατα που ταξινοµούνται ως καινούργια είναι εξοπλισµένα µε TPMS από το εργοστάσιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα τεράστιες δυνατότητες αγοράς στην δευτερογενή αγορά.
Προσοχή
Έως και το 40% όλων των τροχαίων ατυχημάτων προκαλούνται από χαμηλή πίεση ελαστικών. Επίσης, ακόμη και η μειωμένη πίεση, η οποία είναι περίπου 0,4 bar κάτω από την ονομαστική τιμή, οδηγεί σε αυξημένη τριβή των ελαστικών και, συνεπώς, σε μικρότερη διάρκεια ζωής τους. Επιπλέον, η υψηλότερη αντίσταση κύλισης με πολύ χαμηλή πίεση ελαστικών οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου έως και 0,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, άρα αυξάνονται οι εκπομπές CO2 και το κόστος καυσίμου. Το σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS) ελέγχει αν τα ελαστικά διατηρούν πάντα τη σωστή πίεση. Σε περίπτωση απώλειας πίεσης, ο οδηγός ειδοποιείται από την προειδοποιητική λυχνία TPMS. Γίνεται διάκριση μεταξύ παθητικού («έμμεσου») και ενεργού («άμεσου») TPMS.
30 νέα προϊόντα καλύπτουν έναν παγκόσμιο στόλο 222 εκατομμυρίων οχημάτων, ενώ διατίθενται ως βιδωτοί αισθητήρες με ρακόρ (αισθητήρας Clamp-In) και ως αισθητήρες ασφαλιζόμενοι με ελαστική επένδυση (αισθητήρας Snap-In).
Ειδικότερα, στην περίπτωση του παθητικού TPMS, το σύστημα υπολογίζει την πίεση των ελαστικών χρησιμοποιώντας τους αισθητήρες ταχύτητας των τροχών («αισθητήρες ABS») στην περιφέρεια της κύλισης: Εάν ο αέρας διαφεύγει από ένα ελαστικό, η περίμετρος κύλισης μειώνεται και ο τροχός περιστρέφεται γρηγορότερα. Το παθητικό TPMS χρησιμοποιεί εξαρτήματα που υπάρχουν στο όχημα. Μόνο το λογισμικό θα επεκταθεί. Το σύστημα ανιχνεύει την απώλεια πίεσης, αλλά δεν ανιχνεύει ποιο ελαστικό έχει επηρεαστεί. Το έμμεσο TPMS δεν ανιχνεύει ούτε εάν και τα τέσσερα ελαστικά έχουν παρόμοια χαμηλή πίεση ελαστικών.
Στο ενεργό (άμεσο) TPMS, εγκαθίσταται ένας αισθητήρας με μπαταρία στη ζάντα κάθε τροχού, ο οποίος μετρά, συνεχώς, την πίεση και τη θερμοκρασία του αέρα στο ελαστικό. Τα δεδομένα αποστέλλονται στον υπολογιστή του οχήματος μέσω ραδιοεπικοινωνίας. Πλεονέκτημα: Παρακολούθηση πίεσης αέρα και θερμοκρασίας σε πραγματικό χρόνο για τον συγκεκριμένο τροχό. Οι μπαταρίες των αισθητήρων διαρκούν περίπου επτά έως δέκα χρόνια ή περίπου 225.000 χιλιόμετρα. Δεδομένου ότι οι μπαταρίες δεν μπορούν να αντικατασταθούν, πρέπει να αντικατασταθεί ο αισθητήρας. Εάν μία μπαταρία αισθητήρα είναι άδεια, είναι πιθανό οι άλλες τρεις μπαταρίες να αποφορτιστούν σύντομα. Συνεπώς, συνιστάται να αντικαθιστάτε πάντα και τους τέσσερεις αισθητήρες ταυτόχρονα.