Από το GT-R στο e-power
Nissan

Από το GT-R στο e-power

Η τεχνολογία e-POWER της Nissan συνδυάζει την οδηγική αίσθηση του R35 GT-R της Nissan με την άμεση και ομαλή επιτάχυνση ενός ηλεκτροκινητήρα

Για τους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, το Nissan GT-R αποτελεί έναν θρύλο, χάρη στον σπορτίφ χαρακτήρα του και τον εξαιρετικό χειρισμό του σε υψηλές ταχύτητες. Αναπτύσσοντας το R35 GT-R, η Nissan δεν έδωσε βάση μόνο στην ασύλληπτη ταχύτητα, αλλά και στο ικανοποιητικό συναίσθημα της επιτάχυνσης.

Ο Naoki Nakada, ένας από τους αρχιμηχανικούς κινητήρων της Nissan, ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη, μεταξύ άλλων, και του κινητήρα VR38DETT που εξοπλίζει το R35 GT-R. Είναι ο ίδιος μηχανικός που ανέπτυξε και τον ήσυχο κινητήρα για το ηλεκτρικό LEAF της Nissan, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής στον κόσμο.


“Για τους οδηγούς του, λίγα πράγματα μπορούν να συγκριθούν με την εκπληκτική αίσθηση που προσφέρει το GT-R”, Naoki Nakada.

Naoki Nakada, αρχιμηχανικός κινητήρων της Nissan

Ο Nakada, μετά την ανάπτυξη του ηλεκτρικού κινητήρα για το LEAF, ήταν αποφασισμένος να φέρει την εμπειρία του GT-R στην επόμενη γενιά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Επόμενος στόχος του ήταν να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία από τους δύο κινητήρες: την ταχύτητα και τη δύναμη ενός σπορ αυτοκινήτου με τη στιγμιαία ροπή ενός EV, καλωσορίζοντας με αυτό τον τρόπο την τεχνολογία e-POWER της Nissan.


“Ένα ηλεκτρικό όχημα δεν πρέπει να είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά να προσφέρει απολαυστική και συναρπαστική οδήγηση”, Naoki Nakada.

Ένας κινητήρας που καταρρίπτει τα εμπόδια της ηλεκτροκίνησης

Πολλοί οδηγοί προβληματίζονται ως προς την αγορά ενός EV, καθώς τους απασχολεί η αυτονομία, οι υποδομές φόρτισης, αλλά και το κόστος. Έχοντας αυτά υπόψιν, οι μηχανικοί της Nissan ανέπτυξαν ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα που συνδυάζει τις συναρπαστικές επιδόσεις ενός ηλεκτροκινητήρα με την ευκολία που απορρέει από τη χρήση ενός παραδοσιακού κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Αυτή είναι η φιλοσοφία της τεχνολογίας e-POWER της Nissan.

Ενσωματωμένη απόδοση κατανάλωσης καυσίμου

Σύμφωνα με τη Nissan, το e-POWER διαφέρει από τα τυπικά υβριδικά συστήματα, καθώς απλοποιεί τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου, με τον ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης να παρέχει αποκλειστικά ισχύ στους τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί τον ηλεκτρικό κινητήρα, επαναφορτίζεται από έναν εξαιρετικά αποδοτικό, ενσωματωμένο κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί ως γεννήτρια ισχύος. Για τους οδηγούς, το e-POWER προσφέρει μία απρόσκοπτη εμπειρία ισχυρής επιτάχυνσης, παρόμοια με αυτή ενός EV, χωρίς την ανησυχία της φόρτισης.

Η αποδοτικότητα της κατανάλωσης καυσίμου είναι κομβική, με τον κινητήρα να λειτουργεί με βελτιστοποιημένη ταχύτητα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Ενεργοποιείται κυρίως σε υψηλές ταχύτητες ή σε ανώμαλο δρόμο, όταν ο ήχος του κινητήρα μπορεί να καλυφθεί από τον θόρυβο του δρόμου. Αυτό διασφαλίζει ότι η οδηγική εμπειρία είναι, τις περισσότερες φορές, ήσυχη σαν ένα EV.

“Το e-POWER για να αναπτυχθεί δεν ήταν απλή τεχνολογία. Κλειδί του συστήματος αποτέλεσε η ισορροπία μεταξύ της χρήσης και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, διασφαλίζοντας τον τέλειο χρόνο για το πότε ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί”, εξηγεί ο Nakada.

Παρουσιάζοντας την τεχνολογία e-POWER στον κόσμο

Η Nissan λάνσαρε για πρώτη το e-POWER με το μοντέλο Note για την αγορά της Ιαπωνίας το 2016, και στη συνέχεια το Serena e-POWER. Με την επέκταση του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής, το ολοκαίνουργιο QASHQAI διατίθεται και με e-POWER.


“Θέλουμε να προσφέρουμε το e-POWER σε όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς, το συντομότερο δυνατόν. Με το σύστημα αυτό, προσφέρουμε μία πλήρη εμπειρία ηλεκτροκίνησης, η οποία με τη σειρά της μπορεί να συμβάλει στην επιτάχυνση προς έναν κόσμο κινητικότητας με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα”, δηλώνει ενθουσιασμένος ο Nakada.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ