Η Audi παρουσιάζει την προηγµένη τεχνολογία Ηλεκτροµηχανικής Σταθεροποίησης Κλίσης (eAWS), η οποία είναι διαθέσιµη σε τέσσερα κορυφαία µοντέλα της σειράς Q για κορυφαία άνεση και δυναµική συµπεριφορά.
Η Audi εξοπλίζει τα Q7, SQ7, SQ8 και RS Q8 µε το σύστηµα Ηλεκτροµηχανικής Σταθεροποίησης Κλίσης (Electromechanical Roll Stabilization – eAWS), το οποίο, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα και την άνεση.
Γενικά, τα SUV έχουν πολλά πλεονεκτήµατα: µεγάλοι χώροι, τεχνολογίες αιχµής, ισχυροί κινητήρες και προηγµένα συστήµατα ελέγχου και υποστήριξης οδηγού. Επιπλέον, προσφέρουν εξαιρετική off-road συµπεριφορά. Ωστόσο, διαθέτουν µεγαλύτερο βάρος καθώς και υψηλότερο κέντρο βάρους. Έτσι, παρουσιάζουν αυξηµένες κλίσεις στις στροφές, συγκριτικά µε µοντέλα µε χαµηλότερο κέντρο βάρους.
Εκεί παρεµβαίνει η νέα τεχνολογία της Audi, ώστε να επιτευχθεί η µείωση της κλίσης στις στροφές. Όπως επισηµαίνει η εταιρεία, τα µοντέλα που είναι εξοπλισµένα µε την τεχνολογία eAWS προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στην οδήγηση σε ευθεία, ενώ σε στροφές και απότοµες αλλαγές φορτίου διατηρούν τη σπορ, δυναµική συµπεριφορά τους, σε συνδυασµό µε την ελάχιστη κλίση αµαξώµατος.
Στη συγκεκριµένη τεχνολογία, µε τη βοήθεια του ηλεκτρικού συστήµατος 48 Volt του αυτοκινήτου, οι αντιστρεπτικές ράβδοι, τόσο στον µπροστινό, όσο και στον πίσω άξονα, ελέγχονται ενεργά ανάλογα µε την κατάσταση οδήγησης.
Με τη χρήση αισθητήρων για την ανίχνευση της κατάστασης, το σύστηµα παρεµβαίνει µε ακρίβεια µόνο όταν είναι επιθυµητή λιγότερη κλίση αµαξώµατος.
Πώς λειτουργεί η Ηλεκτροµηχανική Σταθεροποίηση Κλίσης – eAWS;
Μία συμβατική αντιστρεπτική ράβδος λειτουργεί παθητικά, ισορροπώντας απλώς τις κινήσεις της ανάρτησης και στις δύο πλευρές μέσω μηχανικής ζεύξης. Αντίθετα, σύμφωνα με την Audi, η Ηλεκτρομηχανική Σταθεροποίηση Κλίσης – eAWS προσφέρει συγκεκριμένο έλεγχο. Το σύστημα αποτελείται από μία αντιστρεπτική ράβδο κομμένη στη μέση ανά άξονα, με έναν ηλεκτρικό κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ των δύο τμημάτων, τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα. Μπορεί να περιστρέψει αυτά τα μισά τμήματα της αντιστρεπτικής σε αντίθετη κατεύθυνση το ένα από το άλλο, ώστε να δημιουργήσει ροπή που αντισταθμίζει τη ροπή του αμαξώματος – ξεχωριστά για κάθε τροχό. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνει τις γωνίες κλίσης του αμαξώματος και επεμβαίνει ενεργά απέναντι στις φυσικές επιπτώσεις της κατάστασης οδήγησης.
Το σύστημα λαμβάνει εντολές μέσω μονάδων ελέγχου στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, οι οποίες αποτελούν μέρος της Electronic Chassis Platform (ECP), του κεντρικού εγκεφάλου του πλαισίου. Μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αξιολογείται μία σειρά παραμέτρων όπως ταχύτητα, ύψος οδήγησης, κλίσεις του αυτοκινήτου, ο συντελεστής τριβής της επιφάνειας του δρόμου, η τρέχουσα κατάσταση οδήγησης όπως η υποστροφή ή η υπερστροφή, συν τα δεδομένα από τα εμπλεκόμενα τμήματα του πλαισίου. Με βάση αυτά, το σύστημα υπολογίζει την ιδανική συμπεριφορά των εξαρτημάτων και τα προσαρμόζει άμεσα και με ακρίβεια.
Η απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια παρέχεται από ένα ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Εξαιρετικά γρήγορα, το σύστημα υπολογίζει τις κατάλληλες τιμές στρέψης για τα επιμέρους τμήματα της αντιστρεπτικής. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες ανάμεσα στα μισά τμήματα των αντιστρεπτικών αποδίδουν την ισχύ τους μέσω πλανητικών κιβωτίων ταχυτήτων τριών σταδίων, με επίπεδα ροπής έως 1.200 Nm.
Όπως αναφέρει η Audi, το σύστημα 48 Volt επιτρέπει άμεση απόκριση του συστήματος σε όλες τις ταχύτητες, με τον χρόνο αντίδρασης να είναι μόλις μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. «Σε αντίθεση με τις υδραυλικές λύσεις, το φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρομηχανικό σύστημα δεν απαιτεί κυκλώματα λαδιού και δεν έχει απαιτήσεις συντήρησης. Είναι ακόμη σε θέση να ανακτήσει ενέργεια, μετατρέποντας τις παλμικές κινήσεις της ανάρτησης σε ηλεκτρική ενέργεια την οποία αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt», σημειώνει η εταιρεία.
ΠΗΓΗ: AUDI