Έκθεση με όραμα στο μέλλον της κινητικότητας
Autopromotec

Έκθεση με όραμα στο μέλλον της κινητικότητας

Η Autopromotec 2022 πραγματοποιήθηκε στην Μπολόνια 25-28 Μαΐου και ανέδειξε την ισχυρή δυναμική του Aftermarket που, παρά τις προκλήσεις, συνεχίζει να εξελίσσεται, να καινοτομεί και να προσφέρει πρωτοποριακές λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες.

Η κορυφαία ιταλική έκθεση για τον κλάδο του Aftermarket και των επισκευών επέστρεψε δυναμικά, έπειτα από αναβολές και πολλές σκέψεις για τη διεξαγωγή της τα προηγούμενα χρόνια, λόγω του Covid. Ο εκθεσιακός χώρος στην Μπολόνια φιλοξένησε για 4 ημέρες (25-28 Μαΐου) πάνω από 1300 εταιρείες και 75.140 επαγγελματίες, καθώς και ομιλίες, συζητήσεις, παρουσιάσεις, εκδηλώσεις, συναντήσεις και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα projects.

Η Autopromotec 2022 άνοιξε ένα παράθυρο στον κόσμο της κινητικότητας και της μελλοντικής της εξέλιξης, κατά τη μετάβαση σε μία πιο οικολογική και ψηφιακή μορφή. Εξερευνήθηκαν οι σύγχρονες τάσεις στον κλάδο, καθώς και οι λύσεις για το αυτοκίνητο και το συνεργείο του μέλλοντος, από τα υλικά και την ενέργεια, έως τις υποδομές, τις έξυπνες πόλεις και τη διασύνδεση ανθρώπου – μηχανής για τη συντήρηση του ψηφιοποιημένου αυτοκινήτου.

Τεχνολογικές καινοτομίες, υπηρεσίες και προϊόντα, οι προκλήσεις και οι καθοριστικές τάσεις για το Aftermarket παρουσιάστηκαν στη φετινή έκθεση. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 800 συναντήσεις, όπου εκθέτες και επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν, να ισχυροποιήσουν τους επαγγελματικούς τους δεσμούς και να δημιουργήσουν νέους.


Η Autopromotec 2022 έφερε και πάλι κοντά τον κόσμο του Aftermarket, δημιουργώντας ένα σημείο συνάντησης, ενημέρωσης και, ενίοτε, αντιπαράθεσης σχετικά με τον κλάδο, την εξέλιξή του και την πορεία του προς το μέλλον της κινητικότητας.

Μέσα σε 4 ημέρες, ένα πλήρες πρόγραμμα παρουσιάσεων, εκδηλώσεων και συζητήσεων, με συμμετέχοντες από όλο τον κόσμο, διαμόρφωσε ένα διεθνές πεδίο τεχνολογίας και καινοτομίας, όπου αναδείχθηκε η πραγματική αξία και η δυναμική του Aftermarket.Επιπλέον, η Autopromotec επιβεβαίωσε και φέτος τον διεθνή χαρακτήρα της, με την παρουσία πάνω από 180 εκπροσώπων από περισσότερες από 35 χώρες, που συνιστά μία πρωτόγνωρη επιτυχία για τη διοργάνωση.

Κεντρικό ρόλο στη φετινή έκθεση είχαν οι μεγάλες προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι περισσότερες από τις οποίες είναι ήδη σε εξέλιξη, και σχετίζονται με τη μετάβαση σε έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον κλάδο και με την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να επικεντρωθούν στις νέες προοπτικές που ανοίγονται, μέσα από την ανάλυση των νέων τεχνολογικών τάσεων. Επίσης, αρκετές εκδηλώσεις και συζητήσεις εστίασαν στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές συνθήκες που επηρεάζουν την αγορά.

Ειδικοί, εμπειρογνώμονες, στελέχη εταιρειών και οργανισμών από την Ευρώπη και άλλα σημεία του πλανήτη, έδωσαν τη δική τους εικόνα για το μέλλον του κλάδου, για τις προκλήσεις, αλλά και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Κατά τη διάρκεια των 4 ημερών της Έκθεσης διαμορφώθηκε ένα διεθνές πεδίο τεχνολογίας και καινοτομίας, όπου αναδείχθηκε η πραγματική αξία και η δυναμική του Aftermarket.

Κυρίαρχες τάσεις για το παρόν και το μέλλον

Σε γενικές γραμμές, η δευτερογενής αγορά αποδείχθηκε αρκετά ανθεκτική απέναντι στην πανδημία και οι προβλέψεις για τα επόμενα πέντε χρόνια δείχνουν μία αναπτυσσόμενη αγορά. Ωστόσο, είναι σημαντική η αβεβαιότητα σχετικά με τους όγκους παραγωγής, εξαιτίας των ελλείψεων σε ημιαγωγούς και του Covid-19, καθώς και λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και της ενέργειας. Όλοι αυτοί οι παράγοντες αναμένεται να δημιουργήσουν επιπλέον προκλήσεις και πίεση στο Aftermarket.

Όσον αφορά τις παγκόσμιες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, η ηλεκτροκίνηση και η αποδέσμευση από τον άνθρακα είναι οι κύριες προκλήσεις για τη δευτερογενή αγορά. Συγκεκριμένα, επισημάνθηκε ότι τα εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μεγαλύτερης αξίας συγκριτικά με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως είναι πιο λίγα σε αριθμό και απαιτούν λιγότερη συντήρηση. Έτσι, όπως αναφέρθηκε, θα μπορούσε να υπάρξει, στο μέλλον, σημαντική μείωση στον κύκλο εργασιών για την ανεξάρτητη αγορά.

Παράλληλα, ένα θέμα που συζητήθηκε από πολλούς ομιλητές είναι η πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων, καθώς η ψηφιοποίηση και τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα προσφέρουν νέες προοπτικές και ευκαιρίες στο Aftermarket. Ωστόσο, η ελεύθερη πρόσβαση όλων στα δεδομένα και τις τεχνικές πληροφορίες είναι απαραίτητη προϋπόθεση, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα και να διασφαλίζεται το θεμελιώδες ζήτημα για το δικαίωμα στην επισκευή.

Επιπλέον, η παρουσία νέων τεχνολογιών στα αυτοκίνητα, όπως τα συστήματα ADAS και η αυτοματοποιημένη οδήγηση, δημιουργούν νέες απαιτήσεις όσον αφορά τις επισκευές, αλλά και την ανάγκη για νέες διαδικασίες, όσον αφορά τους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που υπογραμμίστηκε και αφορά την ανταγωνιστικότητα στον κλάδο, είναι το γεγονός πως η διαρκής αναζήτηση νέων πηγών κέρδους ωθεί τους κατασκευαστές να εισέλθουν στη δευτερογενή αγορά με έναν ακόμα πιο αποφασιστικό τρόπο. Έτσι, αναλαμβάνουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που περιλαμβάνουν, π.χ., την επέκταση των εγγυήσεων, την παροχή νέων υπηρεσιών, καθώς και την ανάπτυξη των δικών τους καναλιών Aftermarket για την προσέλκυση νέων πελατών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, επίσης, στην εκπαίδευση των επαγγελματιών του Aftermarket και τονίστηκε η ικανότητά τους να συμβαδίζουν με τις εξελίξεις. Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται πολύ γρήγορα, η εκπαίδευση αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα για τη διασφάλιση τους μέλλοντος της βιομηχανίας.


Για το Aftermarket του αυτοκινήτου, η Autopromotec 2022 ήταν η πρώτη μεγάλη ευκαιρία να συναντηθούμε ξανά. Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, ήταν ξεκάθαρος ο μεγάλος ενθουσιασμός που βρεθήκαμε από κοντά έπειτα από τόσο καιρό. Τα προηγούμενα τρία χρόνια, ενώ ο κόσμος φαινόταν ότι μένει ακίνητος, οι εταιρείες δεν σταμάτησαν ποτέ να επενδύουν και να καινοτομούν. Αυτό οδήγησε σε μία τεράστια τεχνολογική πρόοδο που παρουσιάστηκε με κάθε τρόπο αυτές τις μέρες: οι επισκέπτες είχαν επιτέλους τη δυνατότητα να αγγίξουν όλες τις καινοτομίες που είχαν ανακοινωθεί τους προηγούμενους μήνες. Ένας όλο και πιο τεχνολογικός και ψηφιοποιημένος κλάδος, μαζί με προκλήσεις, προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες: οι επαγγελματίες έδειξαν ότι γνωρίζουν καλά τη σημασία της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης, ώστε να συμβαδίσουν με την εποχή. Η μεγάλη συμμετοχή στην έκθεση δείχνει ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να εκμεταλλευτεί τις προκλήσεις που φέρνει το μέλλον της κινητικότητας» Renzo Servadei CEO της Autopromotec

Η εκπαίδευση αναδεικνύεται σε καθοριστικό παράγοντα για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και τη διασφάλιση του μέλλοντος του κλάδου.

H Ηλεκτρική Πόλη (Electric City) είχε φέτος, για πρώτη φορά, τον δικό της χώρο στην έκθεση. Σε μία έκταση 600 τ.μ., η Autopromotec έδωσε μία ολοκληρωμένη εικόνα της ηλεκτρικής κινητικότητας, παρουσιάζοντας μία επιλογή από αυτοκίνητα με εναλλακτικά καύσιμα: από αυτοκίνητα πόλης έως υψηλής απόδοσης οχήματα.

Info: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΣΚΙΝΑσ   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.