
Τα συνεργεία είναι εξοικειωµένα µε τα παράπονα για τον θόρυβο των φρένων ή για τρέµουλο σε εξαρτήµατα που έχουν φθαρεί και χρειάζονται αντικατάσταση, όµως όταν συµβαίνει σε ανταλλακτικά που έχουν τοποθετηθεί πρόσφατα, αυτό µπορεί να αποτελεί σοβαρό λόγο ανησυχίας.
Σε περίπτωση έντονου θορύβου ή τρέµουλου στο τιµόνι, συχνά, ενέχεται το ίδιο το δισκόφρενο, οπότε και προγραµµατίζεται, άµεσα, µία αντικατάσταση. Ωστόσο, η αιτία µπορεί να βρίσκεται στη διακύµανση του πάχους της δισκόπλακας (DTV – Disc Thickness Variation). Αν δεν διορθωθεί κατά την αλλαγή, το νέο εξάρτηµα θα αντιµετωπίσει ακριβώς το ίδιο ζήτηµα. Αλλά, τι ακριβώς είναι η διακύµανση και γιατί είναι τόσο σηµαντικό να την αποτρέψουµε; Ο Scott Irwin, Επικεφαλής Τεχνικής Εκπαίδευσης στη Bendix, δίνει τις κατάλληλες εξηγήσεις.
Κατανόηση του φαινομένου DTV
Όταν το πάχος της δισκόπλακας δεν είναι ομοιόμορφο, τότε ενδέχεται να προκύψει η διακύμανση. Παρότι μπορεί να είναι ελάχιστη, ίσως δημιουργεί πρόβλημα που το αντιλαμβάνεστε όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου. Ακολουθώντας μερικά απλά βήματα κατά τη διαδικασία της αντικατάστασης αποτρέπεται κάτι τέτοιο.

DTV έναντι πλευρικής εκκεντρότητας
Η διακύμανση πάχους του δίσκου, συχνά, συγχέεται με την πλευρική εκκεντρότητα, καθώς και τα δύο προκαλούν παρόμοια συμπτώματα, όπως κραδασμούς στο τιμόνι και τρέμουλο του πεντάλ. Η πλευρική εκκεντρότητα, που είναι αισθητή στο στρώσιμο, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 0,07 mm κατά την τοποθέτηση ή τα 0,04 mm για πολύ ευαίσθητο σασί. Αντίθετα, το φαινόμενο DTV εμφανίζεται, συνήθως, έπειτα από αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα, ως αποτέλεσμα ακούσιας επαφής μεταξύ του τακακιού και του δίσκου του φρένου, προκαλώντας ανομοιόμορφη φθορά. Η διακύμανση μεταξύ του παχύτερου και του λεπτότερου σημείου της δισκόπλακας δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 0,015 mm ή τα 0,008 mm για ευαίσθητο πλαίσιο.
Αιτίες και συνέπειες της διακύμανσης
Η διακύμανση πάχους προκύπτει, κατά βάση, από κακό καθαρισμό των επιφανειών όταν γίνεται αντικατάσταση του φρένου. Μία ελαττωματική ή ακάθαρτη πλήμνη τροχού μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητη υπολειπόμενη ροπή πέδησης, οδηγώντας σε DTV.
Αρχικά αντιληπτή ως κραδασμός ή τρέμουλο, η διακύμανση χωρίς παρέμβαση μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση, κακή συμπεριφορά όταν αφήνουμε το φρένο και, τελικά, πλευρική εκκεντρότητα. Αυτά τα ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν υποβάθμιση της απόδοσης, διαρροή γράσου, ακόμη και ράγισμα του δίσκου.

Δεδομένου του κρίσιμου ρόλου των φρένων στην ασφάλεια, η αποτροπή της διακύμανσης είναι ζωτικής σημασίας.
Πρόληψη
Για να αποτρέψετε το πρόβλημα, βεβαιωθείτε ότι οι επιφάνειες επαφής και οι δαγκάνες είναι απαλλαγμένες από βρωμιά και σκουριά. Οι μηχανικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν συρμάτινες βούρτσες ή τροχούς για να αφαιρέσουν τις εναποθέσεις σκουριάς, προσέχοντας να μην καταστρέψουν την πλήμνη ή τις δαγκάνες.
Μετά τον καθαρισμό, επιθεωρήστε σχολαστικά την πλήμνη και τη γύρω περιοχή πριν τοποθετήσετε τη νέα δισκόπλακα. Χρησιμοποιήστε ένα μικρόμετρο ώστε να ελέγξετε για πλευρική εκκεντρότητα, διασφαλίζοντας ότι δεν υπερβαίνει τα 0,07 mm. Αυτό το βήμα είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή τυχόν επακόλουθων κραδασμών στο τιμόνι και τρέμουλου στο πεντάλ του φρένου.
Ο επιπλέον χρόνος φροντίδας για τον σωστό καθαρισμό και τους εξαντλητικούς ελέγχους κατά την αντικατάσταση των φρένων μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση ΤΟΥΣ και την ικανοποίηση των πελατών. Η παράλειψη αυτών των βημάτων μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο αρχικά, αλλά ενδέχεται να κάνει πιο χρονοβόρα τη διάγνωση και τη ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΩΝ προβλημάτων, εάν προκύψουν νέα παράπονα.
Είναι σημαντικό να επιλέξετε ποιοτικά ανταλλακτικά που μπορείτε να εμπιστευτείτε για την απόδοση, όπως τα προϊόντα της Bendix, που προσφέρει πέδηση υψηλής ποιότητας για τις σημερινές απαιτήσεις επιβράδυνσης και ακινητοποίησης αυτοκινήτων, τώρα και στο μέλλον.
Η Bendix υποστηρίζεται από μία αφοσιωμένη τεχνική ομάδα που είναι έτοιμη να σας υποστηρίξει με την εκπαίδευση και τυχόν προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσετε, διασφαλίζοντας βέλτιστες πρακτικές κατά τη διαδικασία αντικατάστασης των φρένων και αποτρέποντας περιττές επιστροφές.