Η Bosch, κορυφαίος κατασκευαστής ανταλλακτικών, πρωτοπόρος στην καινοτοµία, προµηθεύει τους συνεργάτες της µε τεχνολογία αιχµής σε διαγνωστικό εξοπλισµό, υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής. Τα συνεργεία του δικτύου BCS προσφέρουν στον οδηγό ολοκληρωµένη γκάµα υπηρεσιών, σύµφωνα, πάντα, µε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις.
Ένα από τα πλέον αναγνωρίσιµα brand στον διεθνή επισκευαστικό – και όχι µόνο – κλάδο είναι αυτό της Bosch, µε ιστορία και σφραγίδα τεχνολογικής υπεροχής/αξιοπιστίας. Έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κάποιος την πορεία της εταιρείας, σε διάστηµα 100 ετών, για να αντιληφθεί πώς χτίζεται, βήµα-βήµα, ένας µεγάλος όµιλος και πώς αναπτύσσονται οι θυγατρικές του, παρέχοντας προϊόντα και υπηρεσίες σε ευρύτατο πλέγµα δραστηριοτήτων. Διότι, τόσος χρόνος πέρασε, από τότε που άρχισε να λειτουργεί το πρώτο Bosch Car Service, έως σήµερα, αποτελώντας, πια, το µεγαλύτερο δίκτυο ανεξάρτητων συνεργείων, µε περισσότερα από 15.000 µέλη σε 150 χώρες.
Κορυφαίες θέσεις
Τα συνεργεία Bosch Car Service έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών, σταθερά και μακροπρόθεσμα. Ένα σύστημα αξιολόγησης, το οποίο περιλαμβάνει το πρόγραμμα Bosch Service Excellence και τακτικούς ελέγχους, εγγυάται την υψηλή ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρουν, καταλαμβάνοντας, συχνά, τις κορυφαίες θέσεις σε ανεξάρτητες έρευνες και επιτυγχάνοντας μέση βαθμολογία 4,4 στα 5 αστέρια, όσον αφορά τις κριτικές πελατών. Η Bosch απασχολεί πάνω από 72.000 άτομα σε έρευνα και ανάπτυξη, ενώ είναι ενδεικτικό πως πριν από δύο χρόνια επένδυσε στον τομέα αυτό 6,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Με 4.202 αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, το 2019, η Bosch είναι μία εταιρεία, που, κατά κοινή ομολογία, οδηγεί τις εξελίξεις στον χώρο της αυτοκίνησης, προς όφελος, φυσικά, των Bosch Car Service και των πελατών τους.
Εδώ και 100 χρόνια, οι συνεργάτες του δικτύου λαµβάνουν υποστήριξη µέσω ανταλλακτικών άριστης ποιότητας, διαγνωστικού εξοπλισµού και τεχνογνωσίας.
Όπως εξηγεί ο Thomas Winter, επικεφαλής του Workshop Concepts στο τμήμα Bosch Automotive Aftermarket, δίκτυα, αυτοματισμοί και νέες λύσεις οδήγησης προκύπτουν από την πολυπλοκότητα του οχήματος, που αναπτύσσεται διαρκώς. «Όλο και περισσότερα αυτοκίνητα διαθέτουν, πλέον, τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και νέα συστήματα οθόνης πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Αυτό σημαίνει, επίσης, νέες προκλήσεις για τα συνεργεία. Η Bosch είναι ένας έμπιστος συνεργάτης όσον αφορά στην ικανοποίηση των αυξανόμενων απαιτήσεων του μέλλοντος και μπορεί να διασφαλίσει ότι οι οδηγοί βρίσκουν στα συνεργεία Bosch Car Service μία αξιόπιστη λύση για τη συντήρηση και την επισκευή των οχημάτων τους».
Πρέπει, εξάλλου, να τονισθεί ότι η Bosch παράγει η ίδια εξαρτήματα και τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα, ως προμηθευτής Πρώτης Τοποθέτησης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Επομένως, κατέχει την τεχνογνωσία και τον εξοπλισμό για την επισκευή των οχημάτων αυτών. Αντίστοιχα, τα συνεργεία του δικτύου έχουν άμεση πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, τα ανταλλακτικά και τα εργαλεία που απαιτούνται για τη διαχείριση των σύγχρονων οχημάτων.
Ανάπτυξη, λοιπόν, με σταθερά υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, και, η Bosch γιορτάζει αυτή την επιτυχημένη πορεία με μία αισιόδοξη ματιά στο μέλλον: ο στόχος είναι η περαιτέρω διεύρυνση του παγκόσμιου δικτύου με νέα συνεργεία, σε συνδυασμό με την προσέγγιση των πελατών και των συνεργατών, στη βάση των ψηφιακών λύσεων και της έξυπνης χρήσης δεδομένων.
Το χρονικό της ανάπτυξης
Η παλαιότερη αντιπροσωπεία αυτοκινήτων του Αμβούργου, Max Eisenmann & Co., ονομάστηκε Επίσημο Συνεργείο Εγκατάστασης και Επισκευής της Robert Bosch AG, πριν από 100 χρόνια. Δεν υπάρχουν μαρτυρίες από την 1η Ιανουαρίου 1921, ενώ, καμία επέτειος ή φωτογραφία και κανένα έγγραφο δεν έχει διασωθεί. Προφανώς, κανείς δεν ήξερε ότι αυτή θα ήταν η αρχή μίας επιτυχημένης πορείας, η επέτειος της οποίας γιορτάζεται φέτος.
Πώς προέκυψε, όµως, το σηµερινό όνοµα;
Το Επίσηµο Συνεργείο Εγκατάστασης και Επισκευής της Robert Bosch AG ήταν ένας ωραίος τίτλος, αλλά…αρκετά µακρύς. Έτσι, σκέφτηκαν να κάνουν έναν διαγωνισµό µε τη συµµετοχή των ίδιων των εργαζόµενων, ώστε να βρεθεί µία «σύντοµη, εύκολη στην προφορά περιγραφή». Το βραβείο ήταν 100 Γερµανικά µάρκα! Η περιγραφή Bosch-Dienst (Bosch Service) κέρδισε τον διαγωνισµό και καταχωρήθηκε ως εµπορικό σήµα το 1925.
Το διακριτικό κόκκινο λογότυπο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, σήμερα, για την υπηρεσία Bosch Classic Service, ενώ το διεθνώς αναγνωρισμένο λευκό και μπλε σήμα για την υπηρεσία Bosch Car Service. Πέντε χρόνια μετά το ξεκίνημα στο Αμβούργο, υπήρχαν 20 συνεργεία Bosch, που είχαν δημιουργηθεί, όπως είχε προγραμματιστεί στα πιο καίρια σημεία διασταυρώσεων δρόμων. Μόλις μία πενταετία αργότερα, εκδόθηκε ένας ειδικός οδηγός με 2.750 συνεργεία Bosch Car Service σε 78 χώρες. Το όνομα Bosch εξαπλώθηκε, γρήγορα, σε όλο τον κόσμο, αποτελώντας «εγγύηση» για εξαιρετικές υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής.
Ως µέλη του δικτύου, τα συνεργεία επωφελούνται από ένα πακέτο υπηρεσιών που περιλαµβάνει άριστης ποιότητας ανταλλακτικά, σύγχρονο διαγνωστικό εξοπλισµό και υποστήριξη µάρκετινγκ. Οι συνεργάτες σε όλο τον κόσµο επωφελούνται από την ολοένα αυξανόµενη εµπειρία της πολυεθνικής, χάρη στη γνώση και τις συµβουλευτικές υπηρεσίες για όλα τα µοντέλα οχηµάτων. Οι οδηγοί επωφελούνται από την υψηλή κάλυψη των άµεσα διαθέσιµων ανταλλακτικών Bosch και από τους άρτια καταρτισµένους τεχνικούς των συνεργείων του δικτύου.
Υποστήριξη µάρκετινγκ
Όταν κάποιος γίνεται μέλος του δικτύου συνεργείων Bosch Car Service, δεν επωφελείται μόνον από την παγκόσμια φήμη τους. Υποστηρίζεται σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής λειτουργίας, από την προμήθεια ανταλλακτικών ποιότητας OEM και καινοτόμου εξοπλισμού συνεργείου, έως τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών του. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται σε κάθε λεπτομέρεια, από την εξωτερική σήμανση και την αναλώσιμη γραφική ύλη, μέχρι τις ενέργειες προβολής και διαφήμισης. Έτσι, διασφαλίζεται ότι οι πελάτες σε κάθε περιοχή θα γνωρίζουν πού να βρουν τους πραγματικούς επαγγελματίες.
Παρουσία στην Ελλάδα
Το Bosch Car Service διαθέτει αυτή τη στιγμή 56 μέλη σε όλη τη χώρα. Σταθερός στόχος της εταιρείας είναι η ανάπτυξη του δικτύου και η ακόμα μεγαλύτερη κάλυψη περιοχών, με την προσθήκη νέων μελών. Παρέχουν ένα πλήρες φάσμα εργασιών επισκευής και συντήρησης για κάθε τύπο και μοντέλο αυτοκινήτου, καλύπτοντας όλους τους κινητήρες: βενζίνης, diesel, ηλεκτρικούς ή υβριδικούς. Με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σεμιναρίων, η τεχνογνωσία της εταιρείας, από το τεχνικό επίπεδο μέχρι τη διαχείριση του συνεργείου, μεταφέρεται στον κάθε συνεργάτη. Παράλληλα, οι προωθητικές ενέργειες και η αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών εφαρμογών ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος, ενώ μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών αυξάνουν την ικανοποίηση των πελατών.
Με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων, η Νατάσσα Ψωμά, Υπεύθυνη Δικτύου Συνεργείων Bosch Car Service, μας μίλησε για την παρουσία των BCS στη χώρα μας, το παρόν και το μέλλον του δικτύου, αλλά και των επισκευών.
Πώς παρουσιάζεται σήµερα ο χάρτης του δικτύου της εταιρείας στην ελληνική επικράτεια; Ποιος είναι ο στόχος σας για νέα µέλη;
Σήµερα το δίκτυο BCS απαριθµεί 56 µέλη στην Ελλάδα, τα οποία εκτείνονται από την Ορεστιάδα έως και την Κρήτη. Στόχος µας είναι η ανάπτυξη του δικτύου σταδιακά, µε γνώµονα πάντα την ποιότητα, καθώς η αντιπροσώπευση του ονόµατος Bosch στην αγορά έχει για εµάς µεγάλη βαρύτητα. Εστιάζουµε σε περιοχές που χρήζουν περαιτέρω κάλυψης, προκειµένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο στόλος οχηµάτων σε αυτές.
Τι σηµατοδοτεί η επέτειος των 100 χρόνων για το δίκτυο Bosch Car Service;
Η µακρόχρονη επιτυχηµένη πορεία των 100 χρόνων αποτελεί το θεµέλιο για το µέλλον του δικτύου BCS. Οι συνεργάτες µας επωφελούνται από την αυξανόµενη εµπειρία της Bosch, τόσο σε επίπεδο τεχνογνωσίας όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών συνεργείου. Καθώς η πολυπλοκότητα των οχηµάτων αναπτύσσεται και νέα µοντέλα µετακίνησης εµφανίζονται στο προσκήνιο, ένα συνεργείο πρέπει να είναι έτοιµο να ακολουθεί τις εξελίξεις στον τοµέα της αυτοκίνησης. Τα µέλη του δικτύου µπορούν να βασιστούν στην Bosch ως αξιόπιστο και καινοτόµο συνεργάτη παγκοσµίως, σήµερα αλλά και στο µέλλον.
Πώς βλέπετε να διαµορφώνεται ένα συνεργείο του δικτύου σας τα επόµενα χρόνια; Έχουµε δει τεχνολογίες που χρησιµοποιούνται στο συνεργείο του µέλλοντος, όπως augmented reality, αποµακρυσµένη διάγνωση κλπ. Πιστεύετε ότι θα τα δούµε στα συνεργείο BCS σύντοµα;
Καθοριστικό ρόλο θα παίξει η ψηφιοποίηση και το Ίντερνετ των Αντικειµένων (IοΤ). Ήδη παρέχεται στα συνεργεία του δικτύου µας η εφαρµογή αποµακρυσµένης διάγνωσης «Visual Connect», η οποία επιτρέπει στον τεχνικό υποστήριξης της Bosch να βλέπει ακριβώς ό,τι βλέπει και ο τεχνικός του συνεργείου, καθοδηγώντας τον σε πραγµατικό χρόνο. Στο µέλλον προβλέπεται τα συνεργεία του δικτύου µας να είναι «συνδεδεµένα». Αυτό σηµαίνει ότι ο διαγνωστικός εξοπλισµός θα αναγνωρίζει το όχηµα κατά την είσοδο, µεταφέροντας αυτόµατα τις απαιτούµενες πληροφορίες συντήρησης και επισκευής. Σταδιακά, τέτοιου είδους τεχνολογίες θα υιοθετούνται από τα µέλη του δικτύου µας, πάντα υπό την καθοδήγηση της Bosch. Επιπλέον, τα συνεργεία του δικτύου µας θα είναι σε θέση να υποστηρίζουν τεχνολογίες των ολοένα αυξανόµενων ηλεκτρικών/υβριδικών οχηµάτων.
Σκοπεύετε να διευρύνετε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρει το δίκτυο;
Βεβαίως! Αυτός είναι εξάλλου και ένας από τους λόγους που κάποιο συνεργείο επιλέγει να ενταχθεί στο δίκτυό µας, διευρύνοντας έτσι το πελατολόγιό του. Πολλά από τα υπάρχοντα συνεργεία µας ήδη εµπορεύονται ελαστικά. Πρόσφατα συνάψαµε συνεργασία µε εταιρεία εφαρµογών τηλεµατικής και ήδη αρκετά συνεργεία του δικτύου µας εµπορεύονται και τοποθετούν συσκευές εντοπισµού. Οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται, όταν είσαι µέλος ενός αναγνωρισµένου δικτύου συνεργείων, είναι πολύ περισσότερες. Πόσο µάλλον όταν αυτό φέρει το όνοµα Bosch.
Ποιες είναι οι υποσχέσεις και οι δεσµεύσεις της Bosch για ένα συνεργείο που σκέφτεται να ενταχθεί στο δίκτυο;
Οι δεσµεύσεις µας για κάθε νέο αλλά και υπάρχον συνεργείο του δικτύου BCS βασίζονται σε 4 βασικούς πυλώνες:
- Τεχνική υποστήριξη: Ολοκληρωµένο πρόγραµµα σεµιναρίων µε τη σφραγίδα της Bosch – ανά µοντέλο και σύστηµα – Τηλεφωνική γραµµή τεχνικής υποστήριξης µε πρόσβαση στην παγκόσµια βάση δεδοµένων της Bosch.
- Υποστήριξη marketing: Ενέργειες προβολής του δικτύου πανελλαδικά και τοπικά σε έντυπα και ηλεκτρονικά µέσα.
- Επιχειρηµατική ανάπτυξη: Κύκλος σεµιναρίων που αφορούν διαδικασίες συνεργείου, οικονοµική διαχείριση, διαχείριση ποιότητας, προσανατολισµός στον πελάτη – Κεντρικές συµφωνίες µε σκοπό την αύξηση των διελεύσεων – Αξιολογήσεις ποιότητας για τη µέγιστη απόδοση στην εξυπηρέτηση πελατών.
- Χρήση ονόµατος Bosch: Ενίσχυση της εικόνας του συνεργείου µέσα από την παγκόσµια φήµη της εταιρείας ως συνώνυµο ποιότητας – Χρήση του εµπορικού σήµατος σε κάθε τοµέα της επιχείρησης.