Αναπτύσσονται και κατασκευάζονται στο Aranjuez της Ισπανίας, υπόκεινται σε µία σειρά από αυστηρούς ελέγχους εφάµιλλους των προϊόντων εξοπλισµού πρώτης τοποθέτησης.
Τα σύγχρονα συστήµατα άµεσου ψεκασµού βενζίνης λειτουργούν µε υψηλές πιέσεις καυσίµου, που µπορεί να φθάσουν έως και 350 bar. Δεδοµένου ότι οι ρύποι µπορεί να επηρεάσουν ή να διακόψουν την παροχή, είναι σηµαντικό να παρακολουθείται το καύσιµο ώστε να διατηρείται καθαρό. Αυτό εξασφαλίζεται από ένα φίλτρο ενσωµατωµένο στο σύστηµα, το οποίο καθαρίζει το καύσιµο καθόλη τη διάρκεια ζωής του οχήµατος και αφαιρεί αξιόπιστα τα µικρά σωµατίδια. Η Bosch πληροί αυτές τις υψηλές απαιτήσεις και διασφαλίζει την απόδοση των φίλτρων µέσω διαφόρων δοκιµών. Πολλοί κατασκευαστές οχηµάτων χρησιµοποιούν µονάδες της εταιρείας µε ενσωµατωµένα φίλτρα καυσίµου ως εξοπλισµό πρώτης τοποθέτησης.
Συµµόρφωση µε τις προδιαγραφές ΟΕ
Οι κατασκευαστές οχημάτων έχουν ειδικές απαιτήσεις, αλλά στην προκειμένη περίπτωση οι προδιαγραφές είναι κοινές για όλους: τα ενσωματωμένα φίλτρα στο σύστημα της τροφοδοσίας καυσίμου είναι «προϊόντα εφ’ όρου ζωής» και δεν πρέπει να κατασκευάζονται, απλά, ως αναλώσιμα. Πχ, σε εύρος κάλυψης 80.000 χλμ, ένα «κανονικό» φίλτρο έχει απορροφήσει τόσα πολλά σωματίδια που θα έπρεπε να αντικατασταθεί. Ένα «φίλτρο μακράς διάρκειας», το οποίο πρέπει πάντα να λειτουργεί εντός του προκαθορισμένου εύρους διαφορικής πίεσης, απορροφά περίπου τρεις φορές αυτή την ποσότητα κατά τον χρόνο ζωής του οχήματος. Διάφορες εργαστηριακές δοκιμές διασφαλίζουν ότι τα φίλτρα μπορούν να το επιτύχουν αυτό. Μεταξύ άλλων, ελέγχονται οι επιδόσεις του φίλτρου και η ικανότητα συγκράτησης της σκόνης. Οι συνθήκες δοκιμής ορίζονται επακριβώς και μπορούν να αναπαραχθούν ανά πάσα στιγμή. Αυτό ισχύει, χαρακτηριστικά, για τα υγρά δοκιμής που χρησιμοποιούνται και τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Τα σωματίδια που χρησιμοποιούνται είναι η δοκιμαστική σκόνη της Αριζόνα, η οποία αντιστοιχεί σε σύνθεση στα πρότυπα δοκιμής SAE J726 ή ISO 12103-1.
Υψηλή ελαστικότητα των στοιχείων
Το χαρτί με στοιχεία κυτταρίνης χρησιμοποιείται ως βάση για την παραγωγή του φίλτρου. Τα υλικά είναι εμποτισμένα με ειδική ρητίνη που τα καθιστά ιδιαίτερα ελαστικά, μηχανικά, θερμικά και χημικά. Ανάλογα με την περίπτωση, εφαρμόζεται ένα επιπλέον στρώμα από λεπτές συνθετικές ίνες σε μία πολύπλοκη διαδικασία. Αυτό επιτρέπει ακόμη υψηλότερα επίπεδα διαχωρισμού. Κατά την επεξεργασία των φίλτρων, τα πρότυπα ποιότητας του εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης είναι πολύ υψηλά.
Τα φίλτρα πρέπει να είναι σφραγισµένα εσωτερικά, έτσι ώστε να µην εισέρχεται αφιλτράριστο καύσιµο στο σύστηµα ψεκασµού.
Απαιτείται προσοχή στη σταθερή σύνδεση των ακραίων πτυχών του χαρτιού κατά την παραγωγή. Επιπλέον, η σύνδεση του υλικού του φίλτρου και των καλυμμάτων, με ειδικές διαδικασίες συγκόλλησης, εξασφαλίζει εσωτερική στεγανότητα και σταθερότητα.
Η Bosch στο Aranjuez της Ισπανίας παράγει πάνω από 14 εκατομμύρια φίλτρα ετησίως. Αυτά περιλαμβάνουν κινήσιμους κωδικούς αλλά και άλλους, σε μικρότερες ποσότητες. Ως μέρος της ανάπτυξης των προϊόντων και των διαφόρων διεργασιών, σχεδιάζεται και αναλύεται ο τρόπος λειτουργίας και οι επιπτώσεις αποτυχίας. Πιθανά προβλήματα ή σφάλματα εντοπίζονται και διορθώνονται, προτού υπάρξει κάποια επίπτωση στο σύστημα ή τη διαδικασία. Σε αυτή τη βάση ορίζονται και πραγματοποιούνται δοκιμές ποιότητας. Αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, έλεγχο ύψους ή αυτόματη επιθεώρηση των φίλτρων με κάμερες.
Σχέδιο δοκιµής αξιοπιστίας
Η απόδοση του φιλτραρίσματος, η μηχανική ανθεκτικότητα, η καθαριότητα, η γήρανση και πολλές άλλες ιδιότητες αξιολογούνται ως μέρος των δοκιμών αξιοπιστίας. Όπως και με την κυκλοφορία νέων προϊόντων στην αγορά, αυτά πραγματοποιούνται σύμφωνα με σχέδια δοκιμών αξιοπιστίας, βάσει τεχνικών προδιαγραφών που παρέχονται από τον πελάτη σε PPM (μέρη ανά εκατομμύριο).
Δοκιµή των πρώτων υλών
Σχεδόν όλα τα πλαστικά μέρη που απαιτούνται για τη συναρμολόγηση των φίλτρων κατασκευάζονται στα εργοστάσια της Bosch. Αυτό συνεπάγεται διαφάνεια μεταξύ των διαφόρων παρτίδων και των αντίστοιχων δοκιμών που πραγματοποιούνται στα εργαστήρια ποιότητας. Κατά τη φάση του σχεδιασμού, το τμήμα ανάπτυξης ορίζει το καταλληλότερο υλικό με βάση τις οριζόμενες προδιαγραφές. Τα χαρτιά φίλτρου που αγοράζονται ελέγχονται για την ποιότητα – πχ, μετρώντας το μέγιστο μέγεθος πόρων σύμφωνα με το DIN ISO 2942 – για κάθε παρτίδα πριν από την κυκλοφορία της παραγωγής.
Και για πετρελαιοκινητήρες: Τα φίλτρα Denoxtronic καθαρίζουν το AdBlue®, το οποίο μπορεί να περιέχει σωματίδια που μπορεί να φράξουν ή να καταστρέψουν τη βαλβίδα του μπεκ. Αυτό προστατεύει τη βαλβίδα έγχυσης και διασφαλίζει την ακριβή δόση του AdBlue®. Το σωστό χαρτί φίλτρου είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία του Denoxtronic.