Infotainment & υποβοήθηση οδηγού «2 σε 1»
Bosch

Infotainment & υποβοήθηση οδηγού «2 σε 1»

Η τάση προς την κινητικότητα που καθορίζεται από το λογισμικό συμβαδίζει με μία κεντρική αρχιτεκτονική παραγωγής οχημάτων και ψηφιοποίησης.

Πολλές ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχουν διαφορετικές λειτουργίες στο αυτοκίνητο σήμερα. Στο μέλλον, ωστόσο, μόνο λίγοι κεντρικοί υπολογιστές οχημάτων θα ενώσουν πολλαπλές λειτουργίες συστήματος από ξεχωριστούς τομείς. Για να γίνει αυτό, είναι απαραίτητοι νέοι υπολογιστές με πολύ ισχυρό επεξεργαστή, γνωστό ως «σύστημα σε τσιπ» (SoC). Ως πρωτοπόρος στην καινοτομία και την τεχνολογία, η Bosch πρωτοστατεί και, στη φετινή CES 2024 στο Λας Βέγκας, ήταν ο πρώτος προμηθευτής αυτοκινήτων στον κόσμο που παρουσίασε τη συγχώνευση λειτουργιών ψυχαγωγίας και υποστήριξης οδηγού σε έναν κεντρικό υπολογιστή έντασης λογισμικού με ένα μόνο SoC.

«Θέλουμε να μειώσουμε την πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων στα αυτοκίνητα και να τα κάνουμε όσο το δυνατόν ασφαλέστερα ταυτόχρονα. Με αυτήν την επίδειξη της νέας μας πλατφόρμας υπολογιστών οχημάτων στο CES, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση. Στόχος μας μεσοπρόθεσμα είναι να φέρουμε ακόμη περισσότερες αυτοματοποιημένες λειτουργίες οδήγησης στον δρόμο, συμπεριλαμβανομένων των συμπαγών και μεσαίων αυτοκινήτων». Dr. Markus Heyn, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Robert Bosch GmbH και πρόεδρος της Bosch Mobility.

Στον πυρήνα του νέου υπολογιστή οχήματος της Bosch – που ονομάζεται πλατφόρμα ενσωμάτωσης cockpit & ADAS – βρίσκεται ένα ενιαίο SoC, το οποίο επεξεργάζεται σε κοινή βάση μία ποικιλία λειτουργιών από τους τομείς της ψυχαγωγίας και της υποστήριξης οδηγού. Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, αυτοματοποιημένη στάθμευση και ανίχνευση λωρίδας, σε συνδυασμό με την έξυπνη, εξατομικευμένη πλοήγηση και τη φωνητική βοήθεια. Πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές οχημάτων: Απαιτείται λιγότερος χώρος και καλωδίωση, που σημαίνει χαμηλότερο κόστος.

Για τους κεντρικούς υπολογιστές οχημάτων της, η Bosch χρησιμοποιεί μία αρχή αρθρωτού συστήματος. Μαζί με αυτόνομες λύσεις λογισμικού, όπως η καταγραφή βίντεο για ανίχνευση του περιβάλλοντος, οι κατασκευαστές οχημάτων μπορούν να συναρμολογήσουν σπονδυλωτά και κλιμακωτά τις μεμονωμένες λύσεις τους σε συνδυασμό με διάφορα εξαρτήματα. Οι κεντρικοί υπολογιστές έντασης λογισμικού παίζουν καθοριστικό ρόλο εδώ, καθώς επιτρέπουν στους κατασκευαστές να εφαρμόζουν λειτουργίες οδήγησης και υποβοήθησης. Η ενσωμάτωση λογισμικού είναι κυρίαρχο ζήτημα στην προκειμένη περίπτωση. Η Bosch προσφέρει ολοκληρωμένη τεχνογνωσία και επιτρέπει τον συνδυασμό στοιχείων λογισμικού από διάφορες πηγές.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Σχεδόν κάθε κατασκευαστής οχημάτων στον κόσμο επενδύει, σήμερα, μαζικά σε οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό. Η Bosch προβλέπει ότι η αγορά λογισμικών αυτοκινήτων θα φτάσει σε όγκο περίπου 200 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030. Στον τομέα των υπολογιστών οχημάτων για τα συστήματα ενημέρωσης και υποστήριξης οδηγού, η εταιρεία αναμένει όγκο αγοράς 32 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2030. Το πλεονέκτημα της Bosch είναι η εκτεταμένη γνώση σε όλους τους τομείς των οχημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία είναι ειδικός όχι μόνο στο λογισμικό, αλλά και στο υλικό. Αναπτύσσει και κατασκευάζει βασικά εξαρτήματα σύγχρονων οχημάτων, όπως κινητήρες, φρένα, σύστημα διεύθυνσης, καθώς και infotainment και συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, in house.

Στόχος η μέγιστη ευελιξία

Η Bosch ακολουθεί αυτό που είναι γνωστό ως προσέγγιση πολλαπλών SoC. Οι νέοι υπολογιστές οχημάτων της εταιρείας έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε τα απαιτούμενα SoC να μπορούν να προέρχονται από διαφορετικούς κατασκευαστές τσιπ. Επομένως, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, η Bosch μπορεί να χρησιμοποιήσει ακριβώς το SoC που ζητείται. «Το λογισμικό μας λειτουργεί με τσιπ από διαφορετικούς κατασκευαστές. Αυτό επιτρέπει το λογισμικό και το υλικό να αποσυνδεθούν το ένα από το άλλο», λέει ο Heyn. Η Bosch είναι μία από τις λίγες εταιρείες που μπορεί να αναπτύξει μία κεντρική ηλεκτρονική αρχιτεκτονική από την αρχή μέχρι το τέλος και έχει κατακτήσει την αλληλεπίδραση ηλεκτρονικών ειδών αυτοκινήτου, λογισμικού και cloud. Νέες λειτουργίες, όπως η υποβοήθηση του οδηγού, αποστέλλονται απλά και εύκολα στο αυτοκίνητο, μέσω ενημερώσεων over-the-air. Αυτό παρέχει στους οδηγούς μία εξατομικευμένη ψηφιακή εμπειρία οδήγησης, ακόμη και σε μεγάλο διάστημα έπειτα από την αγορά του αυτοκινήτου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.