Ασφαλής κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων
ιστορικά αυτοκίνητα

Ασφαλής κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων

Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, με την έκδοση δύο Υπουργικών Αποφάσεων.

Οι δύο αποφάσεις που εκδόθηκαν σχετικά με την κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ). Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς.

Ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία τριάντα (30) τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών.

Αναφορικά με τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, συνοδευόμενη:

  1. Aπό τη βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού οχήματος, η οποία χορηγείται από τους παραπάνω φορείς,
  2. Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος,
  3. Αποδεικτικό σχετικά με τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
  4. Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας

Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα έχουν άσπρο φόντο και μπλε στοιχεία, με δύο γράμματα «ΙΟ» και ακολούθως, αρίθμηση με έναν πενταψήφιο αριθμό, βάσει των ταξινομήσεων.  Στις μοτοσικλέτες, η αρίθμηση των πινακίδων αποτελείται από το γράμμα «Ι» και έναν τετραψήφιο αριθμό.

Όσον αφορά στον τεχνικό έλεγχο, προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας, για πρώτη φορά πριν την αρχική ταξινόμηση του οχήματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ