Κανονισμοί Υλικών και Βιωσιμότητας
CLEPA 2024

Κανονισμοί Υλικών και Βιωσιμότητας

Ειδικοί παγκόσµιας κλάσης δίνουν έµφαση στην καινοτοµία και τη συµµόρφωση µε τα περιβαλλοντικά πρότυπα.

Η CLEPA, η ευρωπαϊκή ένωση που εκπροσωπεί τη βιοµηχανία προµήθειας εξαρτηµάτων/ανταλλακτικών αυτοκινήτων, ολοκλήρωσε µε επιτυχία τη 16η της, διαχρονικά, εκδήλωση µε θέµα «Κανονισµοί Υλικών και Αειφορία (MRSE)», που πραγµατοποιήθηκε στις 27 και 28 Ιουνίου στη Φρανκφούρτη. Η εκδήλωση αποτέλεσε ορόσηµο, προσελκύοντας περισσότερους 250 και πλέον συµµετέχοντες από όλο τον κόσµο, για να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις ως προς τη συµµόρφωση των υλικών µε στόχο τη βιωσιµότητα.

Η διήμερη εκδήλωση περιλάμβανε βασικές ομιλίες από κορυφαίους εκπροσώπους του κλάδου, όπως η BMW και η Forvia, καθώς και φορέων, όπως η Responsible Business Alliance και η CSR Europe. Επιπλέον, αρκετοί κατασκευαστές παρουσίασαν καινοτομίες αιχμής, δίνοντας τον τόνο γύρω από το ζητούμενο.

«Οι προμηθευτές αυτοκινήτων οδηγούν την καινοτομία με στόχο τη βιωσιμότητα στην Ευρώπη, επενδύοντας δισεκατομμύρια σε καθαρές τεχνολογίες», δήλωσε ο Benjamin Krieger, Γενικός Γραμματέας της CLEPA κατά την εναρκτήρια ομιλία του, προσθέτοντας ότι: «Για να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική, χρειαζόμαστε έξυπνους κανονισμούς που εξισορροπούν την ασφάλεια και την καινοτομία. Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης της πολιτικής να επικεντρωθούν στην πρακτική εφαρμογή και να αναγνωρίσουν ότι η πρόοδος, συχνά, έρχεται βήμα-βήμα. Με το σωστό πλαίσιο, μπορούμε να καινοτομούμε, να ανταγωνιστούμε παγκοσμίως και να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο για ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον».

Κανονισµός PFAS: Απαιτείται ισορροπηµένη προσέγγιση

Η εκδήλωση ξεκίνησε με μία κρίσιμη συνεδρίαση σχετικά με τις υπερφθοριωμένες αλκυλιωμένες ουσίες -PFAS, που χρησιμοποιούνται σε διάφορες εφαρμογές αυτοκινήτων. Ο Daniel Kruff από την Continental υπογράμμισε τις συλλογικές προσπάθειες της CLEPA και της ACEA, της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Οχημάτων, σε μία νέα πρόταση περιορισμού των PFAS. Τόνισε την αναγκαιότητα εντοπισμού και δοκιμών εναλλακτικών υλικών που πληρούν τα πρότυπα ασφάλειας και απόδοσης χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

Τα PFAS εξακολουθούν να είναι σε µεγάλο βαθµό απαραίτητα για την πράσινη µετάβαση και ο εντοπισµός των κατάλληλων υποκατάστατων απαιτεί σηµαντικές επενδύσεις και επαρκή χρόνο παράδοσης. Αντί για σαρωτικές απαγορεύσεις, η CLEPA και η ACEA απαιτούν έξυπνη ρύθµιση που εξισορροπεί την ασφάλεια µε τις δυνατότητες καινοτοµίας.

Οχήµατα τέλους ζωής: Κρίσιµη η κυκλικότητα

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης με τίτλο «ELV – The Future of Automotive Circularity», ο Jaco Huisman, Policy Officer, End of Life Vehicles και η Elena Spoeri από τη ZF συζήτησαν τη σημασία του κανονισμού για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους για την κυκλική οικονομία, γενικότερα, στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο κανονισμός εισάγει έναν νέο ορισμό της ανακατασκευής που στοχεύει να διασφαλίσει ότι τα εξαρτήματα τα οποία είναι κατάλληλα για επαναχρησιμοποίηση προς το σκοπό αυτό δεν θα σπαταληθούν. Ωστόσο, ο Stefan Hillstrom, Technical Regulation at BMW Group, προειδοποίησε για την υπερβολική γραφειοκρατία, προτείνοντας ότι οι κανονισμοί της ΕΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν σε πρωταρχικούς στόχους όπως η μείωση του CO2, μέσα σε ένα παγκόσμιο εναρμονισμένο πλαίσιο όσον αφορά τις εκπομπές άνθρακα. Η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στην αύξηση της χρήσης βιώσιμων υλικών, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη πτυχές οικονομικής και τεχνικής σκοπιμότητας.

Εταιρική βιωσιµότητα και παγκόσµιες αλυσίδες εφοδιασµού

Τη δεύτερη μέρα, ο Pedro Grossinho, Vice President, Global EHS And Sustainability at Joyson Safety Systems και Πρόεδρος της υπο-ομάδας ειδικών Sustainability & CSR της CLEPA, συντόνισε 4 συνεδρίες που συγκέντρωσαν εκπροσώπους από τις RSCI, RBA και CSR Europe για να συζητήσουν την εταιρική βιωσιμότητα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η διασφάλιση ότι όλα τα υλικά και τα εξαρτήματα συμμορφώνονται με τα περιβαλλοντικά και ηθικά πρότυπα απαιτεί πολύπλοκες διαδικασίες παρακολούθησης και τεκμηρίωσης σε όλες τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού. Επισημάνθηκαν, ακόμη, πρόσφατα στοιχεία σχετικά με την οδηγία για την αειφορία, την εταιρική αναφορά και τη “δέουσα επιμέλεια”, την αποψίλωση των δασών και την ταξινόμηση. Υπογραμμίζοντας, κατ’αυτόν τον τρόπο, τις προκλήσεις του εντοπισμού και του μετριασμού των κινδύνων που σχετίζονται με περιβαλλοντικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και άλλα ζητήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού. Οι ισχυροί ελεγκτικοί μηχανισμοί και, κυρίως, ο συντονισμός και η εναρμόνιση μεταξύ των υφιστάμενων συστημάτων είναι ουσιαστικής σημασίας για τη μείωση του διοικητικού φόρτου των εταιρειών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ