Τροχαλίες στροφαλοφόρου σε πρακτικά κιτ
CORTECO

Τροχαλίες στροφαλοφόρου σε πρακτικά κιτ

Εξοικονόµηση χρόνου από την παραγγελία µέχρι την αντικατάσταση. Οι αστοχίες και πώς αντιµετωπίζονται.

Η Corteco χρησιμοποιεί τροχαλίες στροφαλοφόρου υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τα καινούργια πάντα μπουλόνια, διασφαλίζοντας μία απλή διαδικασία εγκατάστασης και τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Το Torsional Vibration Damper της Corteco είναι μία λύση σχεδιασμένη με ακρίβεια που αποσυνδέει αποτελεσματικά την κίνηση του ιμάντα από τον στροφαλοφόρο άξονα. Ελαχιστοποιεί τη μετάδοση κραδασμών, μειώνει την πίεση στα παρακείμενα εξαρτήματα, επεκτείνει τον κύκλο ζωής του ιμάντα και του εντατήρα, ενισχύοντας, τελικά, την οδηγική άνεση.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα πρακτικά κιτ τροχαλιών της Corteco όχι μόνο εξοικονομούν χρόνο κατά την παραγγελία, αλλά και εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των πελατών, καλύπτοντας τις διαφορετικές τους απαιτήσεις. Οι τεχνικοί της εταιρείας μας εξηγούν τη σημασία των τροχαλιών στροφαλοφόρου, τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στην πορεία και πώς να αντιμετωπισθούν. Ειδικότερα, κατά τη λειτουργία του κινητήρα, ένας κύλινδρος κάνει καύση και επιταχύνει τον στροφαλοφόρο άξονα για σύντομο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια, επιβραδύνεται την ίδια στιγμή, καθώς ο επόμενος κύλινδρος συμπιέζει το μείγμα αέρα και καυσίμου για τον επόμενο ενεργό χρόνο με τη σειρά ανάφλεξης.

Προσοχή! Η συνεχής επιτάχυνση και επιβράδυνση του στροφαλοφόρου άξονα παράγει στρεπτική δόνηση και µετατρέπει τον στροφαλοφόρο σε αρµονικό ταλαντωτή.

Εάν η πίεση γίνει αρκετά μεγάλη, ο στροφαλοφόρος άξονας ή τα συνδεδεμένα εξαρτήματα θα καταστραφούν ή θα σπάσουν. Μία λύση για την ελαχιστοποίηση των κραδασμών σε ορισμένους κινητήρες θα μπορούσε να είναι η προσθήκη μάζας στο συγκρότημα στροφαλοφόρου άξονα. Από την άλλη πλευρά, αυτή η προσέγγιση αυξάνει την περιστρεφόμενη μάζα του στροφαλοφόρου άξονα και το συνολικό βάρος του οχήματος, κάτι που δεν είναι επιθυμητό. Άλλη λύση -πιο συνηθισμένη από πλευράς σχεδιασμού- είναι μία τροχαλία στροφαλοφόρου με αρμονικό αποσβεστήρα/εξισορροπητή.

H τροχαλία απόσβεσης αποτελείται από δύο μέρη: τη μάζα αδράνειας και ένα στοιχείο που διαχέει την ενέργεια. Η μάζα αδράνειας αποτελείται από έναν εξωτερικό δακτύλιο που θα μπορούσε να έχει τις αυλακώσεις για τους ιμάντες και μία εσωτερική πλήμνη που συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα. Ο εξωτερικός δακτύλιος περιέχει τη μάζα που ακυρώνει τις δυνάμεις οι οποίες προκαλούν δονήσεις. Η τροχαλία απόσβεσης απορροφά κάθε κραδασμό που δημιουργείται στο εσωτερικό του κινητήρα και μοιάζει με «σάκο του μποξ» για τον στροφαλοφόρο άξονα.

Υπάρχουν δύο διαφορετικά είδη τροχαλίας απόσβεσης (TVD). Το ένα είναι το τυπικό TVD «simplex»: Μεταξύ των δύο μεταλλικών συστατικών βρίσκεται το στοιχείο που διαχέει την ενέργεια, το οποίο είναι μία ελαστική ή ελαστομερής ένωση. Αυτός ο δακτύλιος από καουτσούκ παρέχει μία σχετική κίνηση μεταξύ των δύο μεταλλικών μερών, ώστε να μπορούν να βγουν εκτός φάσης κατά 1º έως 2º, για να απορροφήσουν τους κραδασμούς στον στροφαλοφόρο άξονα. To άλλο είδος είναι η «σύνθετη» τροχαλία απόσβεσης κραδασμών (TVDC). Αποτελείται από δύο στοιχεία, αρμονικό εξισορροπητή και απομονωτή κραδασμών. Ο αρμονικός εξισορροπητής είναι σαν την τυπική TVD χωρίς αυλακώσεις για τον ιμάντα και απορροφά τους κραδασμούς στον στροφαλοφόρο άξονα. Ο απομονωτής κραδασμών απορροφά και αυτός και απομονώνει εκείνους που δημιουργούνται σε βοηθητικό ιμάντα κίνησης. Όταν το στοιχείο απαγωγής ενέργειας κάμπτεται, μετατρέπει την κίνηση σε θερμότητα.

Συµπτώµατα αστοχίας

Δόνηση κινητήρα, ακανόνιστο ρελαντί, φθαρμένες άκρες στον ιμάντα, βλάβη μετάδοσης, παραμόρφωση της σφήνας της τροχαλίας, ανεξιχνίαστο τρίξιμο, υπερβολική κίνηση του τεντωτήρα του ιμάντα («χτυπήματα ιμάντα»), ζημιά στο άκρο του στροφαλοφόρου.

Aιτίες αστοχίας

Προβλήματα κινητήρα, θερμότητα, ράγισμα, φθορά του καουτσούκ, σφάλματα τοποθέτησης λόγω της δύναμης που απαιτείται για να τοποθετηθούν ορισμένες μονάδες, πρόβλημα μετάδοσης, λάθος ιμάντας και, βεβαίως, διαρροές λαδιού. Σε ότι αφορά, ειδικότερα, το τελευταίο, πρέπει να σημειώσουμε ότι ο φυσικός εχθρός της τροχαλίας απόσβεσης είναι το λάδι και τα άλλα ρευστά. Το στοιχείο απόσβεσης στην τροχαλία του στροφαλοφόρου είναι κατασκευασμένο από NR (φυσικό καουτσούκ) ή από EPDM (είδος συνθετικού καουτσούκ). Μία τσιμούχα στροφαλοφόρου που παρουσιάζει διαρροή μπορεί να επικαλύψει τα ελαστικά ή ελαστομερή μέρη της τροχαλίας απόσβεσης και να προκαλέσει τη φθορά του στροφαλοφόρου.

Τέλος, αντικείμενα όπως καλύμματα βαλβίδων με διαρροή, αντλίες υδραυλικού τιμονιού και λάδι συμπιεστή A/C μπορεί να προκαλέσουν διόγκωση, συρρίκνωση ή ρωγμή του ελαστικού. Τα υγρά μπορούν, επίσης, να προκαλέσουν εξασθένηση του δεσμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.