Τι πρέπει να γνωρίζουν οι τεχνικοί για τα μπουζί;
Denso

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι τεχνικοί για τα μπουζί;

Η DENSO δίνει απαντήσεις σε βασικά ερωτήµατα που προβληµατίζουν τους τεχνικούς σχετικά µε τα µπουζί, τη χρήση και τη διαχείρισή τους.

Ως κατασκευαστής και προµηθευτής ανταλλακτικών Πρώτης Τοποθέτησης, η DENSO, εκτός από προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, παρέχει στους πελάτες της και την απαραίτητη τεχνική υποστήριξη, ώστε να έχουν το καλύτερο αποτέλεσµα. Στα πλαίσια αυτά, η τεχνική οµάδα της DENSO Aftermarket είναι πάντα έτοιµη και πρόθυµη να βοηθήσει τους επαγγελµατίες της δευτερογενούς αγοράς λύνοντας τις απορίες τους.

Ο Praveen Kumar Saragadam, Μηχανικός Εφαρµογών & Ανάπτυξης της DENSO Europe, δίνει τις απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν τα µπουζί.

Ποιο είναι το σωστό µπουζί;

Praveen Saragadam (PS): Υπάρχουν πολλοί βασικοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως διαστάσεις, προβολή, διάσταση εξαγώνου και διάμετρος σπειρώματος, μήκος και προδιαγραφές όπως νικέλιο, ιρίδιο ή πλατίνα, καθώς και η θερμική αγωγιμότητα. Ο ευκολότερος τρόπος για να αναγνωρίσετε το σωστό μπουζί είναι μέσα από τον ηλεκτρονικό κατάλογο της DENSO. Εκεί, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν τα κατάλληλα ανταλλακτικά DENSO, με βάση τον κατασκευαστή και το μοντέλο ή μέσω του κωδικού ανταλλακτικού.

Ποιο µπουζί πρέπει να χρησιµοποιείται για εφαρµογές υγραερίου (LPG);

PS: Οι κινητήρες υγραερίου (LPG) και φυσικού αερίου (CNG) απαιτούν υψηλότερη απόδοση από το μπουζί σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης. Οι θερμοκρασίες καύσης σε LPG / CNG κυμαίνονται επίσης υψηλότερα από ό,τι σε έναν βενζινοκινητήρα, συμβάλλοντας έτσι στη μειωμένη διάρκεια ζωής έως και κατά 30%. Επομένως, η πρότασή μας είναι η αναβάθμιση σε μπουζί DENSO Iridium, τα οποία βελτιώνουν την ανάφλεξη και την απόδοση του κινητήρα και, επιπλέον, παρατείνουν το διάστημα αντικατάστασης. Η σειρά Twin Tip (TT) της DENSO προσφέρει μία ιδανική αναβάθμιση για την κάλυψη αυτών των απαιτήσεων σε LPG / CNG. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των μπουζί σε κινητήρες LPG / CNG μπορείτε να βρείτε στο ειδικό εγχειρίδιο για μπουζί της DENSO.

Πρέπει να τροποποιηθεί το διάκενο των ηλεκτροδίων;

PS: Τα μπουζί της DENSO κατασκευάζονται με προκαθορισμένο διάκενο. Ωστόσο, στα μπουζί νικελίου, ειδικά για μοτοσυκλέτες, το διάκενο μπορεί να χρειαστεί προσαρμογή. Σε αυτήν την περίπτωση, οι τεχνικοί θα πρέπει πάντα να χρησιμοποιούν ένα ειδικό φίλερ για μπουζί για να αλλάξουν το άνοιγμα. Ωστόσο, δεν πρέπει ποτέ να αλλάζουν το διάκενο στα μπουζί με ηλεκτρόδια πλατίνας, ιριδίου ή TT, επειδή, αν ξεπεραστούν τα όρια του υλικού, αυτό θα βλάψει τα λεπτά ηλεκτρόδια, γεγονός που ακυρώνει την εγγύηση.

Πόσο συχνά πρέπει να αντικαθίστανται τα µπουζί;

PS: Γενικά, το διάστημα αντικατάστασης καθορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και τα μπουζί της DENSO υιοθετούν αυτή τη συμβουλή. Ωστόσο, κατά την αναβάθμιση των μπουζί, το διάστημα μπορεί να αλλάξει και η χρήση σε κινητήρα με υγραέριο ή CNG θα μειώσει τη διάρκεια ζωής του μπουζί. Συνιστάται τα μπουζί να ελέγχονται τακτικά και να αντικαθίστανται, όταν είναι «καπνισμένα» ή «λαδωμένα», δηλαδή όταν έχουν καλυφθεί από μία ουσία, όπως λάδι, καύσιμο ή αιθάλη, ή έχουν στίγματα από λειτουργία σε πολύ υψηλή θερμοκρασία.

Πρέπει να εφαρµόζεται γράσο στο σπείρωµα του µπουζί;

PS: Η DENSO συνιστά να μην χρησιμοποιείτε λιπαντικά σπειρώματος, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στο μπουζί και κατά συνέπεια, οι κραδασμοί να προκαλέσουν το λασκάρισμά του.

Μόνο σε μερικές εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως σε περονοφόρα ανυψωτικά με κινητήρες LPG, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μικρή ποσότητα γράσου και, στην περίπτωση αυτή, το μπουζί θα προ-λιπαίνεται.

Μπορεί ένα πολυάκιδο µπουζί να αντικατασταθεί από ένα µπουζί µονής ακίδας;

PS: Το πολυάκιδο μπουζί προτιμάται από ορισμένους κατασκευαστές κινητήρων και οχημάτων, λόγω της παρατεταμένης διάρκειας ζωής των πρόσθετων ακίδων. Η επέκταση του διαστήματος λειτουργίας ενός μπουζί, χωρίς τη χρήση πολύτιμων μετάλλων, είναι μία πολύ οικονομική λύση.

Τα πολυάκιδα μπουζί έχουν σχεδιαστεί κυρίως για μεγάλη διάρκεια ζωής παρά για απόδοση. Επομένως, η αντικατάσταση ενός τέτοιου μπουζί από ένα απλό ίσως βελτιώσει την απόδοση, αλλά «θυσιάζοντας» τη διάρκεια ζωής.

Η αναβάθµιση ενός πολυάκιδου µπουζί ηλεκτροδίων από ένα µπουζί ιριδίου µεγάλης διάρκειας ζωής, όπως το DENSO Iridium ΤΤ, θα συνδυάσει απόδοση και αντοχή.

Αποτελούν τα πλαστά µπουζί πρόβληµα;

PS: Με μία λέξη, ναι. Καθώς οι αγορές μέσω διαδικτύου και το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν γίνει τόσο δημοφιλή, οι αυτοκινητιστές και οι τεχνικοί έχουν πλέον πρόσβαση σε μία παγκόσμια αγορά για εξαρτήματα οχημάτων και, δυστυχώς, τα πλαστά ανταλλακτικά κυκλοφορούν ευρέως μεταξύ τους.


Λάβετε υπόψη ότι τα πλαστά προϊόντα κατασκευάζονται µε φθηνά υλικά, χαµηλής ποιότητας και µπορεί να προκαλέσουν σοβαρές ζηµιές στον κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, η DENSO δεν θα αναλάβει την ευθύνη για εγγυήσεις και αξιώσεις που προκαλούνται από πλαστά προϊόντα.

Πώς να αποφύγουµε τα πλαστά µπουζί;

PS: Πρώτα από όλα, να αγοράζετε μόνο από εξουσιοδοτημένο διανομέα. Ενώ οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου φαίνεται να έχουν εξαιρετικές προσφορές και χαμηλές τιμές, συχνά οι προσφορές αυτές είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές.

Με στόχο να επισηµάνει τις διαφορές µεταξύ αυθεντικών και πλαστών προϊόντων, η DENSO έχει παρουσιάσει πολλές συγκριτικές µεθόδους για να βοηθήσει τους τεχνικούς να αναγνωρίσουν ένα γνήσιο µπουζί της εταιρείας.

Μία από τις μεγαλύτερες ενδείξεις απομίμησης είναι η διαφορά στην εμφάνιση του προϊόντος. Απλά πράγματα, όπως το branding που περιέχει ορθογραφικά λάθη, είναι ένδειξη μη γνήσιου ανταλλακτικού. Ένα γνήσιο μπουζί DENSO πρέπει να έχει ομοιόμορφο σχήμα μονωτή, λευκό χρώμα και το πλάτος του ηλεκτροδίου γείωσης δεν πρέπει να μεταβάλλεται.

Η συσκευασία μπορεί επίσης να περιέχει κάποια εμφανή σημάδια ότι το μπουζί δεν είναι γνήσιο. Τα μπουζί DENSO κατασκευάζονται μόνο στην Ιαπωνία, την Ινδονησία, την Κίνα ή τις ΗΠΑ. Επομένως, εάν έχει επωνυμία DENSO, αλλά έχει κατασκευαστεί εκτός αυτών των περιοχών, τότε δεν είναι γνήσιο.

Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να ελέγξετε είναι το barcode και ο κωδικός παραγωγής. Τα προϊόντα της DENSO έχουν πλήρη ιχνηλασιμότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και, εάν δεν ταιριάζουν οι κωδικοί παραγωγής σε σφραγισμένη συσκευασία των τεσσάρων ή 10 μπουζί, είναι πιθανό να υποδηλώνουν ότι είναι πλαστά. Οι τεχνικοί θα πρέπει πάντα να ελέγχουν το barcode και τους κωδικούς παραγωγής και, εάν έχουν αμφιβολία, πρέπει να καλέσουν τον τοπικό αντιπρόσωπο της DENSO που μπορεί να τους συμβουλεύσει.

Τέλος, όλα τα μπουζί της DENSO περνούν από μία αυστηρή διαδικασία κατασκευής, οπότε ο έλεγχος των επίσημων προδιαγραφών στον κατάλογο της εταιρείας είναι μία απλή και αποτελεσματική μέθοδος αναγνώρισης ενός πλαστού προϊόντος.


Συνιστώνται οι ακόλουθοι έλεγχοι:

  • Με ένα φίλερ μπορεί κανείς να μετρήσει το διάκενο των ηλεκτροδίων. Η σωστή απόσταση θα αναφέρεται στις προδιαγραφές της DENSO.
  • Με ένα μικρόμετρο μπορεί κανείς να μετρήσει τη διάμετρο του κεραμικού τμήματος. Εάν αυτό δεν είναι σύμφωνο με τις επίσημες προδιαγραφές της DENSO, το ανταλλακτικό δεν είναι γνήσιο.
  • Μπορεί επίσης να εκτιμηθεί η γωνία του ηλεκτροδίου γείωσης. Εάν αποκλίνει από τη σωστή γωνία, η λειτουργικότητα του σπινθήρα θα επηρεαστεί αρνητικά.
  • Η μέτρηση του κενού μεταξύ της ροδέλας και του σώματος του μπουζί και ο έλεγχος του μήκους του σπειρώματος και του συνολικού μήκους του μπουζί, αν δεν ταιριάζουν με τις προδιαγραφές της DENSO, θα καταδείξουν ένα πλαστό μπουζί.

ΠΗΓΗ: DENSO   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.