Δίκτυο συνεργείων Shell Helix
Shell

Δίκτυο συνεργείων Shell Helix

Ένα νέο δίκτυο συνεργείων έκανε µέσα στο 2019 την εµφάνισή του, το «Δίκτυο εγκεκριµένων συνεργείων Shell Helix» από την εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και τα λιπαντικά Shell, µε στόχο την παροχή κορυφαίας ποιότητας προϊόντων και εξυπηρέτησης.

Εδώ και λίγους µήνες έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα η δηµιουργία ενός δικτύου συνεργείων από την εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, επίσηµο διανοµέα των λιπαντικών Shell. Τα συγκεκριµένα συνεργεία χρησιµοποιούν κυρίως τα λιπαντικά κινητήρων επιβατηγών αυτοκινήτων Shell Helix, ενώ ταυτόχρονα έχουν περάσει από µία διαδικασία έγκρισης, για να φέρουν την αντίστοιχη σήµανση στην επωνυµία τους. Πρόκειται για ένα concept που εφαρµόζεται παγκοσµίως, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη στις αγορές της Ευρώπης και της Ασίας.


Ο Νίκος Νικολάου, υπεύθυνος Ανάπτυξης και Marketing της Επιχειρηµατικής Μονάδας Λιπαντικών της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µας µίλησε για το συγκεκριµένο project, για τη φιλοσοφία της εταιρείας, αλλά και για τον τρόπο µε τον οποίο διαµορφώνεται το Δίκτυο και η σχέση µε τον τελικό καταναλωτή.

Πότε ξεκίνησε το συγκεκριµένο project διεθνώς και πότε ήρθε στη χώρα µας;

Ξεκίνησε τη δεκαετία του 2000 και εφαρμόστηκε σταδιακά σε διάφορες χώρες. Ο βαθμός ανάπτυξής του σε κάθε χώρα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το μέγεθος της αγοράς και η εκτιμώμενη ελκυστικότητα ενός τέτοιου μοντέλου. Στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2019, στα πρότυπα που ήδη εφαρμόζονται διεθνώς.

Πόσα µέλη διαθέτει στην Ευρώπη και τι απήχηση έχει;

Στην Ευρώπη υπάρχουν αυτή τη στιγμή πάνω από 700 συνεργεία επιβατηγών αυτοκινήτων με τη σήμανση Shell Helix. Ιδιαίτερη επιτυχία σημειώνουν τα δίκτυα σε χώρες της κεντρικής Ευρώπης καθώς και σε Βαλκανικές χώρες. Σε διεθνές επίπεδο, πολύ μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα αντίστοιχα δίκτυα των χωρών της ανατολικής Ασίας.

Υπάρχουν πολλές μορφές δικτύων εγκεκριμένων συνεργείων. Εκτός από τα επιβατηγά οχήματα, υπάρχουν και δίκτυα στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων και των μοτοσυκλετών, καθώς και συνδυασμοί αυτών.

Ποιος είναι ο στόχος της Shell αναπτύσσοντας αυτό το δίκτυο;

Το δίκτυο αυτό εντάσσεται στη συνεχή επιδίωξη όλων μας στη Shell, να βρίσκουμε καινοτόμους τρόπους για να ανταποκριθούμε στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και των συνεργείων.

Βλέπουμε τα δίκτυα αυτά ως έναν τρόπο για να προσφέρουμε μία ανώτερη εμπειρία Shell στους καταναλωτές, καθώς και να υποστηρίξουμε τα συνεργεία στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη.

Θεωρείτε πως το εµπορικό σήµα της Shell αποτελεί ένα µεγάλο πλεονέκτηµα για την αναγνωρισιµότητα και το κύρος του δικτύου;

Το σήμα της Shell ταυτίζεται εδώ και δεκαετίες με την υψηλή ποιότητα, την καινοτομία και την τεχνολογική πρωτοπορία. Αυτό έχει επιτευχθεί μέσα από μεγάλες επενδύσεις σε έρευνα και νέες τεχνολογίες, που ξεπερνούν το 1 δις $ ετησίως και οδηγούν σε τελικά προϊόντα που όχι απλώς καλύπτουν τις προδιαγραφές, αλλά θέτουν από μόνα τους πολύ υψηλότερα δεδομένα.

Επομένως, ο οδηγός που θα επιλέξει ένα Εγκεκριμένο Συνεργείο Shell Helix για τη συντήρηση του οχήματός του, γνωρίζει ότι επιλέγει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο προστασίας του κινητήρα, καθώς και των άλλων μηχανικών μερών, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και λιπαντικού. Έτσι, εξασφαλίζει το χαμηλότερο δυνατό κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Ταυτόχρονα, ο κινητήρας προσφέρει υψηλές επιδόσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών περιβάλλοντος.

Επιπλέον, το κύρος του Δικτύου επιτυγχάνεται με τη χρήση προσεκτικών κριτηρίων στην επιλογή των μελών. Τα κριτήρια που χρησιμοποιούμε αφορούν τη σωστή οργάνωση και την αξιοπιστία των συνεργείων. Προσπαθούμε δηλαδή – όσο γίνεται – να επισημαίνουμε στους ιδιοκτήτες και μηχανικούς και να εντάσσουμε τα συνεργεία στο Δίκτυο, με βάση το σκεπτικό ότι η ποιότητα υπηρεσιών – όχι μόνο στη λίπανση, αλλά και στη συνολική λειτουργία του συνεργείου – πρέπει να στοχεύει στην υψηλότερη δυνατή αξία για τον πελάτη, όπως ακριβώς στοχεύουν και τα λιπαντικά της Shell.

Θεωρείτε πως τα µέλη του δικτύου θα µπορούν να αντεπεξέλθουν στις προσδοκίες του καταναλωτή, όπως έχουν δηµιουργηθεί από τα πρατήρια καυσίµων;

Η προσεκτική διαδικασία επιλογής των μελών του δικτύου στοχεύει στο να απολαμβάνουν οι πελάτες τους το υψηλό επίπεδο υπηρεσίας που προσδοκούν. Φυσικά, η αξιολόγηση των μελών δεν σταματάει με την επιλογή τους, αλλά συνεχίζεται και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας, έτσι ώστε όχι μόνο να ξεκινούν, αλλά και να διατηρούνται συνεχώς στο επιθυμητό επίπεδο.

Στην πρόσοψή τους, τα συνεργεία του Δικτύου φέρουν τη σήμανση «Shell Helix / Εγκεκριμένο Σημείο Πώλησης».

Τι προσφέρει το δίκτυό σας στον τελικό καταναλωτή;

Το πρώτο και βασικό που προσφέρεται στον καταναλωτή, είναι η σιγουριά ότι απολαμβάνει τη μέγιστη προστασία και την υψηλότερη αξία που μπορεί να επιτύχει από τη λίπανση του οχήματός του.

Ταυτόχρονα, λόγω των ποιοτικών κριτηρίων επιλογής των συνεργείων που εντάσσονται στο Δίκτυο, επιδιώκουμε ο καταναλωτής να έχει την αίσθηση ότι το όχημά του δεν αντιμετωπίζεται κερδοσκοπικά, αλλά με πραγματικό ενδιαφέρον.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, επιδιώκουμε τελικά να συμβάλλουμε, στο βαθμό που μας αναλογεί, στην ευχάριστη εμπειρία του πελάτη, τόσο από το επίπεδο των υπηρεσιών όσο και από το επίπεδο του ίδιου του χώρου στον οποίο βρίσκεται.

Ας μην ξεχνάμε, τέλος, ότι στην εποχή μας, όπου πολύ συχνά ακούμε για απομιμήσεις προϊόντων – πράγμα που έχουμε δει και στον χώρο των λιπαντικών – είναι σημαντικό να αισθάνεται κανείς ασφαλής, ότι στο όχημά του χρησιμοποιούνται γνήσια προϊόντα. Αυτό είναι κάτι που επιτυγχάνεται στον απόλυτο βαθμό σε ένα συνεργείο του Δικτύου, καθώς η διαδικασία προμήθειας των λιπαντικών είναι ελεγχόμενη και ακριβής – χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι αν ένα συνεργείο δεν ανήκει στο Δίκτυο, δεν διαθέτει γνήσια προϊόντα.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί κάποιος για να ενταχθεί στο δίκτυό σας και ποιες είναι οι κυριότερες δεσµεύσεις του;

Όπως είπαμε, τα κριτήρια επιλογής είναι συγκεκριμένα και αυστηρά, ώστε τα οφέλη από τη λίπανση του οχήματος του πελάτη με ένα λιπαντικό Shell κατά το δυνατόν να συνδυάζονται και με τη συνολική θετική εμπειρία του από την επίσκεψη στο συνεργείο.

Ένα συνεργείο υποψήφιο προς ένταξη στο Δίκτυο πρέπει φυσικά να καλύπτει ένα συμφωνημένο ποσοστό των προμηθειών του με λιπαντικά Shell.


Βασικότερο όµως είναι να ταιριάζει όσο το δυνατόν καλύτερα µε τις αρχές που ακολουθούµε στη Shell, ως προς την ποιότητα, την εξυπηρέτηση και τους κανόνες ασφαλείας.

Έτσι, κατά την αξιολόγηση ενός συνεργείου, δεν λαμβάνονται υπόψη μόνο εμπορικά κριτήρια (τοποθεσία, μέγεθος κλπ.), αλλά και στοιχεία που έχουν να κάνουν με την οργανωμένη και ευπαρουσίαστη εικόνα του συνεργείου, τη θετική αξιολόγησή του από τους καταναλωτές και την τήρηση των κανόνων ασφαλείας για το προσωπικό και τους πελάτες του.

Η αξιολόγηση αυτή δεν αφορά μόνο τη διαδικασία της ένταξης στο Δίκτυο, αλλά συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας, από τους αρμοδίους της εταιρείας μας.

Ποιες είναι οι παροχές του δικτύου στα µέλη του;

Η συμμετοχή στο Δίκτυο συνεπάγεται την πρόσβαση σε μία σειρά παροχών, τόσο κατά την έναρξη της συνεργασίας, όσο και κατά την εξέλιξή της. Συγκεκριμένα:

  1.  Η αισθητική του συνεργείου αναβαθμίζεται εντυπωσιακά, καθώς αποκτά εξωτερική σήμανση πολύ υψηλών προδιαγραφών, καθώς και εσωτερικά στοιχεία, όπως εντυπωσιακές γραφικές απεικονίσεις τοίχου και επιτοίχια πάνελ.
  2.  Η συμμετοχή στο Δίκτυο πιστοποιείται επισήμως, με ειδικό πιστοποιητικό που αναρτάται στο συνεργείο, ενώ διάφορα χρήσιμα υλικά παραδίδονται στο συνεργείο, όπως φόρμες εργασίας, stand λιπαντικών κ.α.
  3.  Τα μέλη του Δικτύου προβάλλονται άμεσα και έμμεσα στις διάφορες διαφημιστικές ενέργειες που κάνουμε, χρησιμοποιώντας τόσο παραδοσιακά όσο και ψηφιακά μέσα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι το τελευταίο διάστημα γίνεται έντονη προβολή των μελών του Δικτύου μέσω της σελίδας μας στο Facebook “Shell Lubricants – Petros Petropoulos”. Εντός των ημερών θα βγει στον αέρα και το νέο μας website shell.petropoulos.com όπου θα περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του Δικτύου και θα απεικονίζονται σε χάρτη οι τοποθεσίες των μελών.
  4.  Tα συνεργεία έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε προωθητικές ενέργειες που θα σχεδιάζονται αποκλειστικά για τα μέλη και τους πελάτες τους.


Η στήριξή µας προς τα µέλη του Δικτύου είναι αυτονόητη, καθώς πλέον τα θεωρούµε στενούς συνεργάτες µας και ενεργούς αγγελιοφόρους της φιλοσοφίας µας. Γι’ αυτό και σε σταθερή βάση θα είµαστε κοντά τους, εκπαιδεύοντας, υποστηρίζοντας τεχνικά και επιλύοντας τα θέµατα της καθηµερινότητας.

Ποιοι είναι οι κυριότεροι λόγοι για να ενταχθεί ένα συνεργείο στο Δίκτυό σας;

Όπως είπαµε, το brand της Shell είναι συνυφασµένο µε την επιδίωξη της αριστείας, την καινοτοµία και την τεχνολογική πρωτοπορία. Εποµένως, η συµµετοχή στο Δίκτυο καθιστά το συνεργείο συµµέτοχο σε αυτά τα στοιχεία και την κουλτούρα που αυτά συνεπάγονται. Αυτά, σε συνδυασµό µε τις παροχές που προαναφέραµε, αναβαθµίζουν την εικόνα του και το επίπεδο των υπηρεσιών του.

Το brand της Shell είναι ένα από τα ισχυρότερα και καταξιωµένα brands της αγοράς και κατέχει την πρώτη θέση σε µερίδιο αγοράς παγκοσµίως τα τελευταία 13 συνεχή χρόνια. Αυτό έχει επιτευχθεί µε την προσήλωσή µας στις παραπάνω αρχές και δηµιουργεί αντίστοιχα το αίσθηµα εµπιστοσύνης στον καταναλωτή. Το συνεργείο, εποµένως, επωφελείται από την εµπιστοσύνη αυτή και την προτίµηση του καταναλωτή, αυξάνοντας το πελατολόγιό του τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα.

Ποιο είναι περίπου το κόστος επένδυσης για ένα συνεργείο;

Για την ένταξη στο Δίκτυο, το ίδιο το συνεργείο δεν χρειάζεται να επενδύσει απολύτως τίποτα, εκτός αν επιθυμεί να τοποθετήσει επιπλέον υλικά από αυτά που προβλέπονται.

Πόσα µέλη διαθέτει το Δίκτυο και ποιος είναι ο στόχος σας;

Το δίκτυο ξεκίνησε να υλοποιείται το 2ο εξάμηνο του 2019. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 16 συνεργεία-μέλη και προβλέπεται να προστίθενται περίπου 20 συνεργεία ανά έτος.


Προτεραιότητα δίνεται στην ποιότητα και όχι στην ταχύτητα ανάπτυξης του Δικτύου, έτσι ώστε να πληρούνται τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις που θέτουµε στην αρχή της συνεργασίας. Δεν θα µας δείτε, εποµένως, να χρησιµοποιούµε κλισέ εκφράσεις όπως «το ταχύτερα αναπτυσσόµενο Δίκτυο».

Ταυτόχρονα, προσπαθούμε να κάνουμε από την αρχή ποιοτικές επιλογές, ώστε οι συνεργάτες μας να παραμένουν μαζί μας για πολλά χρόνια και να διαφημίζουν το Δίκτυο με το επίπεδο της δουλειάς τους.

Πιστεύετε πως το δίκτυό σας θα έχει επιτυχία σε µία αγορά όπως αυτή της Ελλάδας, που τέτοιου τύπου δίκτυα δεν έχουν γνωρίσει αντίστοιχη επιτυχία, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Θεωρείτε πως η νέα γενιά ιδιοκτητών συνεργείων έχει διαφορετική άποψη για τα δίκτυα – δεν αντιµετωπίζονται πλέον µε καχυποψία και κοντόφθαλµα αλλά ως µία ασφαλή λύση για το µέλλον;

Τα δίκτυα τέτοιου είδους υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια και στην Ελλάδα, αλλά πράγματι παρουσιάζουν σχετικά πιο αργή ανάπτυξη. Τα τελευταία χρόνια πάντως, φαίνεται να ενισχύεται η τάση προς τη δημιουργία τέτοιων δικτύων.

Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι απλώς η δημιουργία ενός δικτύου, αλλά η διατήρηση σταθερών και υψηλών προδιαγραφών μέσα σε αυτό. Θέτοντας τις βάσεις του Δικτύου μας υπό αυτό το πρίσμα, πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να το καταστήσουμε ελκυστικό, τόσο προς τους ιδιοκτήτες των συνεργείων όσο και προς τους καταναλωτές.


Θεωρώ προς η συνταγή της επιτυχίας είναι η σαφής και συνεπής επικοινωνία της φιλοσοφίας του Δικτύου προς την αγορά, έτσι ώστε ο κάθε συµµετέχων, είτε από την πλευρά του ιδιοκτήτη του συνεργείου, είτε από την πλευρά του πελάτη να γνωρίζει και να ταυτίζεται µε τη φιλοσοφία αυτή, δηµιουργώντας µακροχρόνιες σχέσεις.

Αυτή τη στιγµή επενδύετε στη ανάπτυξη του δικτύου σας. Ποιο είναι το επόµενο βήµα; Εκπαίδευση, προβολή, αναβάθµιση του εξοπλισµού τους;

Πράγματι, αυτή τη στιγμή δίνουμε μεγάλο μέρος του χρόνου και της ενέργειάς μας στο να αποκτήσει το Δίκτυο τις σωστές βάσεις. Παράλληλα, προγραμματίζουμε και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε όλες τις ενέργειες προβολής και υποστήριξης που ανέφερα.


Στόχος μας είναι να δώσουμε έναν δυναμικό χαρακτήρα στην κοινότητα που θα αποτελείται από τα μέλη του Δικτύου. Έτσι, θα δοθεί μέριμνα στην εξέλιξη και βελτίωση των παρεχόμενων δυνατοτήτων καθώς και στον εμπλουτισμό των δράσεων με νέες ιδέες που θα εκπαιδεύουν, θα επιβραβεύουν και θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των μελών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.