Επενδύσεις σε υποδομές θα κρίνουν ηλεκτροκίνηση-υδρογόνο

Επενδύσεις σε υποδομές θα κρίνουν ηλεκτροκίνηση-υδρογόνο

Τα συµπεράσµατα του 7oυ Συνεδρίου Υποδοµών και Μεταφορών.

Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αυξάνεται, όµως το µείζον ζήτηµα των υποδοµών φόρτισης απασχολεί όσους επιλέγουν αµιγώς, κυρίως, ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο ITC 2024 – 7o Συνέδριο Υποδοµών και Μεταφορών, που πραγµατοποιήθηκε στις 18 Σεπτεµβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής στην Αθήνα, σηµαντικά στελέχη φορέων και εταιρειών έδωσαν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τις τάσεις στην αυτοκινητοβιοµηχανία, την ηλεκτροκίνηση, την υδρογονοκίνηση, καθώς και τα οδικά δίκτυα. Τη συζήτηση συντόνισε ο Διευθυντής Σύνταξης του AutoSpecialist, Γιάννης Κανουπάκης.

Συγκεκριμένα, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της Hellastron, Δ. Γκατσώνης, ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν 79 φορτιστές σε 48 σημεία, κυρίως στους «ΣΕΑ», ενώ έως το τέλος της χρονιάς, τα σημεία θα φτάσουν τα 51 και οι φορτιστές τους 101, οι 60 εκ των οποίων θα είναι άνω των 100 kw (ταχυφορτιστές). «Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πάνω από 200 αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτιστούν ταυτόχρονα», εξήγησε ο κ. Γκατσώνης. Αναλύοντας τη μέση απόσταση των σημείων φόρτισης στον αυτοκινητόδρομο από την Πάτρα έως τη Θεσσαλονίκη, ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της Hellastron σημείωσε πως σήμερα είναι 53 χλμ και 137 χλμ για ταχυφορτιστές.

«Μέχρι το τέλος του έτους, η μέση απόσταση για τους ταχυφορτιστές θα μειωθεί στα 43 χλμ (68 χλμ για άνω των 100 kw)», τόνισε ο κ. Γκατσώνης.

Επαγωγική φόρτιση – Υδρογόνο

Από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ παρέθεσε τα πλεονεκτήματα της επαγωγικής φόρτισης, παρουσιάζοντας παράλληλα τον «Κόμβο Καινοτομίας Υδρογόνου Η2HUB» που αναπτύσσει το ΕΚΕΤΑ στην Πτολεμαΐδα και που πρόκειται να ανεφοδιάσει με υδρογόνο βαρέα οχήματα. Ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της επαγωγικής φόρτισης, υποστηρίζοντας ότι: Στο άμεσο μέλλον, οι ταχυφορτιστές δύναται να μην μπορούν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση και γι’ αυτό οφείλουμε να εξετάσουμε εναλλακτικές λύσεις. Για το H2HUB, τόνισε ότι έχει σκοπό την ανεξάρτητη έρευνα και την ανάπτυξη εφαρμογών των τεχνολογιών υδρογόνου ως προς την παραγωγή, αποθήκευση και αξιοποίησή του στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, προκειμένου η εκμετάλλευση των ερευνητικών αποτελεσμάτων να συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής.

Χρηµατοδότηση

Στη διαπίστωση πως δεν δόθηκε παγκοσμίως έγκαιρα η δέουσα βαρύτητα στη λήψη μέτρων για την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής, παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη για τη ρεαλιστικότητα εκτιμήσεων σχετικά με τον απαιτούμενο χρόνο για την ευρύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, έκανε ο Enterprises Business Unit Leader, PLANET, Κώστας Καλογήρου. Ερωτηθείς για την χρηματοδότηση των μεγάλων επενδύσεων που απαιτούνται για την αναβάθμιση των δικτύων ενέργειας και της ανάπτυξης του δικτύου φορτιστών, επισήμανε ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί η πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα. Είτε αυτό αφορά αμιγώς ιδιωτικές επενδύσεις, είτε αυτό αφορά σε μεικτά σχήματα (συμπράξεις ιδιωτικού με το δημόσιο τομέα – όχι απαραίτητα με επιβάρυνση αλλά σίγουρα με μόχλευση του επενδυτικού αντικειμένου από πλευράς του δημοσίου).

Ενίσχυση των πωλήσεων

Την περαιτέρω ανάπτυξη για την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων διαβλέπει ο Δημήτρης Καββούρης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Συγγελίδη. «Το άνοιγμα του τρίτου κύκλου «Κινούμαι Ηλεκτρικά» σημαίνει ότι υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα», είπε, διευκρινίζοντας ότι στην Ελλάδα το μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων διαμορφώνεται στο 5%-6% (στο 11% μαζί με τα plug in hybrid οχήματα), όταν στην Ευρώπη το συνολικό αυτό ποσοστό είναι διπλάσιο και φτάνει στο 20%. Ο ίδιος συνέχισε, λέγοντας πως δεδομένου ότι η ευρωπαϊκή πολιτική με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και χαμηλών ρύπων αυξάνει το βάρος, την τεχνολογική πολυπλοκότητα, αλλά και το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων, «αντιλαμβανόμαστε γιατί η τιμή των αυτοκινήτων συμβατικών και ηλεκτρικών αυξάνεται συνεχώς».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.