Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή βαν
Euro NCAP

Euro NCAP: Τα πιο ασφαλή βαν

Ο Euro NCAP ανακοίνωσε τη βαθμολογία του όσον αφορά την ασφάλεια των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά, με βάση την αξιολόγηση του εξοπλισμού συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης και των επιδόσεών τους.

Αργή, αλλά σταθερή βελτίωση παρατηρείται, σύμφωνα με τον Euro NCAP, στα συστήματα ασφαλείας των βαν, καθώς αρκετά από αυτά διαθέτουν καλύτερο εξοπλισμό σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με συστήματα που αποδίδουν καλύτερα από παλιότερα. Στις περιπτώσεις όπου οι κατασκευαστές έκαναν ουσιαστικές αναβαθμίσεις στα οχήματά τους, εμφανίζονται σημαντικές βελτιώσεις απόδοσης.

Έτσι, ξεκάθαρος νικητής είναι το νέο FIAT Ducato, που γίνεται το πρώτο βαν που κατακτά την κορυφαία αξιολόγηση, τον πλατινένιο τίτλο. Πέρσι, είχε κερδίσει τον «χάλκινο» τίτλο, ωστόσο, έγιναν σημαντικές αλλαγές σε επίπεδο ασφάλειας και πλέον διαθέτει ένα εξελιγμένο σετ αισθητήρων, προσφέροντας το σύστημα Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEB – Autonomous Emergency Braking) εντοπίζοντας πεζούς και δικυκλιστές. Συγκέντρωσε την εντυπωσιακή βαθμολογία του 88% στις δοκιμές, σημειώνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα σε όλα τα τεστ που πραγματοποιούνται.

Πέρσι, ο Euro NCAP είχε επισημάνει τα χαμηλά επίπεδα εξοπλισμού ασφαλείας στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η νέα νομοθεσία αναμένεται να υποχρεώσει τους κατασκευαστές στο άμεσο μέλλον να εγκαταστήσουν βασικά συστήματα αποφυγής, τα οποία είναι ήδη ευρέως διαθέσιμα σε επιβατικά οχήματα.

Για τη φετινή αξιολόγηση, εξετάστηκαν 19 βαν που αντιπροσωπεύουν τη «μερίδα του λέοντος» στην ευρωπαϊκή αγορά. Τέσσερα από αυτά κατέκτησαν τον χρυσό τίτλο: Ford Transit (68%), VW Transporter (65%), Ford Transit Custom (63%) και Mercedes-Benz Vito (61%).

Μόνο ένα βαν βρέθηκε στην τελευταία κατηγορία, «Μη συνιστώμενο», ενώ πέρσι υπήρχαν πέντε. Το FIAT Talento σταμάτησε να παράγεται, το Opel/Vauxhall Movano κατασκευάζεται πλέον σε μία νέα πλατφόρμα της Stellantis και βρέθηκε στη χάλκινη κατηγορία. Το Renault Master επίσης με χάλκινο μετάλλιο φέτος, χάρη σε μικρές, αλλά αξιόλογες βελτιώσεις στα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και λωρίδας. Αντίθετα, το Nissan Interstar (πρώην NV400), με τις ίδιες βελτιώσεις, προς το παρόν δεν διαθέτει σύστημα Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης (AEB), οπότε παραμένει στην κατηγορία «Μη συνιστώμενο».

Το Renault Trafic ήταν ένα από τα οχήματα που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη εξέλιξη, καθώς ανασχεδιάστηκε και βελτιώθηκε εξαιρετικά η ασφάλειά του, με αποτέλεσμα να κερδίζει μία θέση στην ασημένια κατηγορία.

Πέρα από το FIAT Ducato, τα άλλα οχήματα του ομίλου Stellantis που διαθέτουν την ίδια πλατφόρμα – Peugeot Boxer, Citroën Jumper και Opel Movano – δεν είχαν αντίστοιχη αναβάθμιση του εξοπλισμού τους, οπότε έμειναν σε χαμηλότερες θέσεις, στην χάλκινη κατηγορία.

Οι δοκιμές αφορούν τα συστήματα ασφαλείας που διατίθενται είτε ως στάνταρ, είτε ως επιλογή, οπότε αξιολογείται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που μπορεί να προσφέρει κάθε όχημα. Σε επίπεδο εξοπλισμού, δεν έχουν αλλάξει πολλά τον τελευταίο χρόνο και, ακόμα, τα συστήματα αυτά προσφέρονται, κυρίως, ως επιλογή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.