Γράσο χαλκού ή Ceratec;
ceratec

Γράσο χαλκού ή Ceratec;

Η Textar εξετάζει διάφορα θέµατα που σχετίζονται µε τα λιπαντικά που περιέχουν χαλκό, την επίδρασή τους στο σύστηµα πέδησης και πώς οι µηχανικοί µπορούν να διασφαλίσουν ότι χρησιµοποιούν το καλύτερο γράσο για αυτές τις εργασίες.

Η διαδικασία αντικατάστασης των φρένων απαιτεί χρόνο. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν πελάτη που επιστρέφει με παράπονα για θόρυβο ή κραδασμούς. Ακόμη και όταν έχουν γίνει σχολαστικά βήματα για τον σωστό καθαρισμό του συστήματος, ενώ πραγματοποιούνται όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι, μερικές φορές τα φρένα εξακολουθούν να μην λειτουργούν σωστά…

Γιατί, όμως; Η απάντηση θα μπορούσε να βρίσκεται στον τύπο του λιπαντικού που χρησιμοποιείται στο σύστημα ή στην κατάσταση του γράσου. Ορισμένες ουσίες με βάση τον χαλκό, μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση στο σύστημα πέδησης ενός αυτοκινήτου. Είναι σημαντικό για τους μηχανικούς να κατανοήσουν αυτές τις παγίδες.

Σε ένα συνεργείο, δεν είναι ασυνήθιστο να δει κάποιος ένα δοχείο με γράσο χαλκού ανοικτό επάνω στον πάγκο, εκτεθειμένο στην ατμόσφαιρα. Σε περίπτωση μόλυνσης από σκόνη από τον αέρα και από υγρασία, το λιπαντικό θα καταστεί αναποτελεσματικό. Έτσι μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα φρένα.

Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε αυτά τα ζητήµατα και να διασφαλίσετε ότι χρησιµοποιείτε γράσο που συνεργάζεται µε τα φρένα του αυτοκινήτου είναι να επιλέξετε ένα προϊόν χωρίς χαλκό.

Γράσα χαλκού

Υπάρχουν πολλά μειονεκτήματα στη χρήση γράσου με βάση τον χαλκό, σε ένα σύστημα πέδησης. Τα μειονεκτήματα αυτά θα πρέπει να είναι αρκετά για να αποθαρρύνουν τους μηχανικούς να τα χρησιμοποιούν. Πρώτον, τα γράσα με βάση τον χαλκό δεν αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό αποτελεί πρόβλημα, καθώς εμποδίζει τα τακάκια να κινούνται ελεύθερα στο σύστημα. Προκαλείται έτσι αντίσταση και πρόωρη φθορά. Επίσης, τα γράσα που περιέχουν χαλκό ενδέχεται να αντιδράσουν με τον χάλυβα και το αλουμίνιο, αυξάνοντας τη διάβρωση μεταξύ αυτών των δύο μετάλλων, σε περίπτωση επαφής. Χρειάστηκε ποτέ να χτυπήσετε με σφυρί για να βγάλετε τον τροχό από το ακραξόνιο; Αναρωτηθήκατε γιατί συνέβη αυτό; Η διάβρωση, λόγω γράσου με βάση τον χαλκό, θα μπορούσε να είναι η αιτία.


Η τεχνολογία που χρησιµοποιείται στα συστήµατα πέδησης των οχηµάτων εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σηµαντικό οι µηχανικοί να χρησιµοποιούν προϊόντα που είναι συµβατά µε τα σύγχρονα οχήµατα.

Επίδραση του γράσου χαλκού στα συστήματα του αυτοκινήτου

Ένα ακόμα ζήτημα με το γράσο χαλκού είναι η επίδραση που μπορεί να έχει στα συστήματα ABS, ESP και EPB ενός αυτοκινήτου. Με τα συστήματα πέδησης να εξελίσσονται ολοένα και περισσότερο, αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Κάθε χρόνο προστίθενται περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα, ώστε τα αυτοκίνητα να φρενάρουν με ασφάλεια. Καθόσον, ο χαλκός είναι αγώγιμος, η παρουσία του μετάλλου στο σύστημα πέδησης μπορεί να επηρεάσει τους μαγνητικούς αισθητήρες του συστήματος ABS και τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Εάν συμβεί αυτό, θα μπορούσε να προκληθεί δυσλειτουργία του ABS. Η βλάβη αυτή ενδέχεται να οδηγήσει σε προβλήματα με τις προειδοποιητικές λυχνίες ή σε πιθανό κλείδωμα των τροχών.

Πέρα από αυτό, τα λιπαντικά που περιέχουν χαλκό μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα ανοχών, όταν εφαρμόζονται στην επιφάνεια του ακραξονίου. Ενδέχεται να περιέχουν ξένα σώματα, όπως π.χ. ρινίσματα μετάλλων, εάν παραμένουν ανοιχτά στον πάγκο, όπως προαναφέρθηκε. Η μέγιστη ανοχή πρέπει να είναι 0.07 mm και αυτό πρέπει πάντα να ελέγχεται πριν ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του φρένου. Επίσης, τα γράσα με βάση τον χαλκό δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Το μέταλλο δεν μπορεί να διασπαστεί αποτελεσματικά, προκαλώντας μόλυνση στο υπέδαφος, την χλωρίδα και την πανίδα.


Ενώ είναι σαφές ότι η χρήση γράσων με βάση τον χαλκό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, υπάρχει μία σειρά λιπαντικών που δεν περιλαμβάνουν σωματίδια μετάλλων, όπως το Ceratec.

Ceratec

Τα πλεονεκτήματα της χρήσης αυτού του γράσου είναι πολλά, με πιο σημαντικό το γεγονός ότι μπορεί να αντέξει τις υψηλές θερμοκρασίες του συστήματος πέδησης. Αυτό, σε αντίθεση με τα λιπαντικά με βάση τον χαλκό, επιτρέπει στα τακάκια να κινούνται ελεύθερα, εξαλείφοντας ζητήματα, όπως η αντίσταση και η φθορά. Μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί όταν στο όχημα υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς είναι μη αγώγιμο και δεν περιέχει μεταλλικά σωματίδια.

Εκτός από το ότι είναι πιο κατάλληλο για τον τρόπο λειτουργίας ενός συστήματος πέδησης, το προϊόν είναι φιλικό προς τον χρήστη και ευέλικτο. Ένα σωληνάριο μπορεί να καλύψει περίπου 35 σετ τακάκια και προστατεύει επίσης από γρατζουνιές και διάβρωση.

Συνεπώς, αν και φαινομενικά είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης του έμπειρου μηχανικού, το γράσο με βάση τον χαλκό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα σύγχρονα συστήματα πέδησης. Οι καιροί έχουν αλλάξει από την εποχή που δημιουργήθηκε αυτό το προϊόν και έχει σημειωθεί σημαντική τεχνολογική πρόοδος στα αυτοκίνητα, τις τελευταίες δεκαετίες. Σήμερα, οι επαγγελματίες μηχανικοί δεν έχουν ούτε τον χρόνο ούτε την πολυτέλεια να επιστρέφουν οι πελάτες στο συνεργείο με παράπονα για το αυτοκίνητό τους.

Έχοντας αυτά κατά νου, σίγουρα είναι καλύτερο να εξαλείψετε οποιαδήποτε ανησυχία ή πιθανότητα επιπλέον εργασίας, φροντίζοντας τις λεπτοµέρειες που τελικά θα κάνουν τη µεγαλύτερη διαφορά.

Περισσότερες πληροφορίες για την TEXTAR βρείτε εδώ: https://textar.com/el/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.