Η Hyundai παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα E-GMP, η οποία δημιουργήθηκε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αναμένεται να αποτελέσει τη βασική τεχνολογία της νέας γενιάς EV οχημάτων του Ομίλου.
Μία πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την Electric-Global Modular Platform (E-GMP), ανέπτυξε ο όμιλος Hyundai και παρουσίασε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τα χαρακτηριστικά της.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η E-GMP προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί κυρίως για κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία περιλαμβάνουν βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.
Από το 2021, η E-GMP θα υποστηρίζει μία γκάμα νέων EV, όπως το IONIQ 5 της Hyundai, το πρώτο EV της Kia και μία σειρά άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Ευελιξία και επιδόσεις
Η E-GMP μειώνει σημαντικά την πολυπλοκότητα μέσω της μεταβλητότητας και της τυποποίησής της, επιτρέποντας την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στις περισσότερες κατηγορίες οχημάτων, όπως σεντάν, SUV και CUV, αναφέρει η εταιρεία και επισημαίνει πως η ευελιξία στην εξέλιξη μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών για επιδόσεις.
Τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων που θα βασίζονται στη E-GMP θα επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχουν τελική ταχύτητα 260 χλμ./ ώρα, σύμφωνα με τη Hyundai.
Με στόχο να προσφέρει βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία σταθερότητα, η Hyundai σημειώνει πως η πλατφόρμα E-GMP επιτυγχάνει βέλτιστη κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων καθώς και χαμηλό κέντρο βάρους, χάρη στην τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και την τοποθέτηση ηλεκτρικών κινητήρων στον χώρο όπου προηγουμένως υπήρχε ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης.
Η ίδια η συστοιχία των μπαταριών – τοποθετημένη ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα – θα διαθέτει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που έχει κατασκευάσει ποτέ το Hyundai Motor Group. Αυτό, όπως επισημαίνει ο Όμιλος, οφείλεται εν μέρει στη βελτιωμένη απόδοση ψύξης, χάρη στη νέα ξεχωριστή δομή του μπλοκ ψύξης που βοηθά ώστε η μπαταρία να γίνει πιο μικρή σε διαστάσεις και η ενεργειακή πυκνότητα να βελτιωθεί κατά περίπου 10% σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία.
Επιπλέον, όλα τα οχήματα που θα αναπτυχθούν με την πλατφόρμα E-GMP θα χρησιμοποιούν μία τυποποιημένη μονάδα μπαταρίας τύπου 1. Αυτή η μονάδα αποτελείται από τυπικά στοιχεία τύπου pouch που μπορούν να συνδυαστούν σε διαφορετικές ποσότητες, ανάλογα με το κάθε όχημα.
Αποδοτικό και ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης
Το νέο, κόμπακτ σύστημα μετάδοσης ηλεκτρικής ισχύος (Power Electric – PE) της E-GMP αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτρικό κινητήρα, μετάδοση EV και μετατροπέα, που είναι ενσωματωμένα σε ένα δομικό στοιχείο. Έτσι, όπως υποστηρίζει η Hyundai, εξασφαλίζει ισχυρή απόδοση αυξάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα έως και 70% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες κινητήρες.
Επιπλέον, ο κινητήρας ελέγχεται από τη μονάδα μετατροπέα ισχύος, η οποία χρησιμοποιεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC), βελτιώνοντας την απόδοση του συστήματος κατά περίπου 2 – 3%, με αποτέλεσμα το όχημα να καλύπτει περίπου 5% μεγαλύτερες αποστάσεις με την ίδια ενέργεια μπαταρίας, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η E-GMP βασίζεται στην κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι πελάτες θα είναι σε θέση να επιλέξουν μεταξύ πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, με τις τελευταίες να διαθέτουν ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ. Το σύστημα τετρακίνησης περιλαμβάνει έναν αποζεύκτη μετάδοσης EV, ο οποίος μπορεί να ελέγχει τη σύνδεση μεταξύ των μοτέρ και των τροχών, και να μεταβάλλει ανάλογα την κίνηση ανάμεσα στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς για βέλτιστη απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Παράλληλα, η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων που έχει υιοθετηθεί στα μεσαία και μεγάλα μοντέλα και ο ενσωματωμένος άξονας μετάδοσης κίνησης (IDA) που συνδυάζει ρουλεμάν και ημιαξόνια για τη μετάδοση ισχύος στους τροχούς, βελτιώνουν την άνεση και τη σταθερότητα των χειρισμών, αναφέρει η εταιρεία.
Τα ηλεκτρικά οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα E-GMP υπόσχονται αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μία πλήρη φόρτιση και ταχυφόρτιση έως το 80% εντός 18 λεπτών.
Πολλαπλή και αμφίδρομη φόρτιση
Μία από τις καινοτομίες που αναδεικνύει η Hyundai για την E-GMP είναι το σύστημα πολλαπλής φόρτισης, με το οποίο η πλατφόρμα έχει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V και είναι συμβατή με τα 400 V χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Παράλληλα, όπως υποστηρίζει ο Όμιλος, το ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται στην E-GMP έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία σύμφωνα με το WLTP, ενώ με τη χρήση ταχείας φόρτισης έχει τη δυνατότητα να φορτίσει στο80% σε 18 λεπτά.
Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό που αποκαλύπτει η εταιρεία είναι πως, σε αντίθεση με τα προηγούμενης γενιάς EV, τα οποία μπορούν να φορτιστούν μόνο μονόδρομα, το σύστημα φόρτισης της E-GMP είναι πιο ευέλικτο. Η πρόσφατα εξελιγμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης ICCU (Integrated Charging Control Unit) της E-GMP, όπως εξηγεί η εταιρεία, επιτρέπει τη λειτουργία V2L (vehicle-to-load), η οποία μπορεί να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος χωρίς τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων, δίνοντας τη δυνατότητα στα BEV που βασίζονται στην E-GMP να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110 / 220V) οπουδήποτε.
Το ενσωματωμένο σύστημα ηλεκτρικής ισχύος περιλαμβάνει την πολλαπλή φόρτιση (400V/800V) καθώς και αμφίδρομη λειτουργία μετατροπής ισχύος.