Η αναθεώρηση του ΚΟΚ
Kώδικας Οδικής Κυκλοφορίας

Η αναθεώρηση του ΚΟΚ

Πέρασαν ήδη 17 χρόνια από την τελευταία αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ή ΚΟΚ εν συντομία) και οι συνθήκες έχουν αλλάξει τόσο, ώστε η αναθεώρηση να κρίνεται απαραίτητη.

Αναμφίβολα, σ’ αυτό το χρονικό διάστημα η ποιότητα του εθνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων έχει βελτιωθεί σημαντικά. Τα τροχαία ατυχήματα στις εθνικές οδούς έχουν περιοριστεί σημαντικά και αυτό που πλέον αποτελεί το μείζον ζήτημα, είναι τα ατυχήματα μέσα στον αστικό ιστό. Ο νέος κώδικας περιλαμβάνει τροποποιήσεις που έχουν στόχο να περιορίσουν τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν μέσα στις πόλεις, δίνοντας έμφαση στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, την υπερβολική ταχύτητα και, ασφαλώς, στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Έχουμε νέα, χαμηλότερα, όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις. Έτσι, το όριο ταχύτητας μειώνεται από 50 χλμ./ώρα σε 30 χλμ./ώρα. Και, σε περιοχές σχολείων περιορίζεται ακόμη περισσότερο, μόλις στα 20 χλμ./ώρα. Πρόκειται για μια αλλαγή που, κατά την άποψή μας, το μόνο που θα επιτύχει είναι να αυξήσει τον αριθμό των παραβατών: Αυτός που οδηγούσε με 80 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη δεν πρόκειται να συμμορφωθεί με το νέο όριο των 30 χλμ./ώρα

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ γίνεται συχνά αιτία τροχαίων ατυχημάτων και μάλιστα κατά κανόνα σοβαρών. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, είναι πιο αυστηρός έναντι αυτών που οδηγούν σε κατάσταση μέθης.

Στην προκείμενη περίπτωση, οι τροποποιήσεις αφορούν σε δύο τομείς: Το κόστος των προστίμων αυξάνεται ιδιαίτερα και συνδυάζεται με αφαίρεση των πινακίδων αλλά και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Το πρόστιμο για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ εκκινεί από τα 350 € και συνοδεύεται από αφαίρεση άδειας οδήγησης και 30 ημέρες αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος. Ταυτόχρονα δε, περιορίζονται επίσης τα ανεκτά όρια. Στην περίπτωση που το αλκοόλ στον εμπνεόμενο αέρα βρίσκεται μεταξύ 0,40 με 0,60 mg/l, το πρόστιμο φτάνει τα 1.200 € και συνοδεύεται από αφαίρεση άδειας οδήγησης, καθώς και ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο μηνών. Όταν μάλιστα το ποσοστό ξεπερνά τα 1,10 g/l στον εκπνεόμενο αέρα, το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.500 € και η ποινή φυλάκισης φτάνει τους δώδεκα μήνες. Τέλος, εάν σε ο οδηγός υποπέσει στη παράβαση αυτή τρεις φορές σε χρονικό διάστημα 5 ετών, δίπλωμα οδήγησης αφαιρείται -επίσης- για 5 χρόνια.

Σε ότι αφορά τις μοτοσυκλέττες, ευχάριστη είναι η δυνατότητα να μπορούν να ελίσσονται ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, με ταχύτητα όμως η οποία δε θα υπερβαίνει τα 25 km/h. Έτσι περιορίζονται τα προβλήματα που δημιουργεί ο αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος. Τέλος, αλλαγές προβλέπονται και στον τρόπο που οφείλουν παρκάρουν οι μοτοσικλετιστές, αφού οφείλουν τα σταθμεύουν τα δίκυκλά τους κάθετα, ώστε να εξοικονομούν χώρο για την στάθμευση των αυτοκινήτων.

Αυτό όμως που κυριαρχεί στον νέο ΚΟΚ είναι τα ακριβά πρόστιμα. Ναι, συμφωνούμε ότι θα βελτιώσουν τις κρατικές εισπράξεις. Θα βοηθήσουν όμως να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα;

ΝΙΚΟΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗσ   

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ