Η Subaru, η Toyota και η Mazda συµφώνησαν να αναπτύξουν από κοινού νέα γενιά κινητήρων στην προοπτική του εξηλεκτρισµού των οχηµάτων και των µηδενικών εκποµπών CO2.
Η Subaru Corporation, η Toyota Motor Corporation και η Mazda Motor Corporation έχουν δεσµευτεί στην ανάπτυξη νέων κινητήρων προσαρµοσµένων στην ηλεκτροκίνηση και στον στόχο της επίτευξης ουδετερότητας του άνθρακα. Με αυτούς τους κινητήρες, καθεµία από τις τρεις εταιρείες θα στοχεύει στη βελτιστοποίηση της ενσωµάτωσής τους σε εξηλεκτρισµένα συστήµατα που περιλαµβάνουν, ηλεκτρικούς κινητήρες, µπαταρίες και άλλες µονάδες εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Κατά τη νέα φιλοσοφία παραγωγής οχηµάτων µε πιο συµπαγείς κινητήρες, αυτές οι προσπάθειες εκτιµάται πως θα απαλλάξουν, επίσης, από τον άνθρακα τα θερµικά συστήµατα µετάδοσης κίνησης (ICE), καθιστώντας τα συµβατά µε διάφορα άλλα καύσιµα ουδέτερα σε άνθρακα (CN). Δηλαδή, καύσιµα µε καθαρές µηδενικές εκποµπές CO2 στην ατµόσφαιρα καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, από την κατασκευή έως τη χρήση. Αυτά περιλαµβάνουν τα ηλεκτρονικά καύσιµα, παρασκευασµένα από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα, καθώς και βιοκαύσιµα που προέρχονται από βιοµάζα (φυτά κ.λπ.).
Ειδικότερα, οι τρεις εταιρείες έχουν αναπτύξει, ως τώρα, ξεχωριστά και εµβληµατικά µηχανικά σύνολα, που όχι µόνο αντιπροσωπεύουν τα αντίστοιχα σήµατά τους, αλλά καλύπτουν και τις ανάγκες και προτιµήσεις των πελατών τους, κατά περίπτωση.
- Toyota: Εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας που επιτυγχάνει τόσο υψηλή απόδοση όσο και χαµηλή κατανάλωση (στην 4η γενιά υβριδικών συστηµάτων της εταιρίας έχει επιτευχθεί και περαιτέρω σηµαντική µείωση του βάρους).
- Subaru: Επίπεδος κινητήρας Boxer, στον οποίο τα έµβολα κινούνται οριζόντια, µε αποτέλεσµα ένα σύνολο χαµηλού προφίλ µε λιγότερους κραδασµούς & χαµηλότερο κέντρο βάρους.
- Mazda: Περιστροφικός κινητήρας, συµπαγής, ελαφρύς, αλλά και ισχυρός που έχει γράψει τη δική του ένδοξη ιστορία (σήµερα, χρησιµοποιείται για γεννήτριες).
Επιδιώκοντας την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και οι τρεις εταιρείες έχουν προσπαθήσει να επεκτείνουν τις επιλογές τους, «ενεργώντας με πάθος και σκοπό», όπως δηλώνεται αρμοδίως. Αυτή η νοοτροπία έχει οδηγήσει την όλη στρατηγική για τη διασφάλιση του μέλλοντος, όσον αφορά τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις θέσεις εργασίας που θα υποστηρίξουν το νέο project. Με πεδίο δράσης τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τις δοκιμές στις ακραίες συνθήκες των αγώνων, οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν εργαστεί για να διευρύνουν τη γκάμα κινητήρων και καυσίμων ανταγωνιζόμενες υγιώς με οχήματα που λειτουργούν με υγρό υδρογόνο και καύσιμα CN.
Με την επόµενη γενιά κινητήρων, η ιαπωνική «συµµαχία» θα επιδιώξει όχι µόνο να βελτιώσει την απόδοση των κινητήρων, αλλά και να βελτιστοποιήσει την προσαρµογή τους σε µονάδες ηλεκτροκίνησης, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήµατα του κάθε είδους.
Αν και υπογραμμίζεται ότι θα είναι εξαιρετικά αποδοτικοί και ισχυροί, οι νέοι κινητήρες θα φέρουν επανάσταση στην κατασκευή των οχημάτων, καθώς θα είναι πιο συμπαγείς από αυτούς των υπαρχόντων μοντέλων. Οι μικρότεροι σε μέγεθος κινητήρες θα επιτρέψουν το χαμήλωμα των καπό, βελτιώνοντας τις σχεδιαστικές δυνατότητες και την αεροδυναμική απόδοση, συμβάλλοντας, παράλληλα, στην απόδοση/οικονομία καυσίμου.
Φιλικός ανταγωνισµός
Έπειτα από την πρόσφατη ανακοίνωση για τη συνεργασία, οι Διευθύνοντες Σύµβουλοι των τριών εταιρειών έκαναν τα ακόλουθα σχόλια:
«Προκειµένου να παρέχουµε στους πελάτες µας διαφορετικές επιλογές για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, είναι απαραίτητο να ανταποκριθούµε στην πρόκληση των εξελισσόµενων κινητήρων που είναι σε αρµονία µε το ενεργειακό περιβάλλον του µέλλοντος. Οι τρεις εταιρείες, που µοιράζονται τις ίδιες φιλοδοξίες, θα βελτιώσουν τις τεχνολογίες κινητήρων µέσω φιλικού ανταγωνισµού». (Koji Sato, Πρόεδρος, Μέλος του Διοικητικού Συµβουλίου και Διευθύνων Σύµβουλος, Toyota Motor Corporation)
«Η επίτευξη µιας κοινωνίας απελευθερωµένης από εκποµπές άνθρακα είναι µία πρόκληση που πρέπει να αναληφθεί από όλες τις βιοµηχανίες της Ιαπωνίας και την κοινωνία γενικότερα. Καθώς συνεχίζουµε να βελτιώνουµε την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, θα ενισχύουµε επίσης τους επίπεδους κινητήρες µας µε στόχο τη χρήση καυσίµων µε ουδέτερο άνθρακα στο µέλλον. Οι τρεις εταιρείες που µοιράζονται την ίδια φιλοδοξία θα συνεχίσουν να προωθούν την επιδίωξη βιώσιµης αριστείας στην ιαπωνική κατασκευή αυτοκινήτων». (Atsushi Osaki, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύµβουλος, Subaru Corporation)
«Θα συνεχίσουµε να προσφέρουµε στους πελάτες µας συναρπαστικά αυτοκίνητα βελτιώνοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την εποχή του ηλεκτρισµού και επεκτείνοντας τις δυνατότητες των πολλαπλών διαδροµών για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Δεδοµένης της συµβατότητας του περιστροφικού κινητήρα µε ηλεκτρισµό και καύσιµα ουδέτερου άνθρακα, η Mazda θα συνεχίσει να αναπτύσσει την τεχνολογία µέσω της συνδηµιουργίας και του ανταγωνισµού για να διασφαλιστεί ότι µπορεί να συνεισφέρει ευρέως στην κοινωνία». (Masahiro Moro, Αντιπρόσωπος Διευθυντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύµβουλος, Mazda Motor Corporation).