Ηλεκτρικός καταλύτης EMICAT
EMICAT

Ηλεκτρικός καταλύτης EMICAT

Η Vitesco Technologies ανακοίνωσε τη συµφωνία µε γνωστή ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιοµηχανία, για την έναρξη  της παραγωγής και προµήθειας του ηλεκτρικά θερµαινόµενου καταλύτη τεχνολογίας EMICAT®.

Το µελλοντικό πρότυπο εκποµπών ρύπων Euro 7 αναµένεται να είναι ιδιαίτερα αυστηρό. Η Vitesco Technologies (τµήµα Powertrain της Continental) ανέπτυξε την τεχνολογία EMICAT®, για την ηλεκτρική θέρµανση του καταλυτικού µετατροπέα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι τα οχήµατα θα είναι έτοιµα να ανταποκριθούν σε αυτό το πρότυπο.

Η δυνατότητα ταχείας θέρμανσης του καταλυτικού μετατροπέα ανά πάσα στιγμή αυξάνει τη συνολική απόδοση της μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Ο ηλεκτρικός καταλύτης EMICAT® προσφέρει αυτή τη δυνατότητα και αποτελεί μία μορφή έξυπνου «εξηλεκτρισμού» για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εξασφαλίζει αποτελεσματική μετεπεξεργασία καυσαερίων, ακόμη και όταν τα καυσαέρια είναι πολύ κρύα. Αυτό συμβαίνει, για παράδειγμα, όταν ένας κινητήρας ντίζελ παράγει πολύ λίγη θερμότητα, σε μποτιλιάρισμα. Το ρεύμα 48 V για τον ηλεκτρικό καταλύτη προέρχεται μέσω ανάκτησης από το ήπιο υβριδικό σύστημα του οχήματος.


«Ο εξηλεκτρισμός του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που συμβαδίζει με την υψηλότερη ηλεκτρική ισχύ, σαφώς υποστηρίζει καινοτομίες μείωσης των εκπομπών, όπως ο καταλύτης EMICAT®. Ο ηλεκτρικός καταλύτης επιτρέπει τον έλεγχο των εκπομπών σε όλες τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης, για μία εξαιρετικά καθαρή μελλοντική κινητικότητα», επισημαίνει ο Klaus Hau, επικεφαλής της επιχειρηματικής μονάδας Sensing & Actuation της Vitesco Technologies.

«Ο καταλύτης EMICAT® εξαλείφει µία σηµαντική αδυναµία, όσον αφορά τις εκποµπές ρύπων σε πραγµατικές συνθήκες, και συγκεκριµένα σε υπερβολικά κρύα καυσαέρια».

Η υψηλή απόδοση των σύγχρονων κινητήρων ντίζελ σημαίνει ότι ο κινητήρας ζεσταίνεται λίγο σε ορισμένες καταστάσεις λειτουργίας. Κατ’ αρχήν, αυτό είναι επιθυμητό, καθώς η απώλεια θερμότητας συνεπάγεται χαμηλότερη απόδοση. Εντούτοις, οι ρύποι των καυσαερίων μετατρέπονται σε αβλαβείς ουσίες στον καταλύτη, μόνο εάν τα καυσαέρια και επομένως, ο καταλυτικός μετατροπέας, είναι επαρκώς θερμά. Αυτό όμως δεν συμβαίνει συχνά, ιδιαίτερα κατά την κίνηση στις πόλεις, όπου συνήθως οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται δεν είναι αρκετά υψηλές.


«Αυτό είναι σημαντικό για τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών, καθώς η μεγάλη πλειονότητα των ρύπων, σε έναν κύκλο δοκιμών, απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια της φάσης της ψυχρής εκκίνησης», εξηγεί ο Rolf Bruck, επικεφαλής του τμήματος καταλυτικών μετατροπέων και φίλτρων της Vitesco Technologies.

Επιτυχείς δοκιµές

Οι δοκιμές, σε ένα ήπιο υβριδικό όχημα επίδειξης με πετρελαιοκινητήρα, έδειξαν την επίδραση που μπορεί να έχει ο καταλύτης EMICAT®, με σύστημα θέρμανσης 4kW: οι εκπομπές NOx μειώθηκαν κατά 40%, ενώ οι εκπομπές CO2 κατά 3% στη δοκιμή WLTP. Στο ίδιο όχημα, η απόδοση της μετεπεξεργασίας των καυσαερίων αυξήθηκε κατά 97%.


Η Vitesco Technologies ανακοίνωσε ένα σηµαντικό συµβόλαιο µε έναν ευρωπαίο κατασκευαστή οχηµάτων για την προµήθεια του καινοτόµου συστήµατος EMICAT®, για καταλύτες πετρελαιοκίνητων οχηµάτων. Αυτή η τεχνολογία θα χρησιµοποιηθεί σε δύο µοντέλα υβριδικών diesel van των 48-volt, µε την έναρξη της παραγωγής να προγραµµατίζεται για τα τέλη του 2022.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.