Καινοτοµίες για την ηλεκτροκίνηση
Denso

Καινοτοµίες για την ηλεκτροκίνηση

Η τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας προς υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα επιβάλλει τη δημιουργία καινοτόμων, αποδοτικών και αξιόπιστων εξαρτημάτων για τους κινητήρες αυτών των οχημάτων.

Η DENSO, με δέσμευση και επιμονή στην τεχνολογική εξέλιξη, πρωτοπορεί από την αρχή της ηλεκτροκίνησης, αναπτύσσοντας μία σειρά από καινοτόμα εξαρτήματα για υβριδικά συστήματα.

Περιστρεφόµενα τµήµατα (rotating parts)

Προς αντικατάσταση των συμβατικών εκκινητών και γεννητριών, η DENSO δημιούργησε έναν στάτη κινητήρα-γεννήτρια (MG) για υβριδικά οχήματα, που εκτελεί διάφορες λειτουργίες, όπως εκκίνηση και υποβοήθηση του κινητήρα, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και οδήγηση των αξόνων. Με βάση την εμπειρία της από τη δημιουργία της κορυφαίας παγκοσμίως γεννήτριας τύπου segment conductor (SC), ανέπτυξε έναν εντελώς νέο στάτη MG για το Prius, ο οποίος είναι μικρότερος και ελαφρύτερος κατά περισσότερο από 20% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου 40χλμ./λ. – το υψηλότερο στον κόσμο.

Hλεκτρικός συµπιεστής (e-compressor)

Η DENSO παρουσίασε τον πρώτο στον κόσμο ηλεκτρικό συμπιεστή μαζικής παραγωγής με ενσωματωμένο μετατροπέα και μοτέρ. Ενώ οι συμβατικοί συμπιεστές κινούνται από τον κινητήρα και είναι ακατάλληλοι για υβριδικά οχήματα, ο ηλεκτρικός συμπιεστής της DENSO λειτουργεί με ένα εσωτερικό μοτέρ. Αυτό όχι μόνο τον καθιστά κατάλληλο για υβριδικούς κινητήρες, αλλά βελτιώνει και την απόδοση καυσίμου. Σε ένα υβριδικό όχημα, είναι δυνατή η λειτουργία του κλιματισμού ακόμα και αν δεν λειτουργεί ο κινητήρας, χάρη στην ισχύ που παρέχεται από το εσωτερικό μοτέρ του ηλεκτρικού συμπιεστή. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των παραδοσιακά τροφοδοτούμενων οχημάτων, καθώς προσφέρει ένα άνετο περιβάλλον καμπίνας, εξοικονομώντας παράλληλα καύσιμα.

Νέα τεχνολογία αισθητήρων για ηλεκτρικά εξαρτήµατα

Στα υβριδικά οχήματα το τμήμα του κινητήρα βενζίνης παρακολουθείται από τους τυπικούς αισθητήρες του συστήματος διαχείρισης του κινητήρα (EMS). Ωστόσο, ειδικά για τα ηλεκτροδοτούμενα εξαρτήματα υψηλής τάσης (ΗV) έχουν αναπτυχθεί αρκετοί άλλοι αισθητήρες:

  1. Αισθητήρας ρεύματος μπαταρίας: Εντοπίζει τη ροή ρεύματος και παρακολουθεί την κατάσταση της κύριας φόρτισης της μπαταρίας HV (SOC).
  2. Αισθητήρας γωνίας περιστροφής (Resolver): Ένας απαραίτητος αισθητήρας για βέλτιστο έλεγχο MG.
  3. Κύριο ρελέ συστήματος (SMR): Ρελέ υψηλής τάσης για την ασφάλεια και προστασία της κύριας τροφοδοσίας του υβριδικού συστήματος – της μπαταρίας HV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.