Κινητήρας VW 1.0 TSi
1.0TSi

Κινητήρας VW 1.0 TSi

Η τελευταία εξελιγµένη έκδοση του τρικύλινδρου χιλιάρη του γερµανικού γκρουπ είναι ένας συµπαγής κινητήρας µε χαµηλό βάρος και υψηλή τεχνολογία.

Ο TSi 1.0 είναι ο µικρότερος κινητήρας του γκρουπ VAG. Πρόκειται για µία οικογένεια βενζινοκινητήρων (ΕΑ211) µε 3 κυλίνδρους και υπερπλήρωση. Προσφέρει χαµηλά επίπεδα εκποµπής ρύπων, τα οποία επιτυγχάνει χάρη σε καινοτοµίες στο εσωτερικό του.

Ο κινητήρας είναι διαθέσιµος σε διάφορες εκδόσεις και ιπποδυνάµεις. Αρχικά τοποθετήθηκε στο Polo (70 / 81 kW) και στο Golf (85kW). Οι κινητήρες ανήκουν στην οικογένεια ΕΑ211 και δεν εµφανίζουν ουσιαστικές διαφορές µεταξύ τους σε µηχανικά εξαρτήµατα. Η βασική τους διαφορά βρίσκεται στις βαλβίδες εξαγωγής, µε τον κινητήρα των 81kW να έχει βαλβίδες Νατρίου που αντέχουν σε υψηλότερες θερµοκρασίες.

Ο µηχανισµός στροφάλου

Η προσπάθεια μείωσης του βάρους και των κραδασμών είναι εμφανής. Ο μηχανισμός του στροφάλου έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλότερο βάρος και τις περιορισμένες τριβές, ενώ έχει βελτιστοποιηθεί και το βάρος από τις σφυρήλατες μπιέλες και τα αλουμινένια έμβολα.

Τα έμβολα με ρηχό μπωλ εμφανίζουν χαμηλό βάρος και εξασφαλίζουν καλή κατανομή θερμότητας. Οι ανοχές έχουν αυξηθεί και η τριβή έχει περιοριστεί.

Το πρώτο έδρανο του στροφάλου έχει επίστρωση πολυμερούς για αυξημένη αντοχή και απροβλημάτιστη λειτουργία σε συνθήκες start / stop.

Ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος κάθεται σε τέσσερα έδρανα διαμέτρου 45mm και διαθέτει τέσσερα αντίβαρα για να μειώσει τις εσωτερικές δυνάμεις, όπως επίσης και το φορτίο στα έδρανα.

Από τα μέταλλα των μπιελών (47,1mm) έχει αφαιρεθεί υλικό για περαιτέρω μείωση του βάρους.

Η κυλινδροκεφαλή

Χάρη στην ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, η κυλινδροκεφαλή εκμεταλλεύεται καλύτερα την ενέργεια των καυσαερίων και δίνει στον κινητήρα τη δυνατότητα να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας πιο γρήγορα.

Παράλληλα, συμμετέχει στον καλύτερο δυνατό σχηματισμό μίγματος. Σε κάθε κύλινδρο υπάρχουν τέσσερις βαλβίδες και πρόβλεψη να λειτουργήσει με εναλλακτικά καύσιμα.

Ο αυλός εισαγωγής έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε οι υψηλές παροχές αέρα να μην επηρεάζουν την ποσότητα του αέρα. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει υψηλό στροβιλισμό του μίγματος μέσα στον κύλινδρο σε υψηλούς ρυθμούς παροχής, με αποτέλεσμα τον ιδανικό σχηματισμό μίγματος.

Κύκλωµα λαδιού

Η πτερυγιοφόρος αντλία λαδιού παίρνει κίνηση κατευθείαν από τον στροφαλοφόρο και έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της πίεσης ανάλογα με το φορτίο και τη θερμοκρασία. Η πίεση μπορεί να μεταβάλλεται συνεχώς ανάμεσα στις τιμές 1,3 και 3,3 bar, σε αντίθεση με τις παλαιότερες εκδόσεις που λειτουργούν σε δύο στάδια.

Η δυνατότητα ρύθμισης της πίεσης εξασφαλίζει τη μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα. Έτσι, περιορίζεται η κατανάλωση ισχύος από την αντλία, αφού αντλεί μόνο την απαιτούμενη ποσότητα λιπαντικού. Επιπλέον, περιορίζεται η φθορά του ίδιου του λαδιού.

Ένας αισθητήρας πίεσης λαδιού πληροφορεί συνεχώς την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα για την πίεση. Αυτή με τη σειρά της ενεργοποιεί την αντλία για να επιτύχει την ιδανική τιμή. Η ηλεκτροβαλβίδα ρύθμισης της πίεσης ενεργοποιείται από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα με σήμα τετραγωνικού παλμού PWM και με εύρος που κυμαίνεται μεταξύ 20 και 80%.

Σε περίπτωση που η μονάδα ελέγχου διαπιστώσει κάποια δυσλειτουργία στο σύστημα, η ηλεκτροβαλβίδα ρύθμισης απενεργοποιείται και η πίεση του λαδιού αυξάνει στα 4,5bar και εκεί μένει σταθερή.

Κύκλωµα τροφοδοσίας

Για πρώτη φορά η πίεση ψεκασμού στο γκρουπ VAG φτάνει τόσο ψηλά. Αυτό, σε συνδυασμό με τον βελτιστοποιημένο κώνο ψεκασμού, εξασφαλίζει ικανοποιητική ατμοποίηση της βενζίνης σε κάθε κατάσταση φορτίου. Η υψηλή πίεση ψεκασμού έχει θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και επακόλουθα στον περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων. Ταυτόχρονα περιορίζει και το φαινόμενο αραίωσης του λιπαντικού.

Η πίεση ψεκασμού, ανάλογα με το φορτίο, κυμαίνεται μεταξύ 120 και 250 bar. Ο ψεκασμός από τα μπεκ (πιεζοηλεκτρικά 5 οπών) είναι πολλαπλός με μέχρι τρεις ψεκασμούς στη φάση της ψυχρής εκκίνησης και μέχρι ο καταλύτης να φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.