EQB: Ηλεκτροκίνηση και παράδοση
Mercedes Benz

EQB: Ηλεκτροκίνηση και παράδοση

Το EQB εµφανίστηκε για πρώτη φορά στο IAA Mobility 2021 και είναι η αµιγώς ηλεκτρική έκδοση της GLB, όπως το EQA, που είναι η ηλεκτροκίνητη έκδοση της GLA. Αλλαγή σκυτάλης, λοιπόν, στη γρήγορη κούρσα προς µία νέα εποχή αυτοκίνησης.

Ένας ασύγχρονος κινητήρας χρησιµοποιείται στον µπροστινό άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας, ένα κιβώτιο ταχυτήτων σταθερής σχέσης µε διαφορικό, το σύστηµα ψύξης και τα ηλεκτρονικά ισχύος σχηµατίζουν µία εξαιρετικά συµπαγή µονάδα, το ηλεκτρικό σύστηµα µετάδοσης κίνησης (eATS)… Κάπως έτσι, ξεκινά η νέα ιστορία για την ηλεκτροκίνητη EQB. Μετά τα εξαρχής σχεδιασµένα για ηλεκτροκίνητα µοντέλα της σειράς Mercedes-Benz EQ, όπως τα EQE, EQS ή το EQC, ο γερµανός κατασκευαστής έχει προσθέσει στην γκάµα του ένα ακόµη µοντέλο, το ολοκαίνουργιο EQB, το οποίο δείχνει να «παντρεύει» πιο …δωρικά, την παράδοση µε το παρόν και το µέλλον των εναλλακτικών µορφών κίνησης.

Ειδικότερα, το EQB ξεκινά ως EQB 300 4MATIC µε 168 kW και ως EQB 350 4MATIC µε 215 kW. Η αυτονοµία τους, σύµφωνα µε το WLTP, είναι 419 χιλιόµετρα και θα ακολουθήσουν και άλλες παραλλαγές για την κάλυψη συγκεκριµένων απαιτήσεων πελατών, συµπεριλαµβανοµένης µίας έκδοσης µε ιδιαίτερα µεγάλη αυτονοµία. Σηµειώνεται πως τα EQB 300 4MATIC και EQB 350 4MATIC διαθέτουν επίσης µία µονάδα eATS στον πίσω άξονα µε έναν νέας σχεδίασης ηλεκτροκινητήρα, που είναι εξαιρετικά συµπαγής στον σχεδιασµό.

Τα EQB 300 4MATIC και EQB 350 4MATIC διαθέτουν µία µονάδα eATS στον πίσω άξονα µε έναν νέας σχεδίασης ηλεκτροκινητήρα, που είναι εξαιρετικά συµπαγής στον σχεδιασµό.

Στον σύγχρονο αυτό AC κινητήρα, ο ρότοράς του είναι εφοδιασμένος με μόνιμους μαγνήτες. Οι μαγνήτες και ο ρότορας ακολουθούν το πεδίο εναλλασσόμενου ρεύματος στις περιελίξεις του στάτη. Ο κινητήρας αναφέρεται ως σύγχρονος, επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τον ίδιο ρυθμό με το μαγνητικό πεδίο του στάτη. Η συχνότητα προσαρμόζεται στην ταχύτητα που απαιτεί ο οδηγός, χάρη στους μετατροπείς συχνότητας των ηλεκτρονικών ισχύος.

Στις εκδόσεις 4MATIC, η ζήτηση ισχύος μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ρυθμίζεται έξυπνα 100 φορές το δευτερόλεπτο, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Η φιλοσοφία της Mercedes-EQ είναι η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, χρησιμοποιώντας κύρια τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο ασύγχρονος κινητήρας στον μπροστινό άξονα δημιουργεί ελάχιστες μόνο απώλειες οπισθέλκουσας σε λειτουργία με μερικό φορτίο.

Σε αντίθεση με το EQA, το οποίο διατίθεται ως προσθιοκίνητο, το EQB διατίθεται με δύο κινητήρες, στις εκδόσεις EQB 300 και EQB 350. Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν το ίδιο πακέτο μπαταριών 66,5 kWh (όπως και το EQA), έχουν την ίδια μέγιστη ταχύτητα φόρτισης 110 kW (10 έως 80% σε 31 λεπτά) και την ίδια αυτονομία κατά WLTP, έως και 419 χλμ. (260 μίλια).

Το EQB είναι ένα 5θέσιο αυτοκίνητο, που μπορεί να διατίθεται προαιρετικά και ως 7θέσιο. Ως εκ τούτου, προσφέρει χώρο για οικογένειες, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες μεταφοράς. Αυτό του δίνει μία εξαιρετική θέση μεταξύ των συμπαγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άτομα ύψους έως 1,65 μέτρων, ενώ εκεί μπορούν να τοποθετηθούν και παιδικά καθίσματα.

Ευελιξία φόρτισης µε Mercedes me Charge

Το Mercedes me Charge επιτρέπει στους πελάτες της Mercedes-EQ να χρησιµοποιούν τους σταθµούς φόρτισης διαφόρων παρόχων, ενώ επωφελούνται επίσης από µία ενσωµατωµένη λειτουργία πληρωµής µε απλές διαδικασίες χρέωσης. Με το Mercedes me Charge, οι πελάτες µπορούν να φορτίζουν µε καθαρή οικολογική συνείδηση σε περισσότερα από 200.000 δηµόσια σηµεία φόρτισης στην Ευρώπη, αφού η Mercedes-Benz διασφαλίζει για την αντιστάθµιση µε πράσινη ισχύ. Το EQB συνοδεύεται µε ένα έτος Mercedes me Charge.

Στρατηγική πλήρους εξηλεκτρισµού

Η Mercedes-Benz στοχεύει στην ηγετική θέση στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό οχημάτων. Ο συστηματικός εξηλεκτρισμός ολόκληρου του χαρτοφυλακίου προϊόντων αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της και βασική προϋπόθεση για την πορεία προς μηδενικές εκπομπές CO2. Μέσα στο επόμενο έτος, το χαρτοφυλάκιό της θα περιλαμβάνει οκτώ πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα Mercedes-EQ, που παράγονται σε επτά σημεία σε τρεις ηπείρους.

Τον Μάιο του 2019, η παραγωγή του EQC ενσωματώθηκε στη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βρέμη. Μόλις λίγους μήνες αργότερα, η γερμανο-κινεζική κοινοπραξία παραγωγής Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) ξεκίνησε την παραγωγή του EQC για την τοπική αγορά, στην Κίνα. Το 2020 ξεκίνησε η παραγωγή του ηλεκτρικού EQV στη Βιτόρια της βόρειας Ισπανίας.

Το EQA παράγεται, από τον Ιανουάριο του 2021, στο Rastatt και στη γερμανο-κινεζική κοινοπραξία παραγωγής Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) στο Πεκίνο για την κινεζική αγορά.

Στις 12 Μαΐου 2021, ξεκίνησε η παραγωγή του ηλεκτρικού EQS στο Εργοστάσιο 56 στη μονάδα της Mercedes-Benz Sindelfingen, σε μία ευέλικτη, ψηφιακή, αποτελεσματική και βιώσιμη διαδικασία. Η Mercedes-Maybach S-Class και το EQS παράγονται όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με πλήρως ευέλικτο τρόπο. Το Factory 56 ενσαρκώνει το μέλλον της παραγωγής στη Mercedes-Benz και θέτει νέα πρότυπα για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Επιπλέον, στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στη Βρέμη πραγματοποιείται -για την παγκόσμια αγορά- η παραγωγή της EQE, η οποία θα λανσαριστεί εντός του 2022, ενώ το εργοστάσιο του Πεκίνου έχει αναλάβει την παραγωγή για την αγορά της Κίνας.

Το εργοστάσιο της Mercedes-Benz στην Tuscaloosa (ΗΠΑ) προετοιμάζεται για την παραγωγή των EQE SUV και EQS SUV το 2022, τα οποία στο μέλλον θα παράγονται στην ίδια γραμμή μαζί με SUV με συμβατικά και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Το smart ολοκληρώνει την γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων Mercedes-Benz με τρία ακόμη μοντέλα. Το smart EQ fortwo και το smart EQ fortwo cabrio παράγονται στο Hambach της Γαλλίας και το smart EQ forfour κατασκευάζεται στο Novo Mesto της Σλοβενίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.