Μετατροπές σε ηλεκτροκίνητα
αλλαγή

Μετατροπές σε ηλεκτροκίνητα

Η μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό, εξοικονομεί όχι µόνο χρήματα από καύσιμα και φόρους, αλλά και από δαπάνες συντήρησης, καθώς τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, πρακτικά δεν χρειάζονται συντήρηση. Χωρίς εκπομπές καπνού ή μυρωδιά βενζίνης, ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου απολαμβάνει µία ήσυχη και αξιόπιστη βόλτα.

Η μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό μπορεί να είναι το μέλλον για τη διατήρησή του, καθώς οι κυβερνήσεις, με τους αυστηρότερους περιορισμούς των εκπομπών, ουσιαστικά οδηγούν στην κατάργηση των συμβατικών καυσίμων: ντίζελ και βενζίνης. 

Τον Ιούλιο του 2017, η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια για την απαγόρευση όλων των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2040, με πολλούς ειδικούς να προβλέπουν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα εκτοπίσουν τους θερμικούς κινητήρες.

Και είναι πολλές οι χώρες που αρχίζουν να ακολουθούν την ίδια προσέγγιση.

Παρόλο που αυτό μπορεί να είναι ευχάριστη είδηση για τους οικολόγους, θα έχει ως αποτέλεσμα να υπάρξουν εκατομμύρια οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με χαμηλή αξία και υψηλό κόστος χρήσης – λειτουργίας. Και η μετατροπή ενός τέτοιου αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό μπορεί να είναι το μέλλον.

Τα πλεονεκτήματα

Το πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης αποτελεί το βασικό κίνητρο για τη μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτροκίνητο

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν προφανή μειονεκτήματα από τη μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό, όπως η απώλεια του υπέροχου ήχου του κινητήρα, υπάρχουν και πολλά οφέλη.

Πρώτον, είναι πολύ φθηνότερο το λειτουργικό κόστος από τη στιγμή που θα αποσβέσει κανείς το κόστος της μπαταρίας. Με την υπάρχουσα χρέωση του οικιακού τιμολογίου, υπάρχει προφανής οικονομία. Και θα συνεχίσει να υπάρχει, ακόμη και αν η τιμή του ρεύματος αυξηθεί, όπως αναμένεται στα επόμενα χρόνια. 

Ακολουθούν οι επιδόσεις και η αξιοπιστία. Η έλλειψη ισχύος είναι γνωστή στα κλασικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά, οι ηλεκτροκινητήρες εμφανίζουν υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές, σε αντίθεση με τους θερμικούς που αποδίδουν στις πολλές στροφές. 

Υπάρχουν επίσης λιγότερα κινούμενα εξαρτήματα σε ένα ηλεκτρικό σύστημα, κάτι που συμβάλλει στην αξιοπιστία. 

Τα μειονεκτήματα

Το κύριο μειονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αφορά την αυτονομία. Πόσα χιλιόμετρα θα διανύσει, χωρίς να πέσει αισθητά η μπαταρία του;

Το κόστος μετατροπής ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό ποικίλλει ανάλογα με την τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί, αλλά και τον τόπο κατοικίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ξεκινά από τα 8.000 με 10.000 ευρώ. Επομένως, δεν είναι φθηνό, αλλά από την άλλη πλευρά οι τιμές των καυσίμων συνεχώς ανεβαίνουν. 

Η μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό συνεπάγεται επίσης απώλεια χώρου αποθήκευσης και αύξηση του βάρους από όλες τις μπαταρίες που θα χρησιμοποιηθούν για να τροφοδοτήσουν τον ηλεκτροκινητήρα.

Υπάρχουν ακόμη πολλά θέματα γύρω από την τεχνολογία του οχήματος, όπως η χωρητικότητα και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Δεν είναι κλασικό ένα αυτοκίνητο αν αλλάξεις τον κινητήρα του. Ή μήπως είναι; Προφανώς, αλλά η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο θα πιέζουν για περιορισμούς στη χρήση πετρελαίου, οπότε η ηλεκτροκίνηση δείχνει να είναι η μοναδική λύση. 


Έχει ήδη ξεκινήσει η µετατροπή κλασικών αυτοκινήτων, µε την αντικατάσταση του θερµικού κινητήρα µε ηλεκτρικό.

Little e601

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης Motortec στη Μαδρίτη τον περασμένο Μάρτιο, πραγματοποιήθηκε η βράβευση του Little e601. Πρόκειται για μία μετασκευή από την εταιρεία Movelco του ομίλου RECALVI.

Συγκεκριμένα, το Little e601 βραβεύθηκε στην κατηγορία Ηλεκτρικά και Ηλεκτρονικά εξαρτήματα για τη μετατροπή ενός κλασικού αυτοκινήτου σε 100% ηλεκτρικό όχημα. Μία διαδικασία που κράτησε τέσσερα χρόνια έρευνας και ανάπτυξης.

Με αυτόν τον τρόπο, το Little e601 βραβεύτηκε προτού κυκλοφορήσει στην αγορά. Το όχημα, στην πραγματικότητα, παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτή για πρώτη φορά στο κοινό και θα είναι το πρώτο μίας περιορισμένης σειράς των 25 που θα κατασκευάζονται κατόπιν παραγγελίας. Με αυτό το όχημα, η Little, η οποία είναι επίσης κατασκευαστής άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ξεκινά τη νέα της σειρά ειδικών οχημάτων, προοριζόμενη να μετατρέψει τα κλασικά σε 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

«Κλασικά με καρδιά του ΧΧΙ αιώνα» είναι το σύνθημα αυτής της σειράς, η οποία εστιάζει στη διατήρηση του αρχικού πνεύματος, αλλά και της εμφάνισης του αυτοκινήτου. Όσον αφορά το τεχνικό μέρος, το αρχικό αυτοκίνητο έχει υποστεί πλήρη αναδιάρθρωση χρησιμοποιώντας έναν επαναστατικό κινητήρα, μπαταρίες και ρυθμιστές. Το μετασχηματισμένο αυτοκίνητο έχει μπαταρία 13kWh και κινητήρα με μέγιστη ισχύ 30 kW. Η ταχύτητά του περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα και η εμβέλειά του φτάνει τα 150 χλμ. Έχει δύο τρόπους οδήγησης: ECO και κανονικό. 

Όσον αφορά την επαναφόρτιση, πραγματοποιείται στα 6,6 kW, γεγονός που του επιτρέπει φόρτιση στο 80% σε δύο ώρες. 

Η αγγλική αγορά

Υπάρχουν 1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα σε κυκλοφορία στον κόσμο. Αντί να αποσυρθούν, υπάρχει η δυνατότητα να μετατραπούν (τουλάχιστον ένα μέρος τους) σε ηλεκτρικά. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για επιχειρηματική δραστηριότητα, αρκεί να αναπτυχθούν οικονομικά προσιτοί τρόποι μετατροπής αυτών των αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.

Στην αγγλική αγορά συναντά κανείς δύο δεδομένα: μεγάλο αριθμό από κλασικά αυτοκίνητα και αυστηρή νομοθεσία σε ό,τι αφορά τη χρήση θερμικών κινητήρων. Διόδια στο κέντρο του Λονδίνου με ζώνες ανάλογα με την εκπομπή ρύπων των αυτοκινήτων, που παρακινούν σε μετατροπές.

Έχουν ήδη εμφανιστεί εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μετατροπές αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες σε ηλεκτροκίνητα. 

Η αγγλική εταιρεία Electric Classic Cars µπορεί να προσφέρει 3 διαφορετικές υπηρεσίες:

  1. Να ανακατασκευάσει ένα παλιό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
  2. Να µετατρέψει ένα κλασικό αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό
  3. Να προµηθεύσει τα εξαρτήµατα που χρειάζονται για να µετατρέψει κανείς το δικό του αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό.

Το κόστος μίας μετατροπής μπορεί να ποικίλει αρκετά, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη για την εμβέλεια και την ισχύ, καθώς και τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου. Ένα μικρό αυτοκίνητο με εμβέλεια κάτω των 100 μιλίων μπορεί να κοστίσει μόλις £12.000 για τη μετατροπή, ενώ ένα μεγάλο 4×4 με εμβέλεια 200 μιλίων (320 χιλιομέτρων) μπορεί να κοστίσει μέχρι £50.000.

Για κάποια δημοφιλή μοντέλα, όπως τα VW Beetle, VW Camper, Fiat 500, υπάρχουν διαθέσιμα έτοιμα κιτ. 

Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έτοιμο κιτ, για πολλούς άλλους τύπους οχημάτων η εταιρεία προσφέρει όλα τα εξαρτήματα που θα χρειαστούν για την μετατροπή. Ωστόσο, συνήθως λείπουν κάποια εξαρτήματα, όπως η πλάκα προσαρμογής, η βάση του κινητήρα και τα κιβώτια των μπαταριών. Αυτά θα χρειαστεί να τα κατασκευάσει κανείς μόνος του ή να φέρει το αυτοκίνητο στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Η αγγλική εταιρεία London Electric Cars ξεκίνησε με τη διάθεση κιτ μετατροπής για δύο δημοφιλή μοντέλα: την κλασική σειρά της Land Rover και το μοντέλο Morris Minor.

Οι εργασίες της ξεκινούν από £12,000 για μία βασική μετατροπή κινητήρα σε συνεχούς ρεύματος χρησιμοποιώντας ανακατασκευασμένα εξαρτήματα. Το συνολικό κόστος της μετατροπής ξεκινά από £20.000 ή περισσότερα για μία ολοκληρωμένη μετατροπή.

Το πλέον ακραίο παράδειγμα έρχεται από την Aston Martin, η οποία θέλοντας να επωφεληθεί από το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα κλασικά αυτοκίνητα και να τα συνδυάσει με την προσπάθεια ηλεκτροκίνησης, προσφέρει ηλεκτρικές μετατροπές κλασικών αυτοκινήτων.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία δηλώνει ότι ανέπτυξε ένα ηλεκτρικό κιτ μετατροπής, με την ονομασία “cassette” EV powertrain, μέσω των εργασιών ανάπτυξης για το επερχόμενο Rapide E. Πρόσφατα επίσης αποκάλυψε το πρώτο κιτ για αυτοκίνητο για μετατροπή κινητήρα σε ηλεκτροκίνητο: ένα πρωτότυπο 1970 DB6 MkII Volante.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.