Δημοσιεύθηκαν από την ACEA νέες προδιαγραφές για τα λιπαντικά κινητήρων για οχήματα ελαφρού τύπου, προκειμένου να συμβαδίζουν με την τεχνολογία των κινητήρων η οποία εξελίσσεται. Η ανάγκη προσαρμογής στην αυστηρότερη νομοθεσία και στις αυξημένες απαιτήσεις απόδοσης και μείωσης των ρύπων οδηγούν στη δημιουργία βελτιωμένων κινητήρων και, ως εκ τούτου, λιπαντικών.
Οι αλλαγές στις κατηγορίες ACEA είναι σημαντικές σε σύγκριση με τις υπάρχουσες κατηγορίες για τους κινητήρες επιβατικών οχημάτων. Αφορούν αφενός την κατηγορία λιπαντικών με υψηλά επίπεδα SAPS (θειϊκή τέφρα, φώσφορο και θείο) για κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου χωρίς φίλτρα σωματιδίων, με την αφαίρεση της κατηγορίας Α3/Β3 για παλαιότερους κινητήρες. Αφετέρου, για τα λιπαντικά πολύ χαμηλής περιεκτικότητας SAPS που προορίζονται για κινητήρες πετρελαίου με φίλτρα σωματιδίων, έχει αφαιρεθεί η προδιαγραφή C1.
Οι δύο αυτές προδιαγραφές θεωρούνται, πλέον, ξεπερασμένες και οι κινητήρες που τις απαιτούν είναι πλέον ελάχιστοι. Μπορούν, επομένως, να αντικατασταθούν από άλλες προδιαγραφές, εφόσον υπάρχει η ανάγκη χρήσης τους. Ταυτόχρονα, με τις πρόσφατες αλλαγές, μειώνεται το πλήθος των προδιαγραφών, διευκολύνεται η διαδικασία επιλογής των κατάλληλων λιπαντικών και δρομολογείται μία πιο βιώσιμη εξέλιξη των υπαρχόντων προδιαγραφών.
Τα μέλη της ACEA που κατασκευάζουν ελαφρά οχήματα αναπτύσσουν νέα συστήματα κινητήρων για να βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση του καυσίμου και να προσφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα για τους πελάτες τους. Βελτίωση της οικονομίας καυσίμου σημαίνει χρήση λιπαντικών με χαμηλότερο ιξώδες, όπως 5W20 και 0W20.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA (Association des Constructeurs Europeens de L’Automobile), που ιδρύθηκε το 1991, αντιπροσωπεύει κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη. Συνεργάζεται στενά με άλλους βιομηχανικούς ομίλους, συμπεριλαμβανομένου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας & Ανάπτυξης Αυτοκινήτου (EUCAR) και εθνικές ενώσεις κατασκευαστών στην Ευρώπη, καθώς και με ενώσεις σε όλο τον κόσμο. Ο ρόλος της ACEA είναι να ορίζει και να εκφράζει κοινά συμφέροντα, πολιτικές και θέσεις των μελών της, να συμμετέχει σε διάλογο με άλλα ιδρύματα και, μέσω των εταιρειών – μελών της, να παρέχει τεχνική και ρυθμιστική εμπειρία και γνώση, για να συμβάλλει στην ανάπτυξη νομοθεσίας και στη χάραξη πολιτικής.
Η πρώτη νέα κατηγορία είναι η ACEA A7/B7 για κινητήρες βενζίνης και diesel χωρίς φίλτρα σωματιδίων DPF και βασίζεται στην υπάρχουσα ACEA A5/B5, ενώ η δεύτερη είναι η ACEA C6, βασισμένη στην υπάρχουσα C5, με χαμηλά επίπεδα SAPS για συμβατότητα με DPF. Και οι δύο νέες προδιαγραφές προσφέρουν υψηλή οικονομία καυσίμου, αφού επιτρέπουν μόνο λιπαντικά με ιξώδη SAE 5W20 και 0W20, ενώ ενσωματώνουν την προστασία από την κρουστική καύση (LSPI) στις χαμηλές στροφές για υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού (TGDI).
Με τις πρόσφατες αλλαγές, αφαιρούνται οι κατηγορίες Α3/Β3 και C1 και δηµιουργούνται δύο νέες: Α7/Β7 και C6.
Η προστασία των μηχανικών τμημάτων έχει προσαρμοστεί στις νέες τεχνολογίες υλικών (κινητήρες TDI), η αποτροπή σχηματισμού ιλύος (λάσπης) ελέγχεται σε υψηλότερες θερμοκρασίες των κινητήρων TGDI και ο έλεγχος επικαθήσεων σε υπερσυμπιεστές έγινε πιο αυστηρός, αποκλείοντας μηχανικές αστοχίες.
Οι νέες προδιαγραφές ακολουθούν τις νέες τάσεις, αλλά και τις νέες νομοθεσίες μείωσης των εκπομπών ρύπων, με τις οποίες οι κατασκευαστές οφείλουν να συμμορφωθούν, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες επεξεργασίας καυσαερίων, όπως τα φίλτρα σωματιδίων βενζίνης (GPF) και την υβριδοποίηση και ηλεκτροποίηση των σύγχρονων κινητήρων.