Μπουζί για κινητήρες LPG και CNG
cng

Μπουζί για κινητήρες LPG και CNG

 Η NGK αναλύει τις διαφορετικές απαιτήσεις που έχει το υγραέριο και το φυσικό αέριο σε σχέση µε την ανάφλεξη και την ειδικά σχεδιασµένη σειρά µπουζί που έχει δηµιουργήσει για αυτούς τους κινητήρες.

Τα οχήµατα που χρησιµοποιούν υγραέριο ή φυσικό αέριο για την κίνησή τους αποτελούν µία οικονοµική και φιλική προς το περιβάλλον λύση. Τόσο το LPG (υγραέριο) όσο και το CNG (φυσικό αέριο) είναι εξαιρετικά ευπροσάρµοστα, φθηνά και βιώσιµα καύσιµα.

Η µετατροπή σε αέριο παρέχει στους οδηγούς πολλά οφέλη, µε κυριότερο το οικονοµικό. Σε πολλές χώρες προσφέρονται κίνητρα, µε τη µορφή επιδοτήσεων, για τα οχήµατα που κινούνται µε LPG και CNG. Παράλληλα, το µέσο κόστος του καυσίµου είναι σταθερά πολύ χαµηλότερο από το κόστος της βενζίνης ή του πετρελαίου. Σε πολλές περιπτώσεις, είναι µέχρι και 50% πιο φτηνό.

Εξειδικευµένη σειρά µπουζί LPG LaserLine

Τα δύο καύσιμα, ωστόσο, θέτουν εξαιρετικές απαιτήσεις στην ανάφλεξη, καθιστώντας την επιλογή του μπουζί ιδιαίτερα σημαντική. Η LPG LaserLine από την NGK SPARK PLUG ήταν η πρώτη σειρά μπουζί που κατασκευάστηκε για τη δευτερογενή αγορά, ειδικά σχεδιασμένη για αυτοκίνητα με αέριο. Περιλαμβάνει οκτώ κωδικούς ανταλλακτικών, με πολύτιμο μέταλλο και στα δύο ηλεκτρόδια, προσφέροντας περίπου 95% κάλυψη της ευρωπαϊκής αγοράς. Αυτά τα μπουζί είναι ιδανικά για λειτουργίες LPG, CNG και bi-fuel. 


«Πριν καλύψουμε αυτό το κενό, τα μόνα διαθέσιμα μπουζί για κινητήρες με αέριο, ήταν εκείνα που ήδη χρησιμοποιούνταν και ταίριαζαν περισσότερο σε βενζινοκινητήρες. Αυτό προκάλεσε ορισμένα προβλήματα για τους κινητήρες αερίου».
Kai Wilschrei, Ανώτερος Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Aftermarket EMEA στην NGK SPARK PLUG EUROPE

Μία πρόκληση στην οποία ανταποκρίθηκαν τα μπουζί LPG LaserLine είναι αυτή της διάβρωσης. Κατά την καύση σε κινητήρες αερίου, σχηματίζονται επιθετικά οξέα που μπορούν να διαβρώσουν το σπείρωμα του μπουζί, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο το ξεβίδωμα του μπουζί, στο τέλος της διάρκειας ζωής του, ή να προκληθεί βλάβη στην κυλινδροκεφαλή.  

Ένα άλλο ζήτημα είναι ο κίνδυνος αστοχίας του πολλαπλασιαστή. Επειδή η καύση του αερίου εμφανίζει δυσκολίες, όσον αφορά τον ιονισμό, σε σχέση με την καύση βενζίνης, απαιτείται υψηλότερη τάση ανάφλεξης (αύξηση έως και 7000 βολτ) για τους κινητήρες LPG και CNG. Αυτό μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον πολλαπλασιαστή, καθώς και πρόωρη φθορά. «Τα μπουζί LPG LaserLine αντισταθμίζουν το γεγονός αυτό με ένα κεντρικό ηλεκτρόδιο με άκρο ιριδίου και ηλεκτρόδιο γείωσης με τμήμα πλατίνας, επιτρέποντας στο κεντρικό ηλεκτρόδιο να είναι πολύ λεπτό», υπογραμμίζει ο Wilschrei και εξηγεί: «Αυτό συγκεντρώνει την τάση σε ένα σημείο, έτσι ώστε ο σπινθήρας ανάφλεξης να ξεσπάει σε χαμηλότερη τάση, μειώνοντας τελικά την καταπόνηση των πολλαπλασιαστών».

Παράλληλα, το συνιστώμενο διάστημα αλλαγής των μπουζί LPG LaserLine είναι τα 60.000 χλμ. Αυτό είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με τα κλασικά μπουζί που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες αερίου, τα οποία γενικά πρέπει να αντικαθίστανται στο μισό διάστημα από ό,τι σε έναν βενζινοκινητήρα. Η αντοχή τους οφείλεται στα δύο ηλεκτρόδια πολύτιμων μετάλλων, τα οποία, παρά τη μικρή τους διάμετρο, δεν εμφανίζουν σχεδόν καθόλου φθορά. «Η σειρά προσφέρει πραγματικά οικονομία σε μακροχρόνιο επίπεδο», αναφέρει ο Wilschrei.

Η διαχείριση της θερμότητας αποτελεί επίσης μία πρόκληση. Τα περισσότερα αυτοκίνητα με LPG και CNG έχουν τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού, να αλλάζουν το καύσιμο, μεταξύ αερίου και βενζίνης. Ωστόσο, η θερμοκρασία καύσης σε κινητήρες αερίου είναι υψηλότερη από αυτή της βενζίνης. Αυτό σημαίνει ότι το μπουζί πρέπει να είναι σε θέση να διαχέει περισσότερη θερμότητα, γι’ αυτό και τα μπουζί LPG LaserLine έχουν προσαρμοσμένο εύρος θερμικής αγωγιμότητας. «Τα μπουζί κινδυνεύουν από ανάπτυξη επικαθίσεων άνθρακα, που μπορεί να προκληθεί από μία απλή αύξηση της τιμής της θερμικής αγωγιμότητας, όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη, επειδή, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, ενδέχεται να μην μπορούν να φτάσουν στη θερμοκρασία αυτοκαθαρισμού», προειδοποιεί ο Wilschrei. «Για να αποφευχθεί αυτό, τα μπουζί LPG LaserLine, έχουν εκτεταμένη λειτουργική περιοχή θερμοκρασίας, η οποία τους επιτρέπει να λειτουργούν άριστα, τόσο με αέριο όσο και με βενζίνη, χωρίς υπερθέρμανση ή διάβρωση».


«Οι οδηγοί αυτοκινήτων µε φυσικό αέριο εξοικονοµούν χρήµατα, διότι δεν αγοράζουν συχνά καινούργια µπουζί, ενώ ταυτόχρονα µειώνονται και τα έξοδα τοποθέτησης».
Kai Wilschrei, Ανώτερος Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Aftermarket EMEA στην NGK SPARK PLUG EUROPE.

LPG LaserLine:  Υπερσύγχρονη τεχνολογία µπουζί για κινητήρες αερίου

  • Ηλεκτρόδια υψηλής απόδοσης: Τα κατοχυρωµένα µε δίπλωµα ευρεσιτεχνίας, µπουζί µε πολύτιµα µέταλλα και στα δύο ηλεκτρόδια δεν διαβρώνονται στις συνθήκες καύσης του αερίου, επεκτείνοντας την απόδοσή τους.
  • Καταπονούν λιγότερο τους πολλαπλασιαστές: Το λεπτό κεντρικό ηλεκτρόδιο ιριδίου 0,6mm λειτουργεί µε χαµηλή τάση ανάφλεξης, µειώνοντας την τάση εξόδου στους πολλαπλασιαστές. Η φλόγα εξαπλώνεται επίσης ταχύτερα, βοηθώντας την ανάφλεξη.
  • Βέλτιστη θερµική συµπεριφορά: Ο χάλκινος πυρήνας µέσα στο ηλεκτρόδιο γείωσης διαχέει περισσότερη θερµότητα, ρυθµίζοντας τις υψηλές θερµοκρασίες καύσης.
  • Προρρυθµισµένο διάκενο ηλεκτροδίων: Το διάκενο 0,8 mm µεταξύ των ηλεκτροδίων καθιστά περιττή τη χειροκίνητη ρύθµιση.
  • Προστατευτική θωράκιση: Η µοναδική επικάλυψη από κράµα χρωµίου προστατεύει το περίβληµα από τη διάβρωση, διασφαλίζοντας τη διάρκεια ζωής του µπουζί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ