Σχεδιασµένη για πικ-απ και µεγάλα SUV, η STLA Frame υποστηρίζει τεχνολογίες εσωτερικής καύσης, συστήµατα υβριδικά και υδρογόνου, ηλεκτρικά οχήµατα µπαταριών (BEV) και ηλεκτρικών οχηµάτων επέκτασης αυτονοµίας (REEV).
Η Stellantis NV αποκάλυψε την πλατφόρµα STLA Frame, ένα πλαίσιο πολλαπλών εφαρµογών όσον αφορά τα συστήµατα κινητήρων, σχεδιασµένη για πικ-απ και µεγάλα SUV. Οι κάτοχοι/χρήστες των οχηµάτων αυτών των κατηγοριών απαιτούν ισχύ και ανθεκτικότητα χωρίς συµβιβασµούς και δίνουν προτεραιότητα στην ικανότητα, την πρακτικότητα και τις επιδόσεις. Η πλατφόρµα STLA Frame έχει µελετηθεί για να προσφέρει κορυφαία αυτονοµία 800 χλµ. σε αµιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα BEV και έως 1.100 χλµ. στην περίπτωση ηλεκτρικών εκτεταµένης εµβέλειας REEV (βλ. άρθρο Επέκταση αυτονοµίας ή range extender), µε µέγιστη ικανότητα ρυµούλκησης 6.350 κιλά και ικανότητα ωφέλιµου φορτίου 1.224 κιλά. Επιπλέον, έχει «θωρακιστεί» ώστε να αντιµετωπίζει ροή νερού σε βάθος έως και 610 mm, ιδανική δηλαδή για δύσκολα περιβάλλοντα και ποικίλες περιπτώσεις χρήσης εκτός δρόµου.
Με σκοπό να υποστηριχθούν τα µεγάλα ηµιφορτηγά και SUV, αλλά και τα ελαφρά επαγγελµατικά γενικότερα, τα οχήµατα µε STLA Frame θα προσφέρονται αρχικά µε καινοτόµα εξηλεκτρισµένα συστήµατα κίνησης (BEV και REEV), αλλά προβλέπεται να µπορεί η πλατφόρµα να φιλοξενήσει και συστήµατα εσωτερικής καύσης, υβριδικά και υδρογόνου στο µέλλον.
“Όπως η STLA Medium και η STLA Large, η STLA Frame συνδυάζει µία άνευ προηγουµένου γκάµα µε νέα επίπεδα ικανότητας και απόδοσης για να προσφέρει τα µέγιστα ως προς το ωφέλιµο φορτίο και τη ρυµούλκηση για τους πελάτες µας που χρειάζονται αξιόπιστα και ισχυρά πικ-απ και SUV, για να µεταφέρουν τις οικογένειές τους ή να καλύπτουν τις ανάγκες των επιχειρήσεών τους. Με πλήρη ηλεκτροκίνηση και τεχνολογία εκτεταµένης εµβέλειας σύντοµα, θα προσφέρουµε λύσεις «χωρίς συµβιβασµούς» σε αγοραστές που µπορεί να διστάζουν να προσεγγίσουν το πρώτο τους ηλεκτρικό όχηµα. Είµαστε περήφανοι γι’ αυτό το θαύµα της µηχανικής και ανυποµονούµε να το δούµε να ζωντανεύει στα επερχόµενα προϊόντα των Jeep and Ram”, δήλωσε ο διευθύνων σύµβουλος της Stellantis, Carlos Tavares.
Καινοτόµος σχεδιασµός, δύναµη και αποτελεσµατικότητα
Το πλαίσιο STLA είναι κατασκευασμένο από προηγμένο ανθεκτικό χάλυβα, παρέχοντας βελτιωμένη αντοχή και ακαμψία με μικρότερο βάρος. Το διευρυμένο κεντρικό τμήμα φιλοξενεί το πακέτο των μπαταριών, με ενισχυμένες ράγες πλαισίου που τις προστατεύουν σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης. Ένα πλήρους μήκους κοίλο υπόστρωμα μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση για να μεγιστοποιήσει την εμβέλεια οδήγησης, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Stellantis για αποδοτικότητα χωρίς να θυσιάζει τις επιδόσεις.
Η πλατφόρμα φιλοξενεί υδρόψυκτες μπαταρίες που κυμαίνονται από 159 έως και περισσότερες από 200 κιλοβατώρες. Είναι επίσης σχεδιασμένη να δέχεται μελλοντικές τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας, διασφαλίζοντας την προσαρμοστικότητα για τα επόμενα χρόνια.
Η Stellantis σχεδίασε και συναρμολόγησε εμπρός και πίσω ηλεκτρικά μοτέρ EDM, ισχύος έως 250 kW, προσφέροντας ικανότητα τετρακίνησης και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα. Η ευελιξία στο σχεδιασμό των αναρτήσεων -συμπεριλαμβανομένης της αερανάρτησης-, προσφέρει βελτιστοποιημένη οδήγηση για διαφορετικές συνθήκες και ποικίλες εκδοχές φόρτωσης.
Βασικά χαρακτηριστικά πλαισίου STLA:
- Συνολικό εύρος μήκους: 5.488-5.941 mm
- Συνολικό εύρος πλάτους: 2.062-2.124 mm
- Εύρος μεταξονίου: 3.143-3.690 mm
- Εύρος απόστασης από το έδαφος: 168-262 mm
- Μέγιστη διάμετρος ελαστικού: 834/838 mm
Ευελιξία φόρτισης και αµφίδροµη ισχύς
H πλατφόρμα STLA υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση. Στις διαμορφώσεις BEV, η ταχεία φόρτιση 800 volt DC έως 350 kW μπορεί να προσθέσει 160 χλμ αυτονομίας, σε μόλις 10 λεπτά, ενώ με REEV μπορεί να εξασφαλισθεί κάλυψη έως και 80 χλμ σε 10 λεπτά με γρήγορη φόρτιση 400 volt DC έως και 175 kW.
Τα οχήματα με STLA είναι εξοπλισμένα με δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης, επιτρέποντας στην μπαταρία του οχήματος να φορτίζει ένα άλλο EV, να τροφοδοτεί ένα σπίτι σε περίπτωση ανάγκης να στέλνει την ηλεκτρική ενέργεια πίσω στο δίκτυο.
Πολυενεργειακή προσέγγιση
Η πλατφόρμα STLA Frame είναι μία από τις τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες BEV στον πυρήνα του στρατηγικού σχεδίου Stellantis Dare Forward 2030. Μετά την κυκλοφορία της STLA Medium τον Ιούλιο του 2023 και της STLA Large τον Ιανουάριο του 2024, η συγκεκριμένη διασφαλίζει ότι η Stellantis μπορεί να προσφέρει τις σωστές λύσεις στη βάση πολλών σεναρίων υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης.
Όλες οι παγκόσµιες πλατφόρµες της Stellantis έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για εκτεταµένους κύκλους ζωής µέσω της εναλλαξιµότητας της χηµείας κυψελών µπαταρίας, των EDM, των µετατροπέων ισχύος και του ελέγχου λογισµικού.