Νέος επικεφαλής της ACEA ο Luca de Meo
ACEA

Νέος επικεφαλής της ACEA ο Luca de Meo

Αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας κατασκευαστών αυτοκινήτου, καθώς στην θέση του προέδρου εκλέχτηκε ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Luca de Meo.

Ο Luca de Meo από την 1η Ιανουαρίου 2023 διαδέχεται στο ρόλο του προέδρου της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ACEA, τον επικεφαλής της BWM, Oliver Zipse ο οποίος ολοκλήρωσε την θητεία του. Με αφορμή το νέο του ρόλο, ο Luca de Meo, o οποίος έχει διανύσει πάνω από 30 χρόνια, υπηρετώντας την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, έδωσε το πλαίσιο της στόχευσης για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και τα αιτήματα της σε σχέση με τις προκλήσεις του μέλλοντος.

«Ατενίζοντας το μέλλον, η Eυρώπη χρειάζεται να εφαρμόσει γρήγορα μια πολιτική που να στηρίζει απολύτως τους στόχους για την απεξάρτηση από τον άνθρακα που θα μας δώσει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τον συνεχώς εντεινόμενο διεθνή ανταγωνισμό. Καλωσορίζουμε τον ευρωπαϊκό νόμο για τις πρώτες ύλες ο οποίος θα αναλάβει να στηρίξει την οικονομική ευρωστία της γηραιάς ηπείρου και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας προϊόντα υψηλής αξίας και θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Ωστόσο, οι προδιαγραφές Euro 7 στην παρούσα μορφή τους, θα αφαιρέσουν ανθρώπινο δυναμικό και οικονομικούς πόρους από την ηλεκτροκίνηση. Την ίδια στιγμή άλλες περιοχές του κόσμου δημιουργούν ένα ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον για την αυτοκίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.  Η ACEA θα εξακολουθήσει να επιδιώκει την ισορροπία ανάμεσα σε ό,τι είναι καλό για το περιβάλλον, για την ευρωπαϊκή οικονομία αλλά και την κοινωνία».

Ο Luca de Meo θα διαδεχθεί στην ηγεσία της ACEA τον επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse ο οποίος, εκλέχτηκε για πρώτη φορά το 2021 και το 2022, ανανέωσε τη θητεία του όπως προβλέπουν οι διαδικασίες της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας.

Κάνοντας τον απολογισμό της θητείας του σε μια σύντομη ανακοίνωση, ο επικεφαλής της BMW, αναφέρθηκε στις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες για την αυτοκινητοβιομηχανία που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια, καλώντας και αυτός για μια συντεταγμένη αντιμετώπιση των προκλήσεων που θα θέσουν ως προτεραιότητα την καινοτομία και την τεχνολογία για το κοινό ευρωπαϊκό καλό. 

«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από την πανδημία, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση. Οι παραπάνω παράγοντες είχαν έντονο αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ταυτόχρονα, επιδιώξαμε να επιστήσουμε την προσοχή σε θέματα που αφορούν την νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, προκειμένου η τεχνολογία να αποτελέσει τη βάση για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο απερχόμενος πρόεδρος της ACEA.

Η ACEA εκπροσωπεί δεκαέξι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη και προωθεί τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, σε συνάρτηση και με τις εκάστοτε ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες.

Το άλλοτε πανίσχυρο αυτοκινητιστικό lobby δεν βρίσκεται πλέον στην ακμή του, με δεδομένα τόσο τις απαιτητικές συγκυρίες και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Ε.Ε. αλλά και την εν μέρει αποδυνάμωση μετά την αποχώρηση του ομίλου Stellantis. Ο όμιλος Stellantis αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο παγκοσμίως και σε διαρκή μάχη με τον όμιλο VW, για την πρωτιά σε ευρωπαϊκό έδαφος, ενώ έχει αποχωρήσει ήδη από την ομοσπονδία. Την ίδια πρόθεση έχει εκφράσει και η Volvo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.