Ρουλεμάν γονάτου από αλουμίνιο
NTN-SNR

Ρουλεμάν γονάτου από αλουμίνιο

Η NTN-SNR αξιοποιεί το αλουµίνιο για την κατασκευή της νέας γενιάς ρουλεµάν γονάτου που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και µε καλύτερα χαρακτηριστικά ανακύκλωσης.

Αν και πολλοί κατασκευαστές χρησιµοποιούν πλαστικό, για ελαφριά, εύκαµπτα ανταλλακτικά, η NTN-SNR, κορυφαίος κατασκευαστής για την Πρώτη Τοποθέτηση και το Aftermarket, έχει αναπτύξει ένα ρουλεµάν βάσης γονάτου για τη στήριξη του ελατηρίου, από αλουµίνιο: πιο άκαµπτο και εύκολο στην ανακύκλωση.

Το βάρος ανά άξονα των µηχανοκίνητων οχηµάτων αυξάνεται (ειδικά για τα ηλεκτρικά οχήµατα µε το βάρος των µπαταριών), ενώ, παράλληλα, εντείνονται συνεχώς οι περιορισµοί σε σχέση µε την ανακύκλωση, ιδίως όσον αφορά τα πλαστικά και τα ελαστοµερή υλικά. Έχοντας υπόψη αυτές τις δύο προκλήσεις, η NTN-SNR αποφάσισε να χρησιµοποιήσει αλουµίνιο για το τµήµα που χρησιµεύει ως διεπαφή µεταξύ του ρουλεµάν και του ελατηρίου της ανάρτησης, στο νέο ρουλεµάν γονάτου που έχει δηµιουργήσει.

Τα πλεονεκτήµατα

Το πλαστικό προσφέρει αρκετή ελευθερία στον σχεδιασμό και πολλά πλεονεκτήματα για τα εξαρτήματα που υπόκεινται σε χαμηλά φορτία. Ωστόσο, σύντομα, φτάνει τα μηχανικά του όρια, όταν πρόκειται για το έδρανο του γονάτου της ανάρτησης, που αποτελεί μία βαριά εφαρμογή. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η NTN-SNR μειώνει τη χρήση πλαστικού και στρέφεται προς το αλουμίνιο, το οποίο παρέχει καλύτερη καθημερινή και μακροπρόθεσμη απόδοση, αυξάνοντας, παράλληλα, τη δυνατότητα ανακύκλωσης του εξαρτήματος.


Ως ειδικός στα ρουλεμάν, η NTN-SNR έχει μερίδιο 38% στην αγορά ΟΕ στην Ευρώπη, σε όλα τα εμπορικά σήματα. Επίσης, με ισχυρή παρουσία στη δευτερογενή αγορά, έθεσε ως στόχο τη δημιουργία ενός αξονικά πιο συμπαγούς ρουλεμάν με στήριγμα ελατηρίου, το οποίο είναι πιο «ανεκτικό» στις εναλλαγές κατασκευής ελατηρίου.

Η μελέτη στο εν λόγω ρουλεμάν απέδωσε ένα πρωτότυπο σχέδιο, που εξοικονομεί χρήματα και εκπληρώνει όλες τις υποσχέσεις του, όπως επισημαίνει η εταιρεία.

  • Πιο στιβαρό και άκαµπτο από τα εξαρτήµατα που κατασκευάζονται από πλαστικό, το αλουµίνιο επιτρέπει σε αυτό το νέο ρουλεµάν να είναι λιγότερο ευαίσθητο στις παραλλαγές της παραγωγής των ελατηρίων. Σε αντίθεση µε τα αντίστοιχα πλαστικά, δεν υπάρχει κίνδυνος παραµόρφωσης και, ενδεχοµένως, επαφής µε το κάλυµµα, που προκαλεί θόρυβο και απώλεια λειτουργικότητας.
  • Χάρη στην εξοικονόµηση βάρους κατά 80 γρ., που αντιπροσωπεύει το 13% του συνολικού βάρους ενός ρουλεµάν γονάτου µε πλαστική βάση, το ρουλεµάν αλουµινίου της NTN-SNR βοηθά έµµεσα στην αντιµετώπιση των ολοένα και πιο αυστηρών κανονισµών εκποµπών CO2, που επιβάλλονται στις αυτοκινητοβιοµηχανίες.
  • Τέλος, η χρήση αλουµινίου διευκολύνει την ανακύκλωση του ρουλεµάν, προσφέροντας, έτσι, ουσιαστική ανταπόκριση στις τρέχουσες τάσεις και στα ευρωπαϊκά πρότυπα που προβλέπουν υψηλό ποσοστό ανακύκλωσης των εξαρτηµάτων. Ενώ η αποτέφρωση των παραδοσιακών ρουλεµάν ανάρτησης από νάιλον 66 (ενισχυµένο µε ίνες γυαλιού και µεταλλικά ένθετα) ρυπαίνει ιδιαίτερα και επιτρέπει πολύ µικρή ανάκτηση υλικού, το αλουµίνιο αποτελεί ένα ιδανικό υλικό για ανακύκλωση.

Τεχνική ωριµότητα

Το συγκεκριμένο ρουλεμάν αλουμινίου αναπτύχθηκε για βαρέα οχήματα (κατηγορίες C και D, οχήματα κοινής ωφέλειας), οχήματα υβριδικής τεχνολογίας και ηλεκτρικά, των οποίων η μπαταρία είναι βαρύτερη από έναν κινητήρα βενζίνης ή diesel.


Η µεγαλύτερη δύναµη που ασκείται στο ρουλεµάν αυξάνει τον κίνδυνο παραµόρφωσης της βάσης, οπότε απαιτεί ένα πιο συµπαγές ρουλεµάν για το γόνατο.

Το καινοτόμο ρουλεμάν προορίζεται για την πρώτη τοποθέτηση, βρίσκει, όμως, εφαρμογή και στη δευτερογενή αγορά, όπου μπορεί να εμφανιστεί πολύ σύντομα, χάρη στην ομάδα R&D, που είναι αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτή την αγορά. Το ρουλεμάν αλουμινίου έχει, πλέον, επιτύχει επαρκή τεχνική ωριμότητα, καθώς και το ενδιαφέρον των πελατών, σύμφωνα με την εταιρεία, ώστε να εξεταστεί η μετάβαση στη φάση της ανάπτυξης, στο εγγύς μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.