Νέες μπαταρίες
Volkswagen

Νέες μπαταρίες

O όµιλος Volkswagen παρουσίασε ένα από τα πιο σηµαντικά µέρη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, τη µπαταρία. Το ID.3, το νέο, πλήρως ηλεκτρικό µοντέλο της VW, είναι εξοπλισµένο µε το προηγµένο σύστηµα συσσωρευτών της εταιρείας, που υπόσχεται αυτονοµία έως και 550 χλµ.

Η πλατφόρµα ΜΕΒ του οµίλου Volkswagen είναι ειδικά εξελιγµένη για την ηλεκτροκίνηση και εκεί βασίζεται η σειρά ηλεκτρικών οχηµάτων ID. Οι µπαταρίες, που αποτελούν ουσιαστικά την «καρδιά τους», είναι ένας τοµέας στον οποίο οι εταιρείες επενδύουν, ώστε να διασφαλίσουν αυτονοµία και απόδοση.

O όµιλος Volkswagen παράγει συστήµατα συσσωρευτών υψηλής τάσης στο εργοστάσιό του στο Brunswick, που έχει δυνατότητα παραγωγής περίπου 500.000 µονάδων αποθήκευσης ενέργειας ετησίως. Το ID.3 είναι εφοδιασµένο µε σύστηµα µπαταρίας υψηλής τάσης που µοιάζει µε µία µπάρα σοκολάτας. Μέχρι και δώδεκα συστοιχίες (modules) µπαταριών µπορούν να τοποθετηθούν και να είναι συνδεδεµένες µεταξύ τους σε ένα ενιαίο σύστηµα.

Η δοµή µίας µπαταρίας

Το σύστημα μπαταριών υψηλής τάσης χρησιμοποιεί στοιχεία ιόντων λιθίου, τα οποία χρησιμοποιούνται επίσης σε κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές. Το στοιχείο (cell) είναι η μικρότερη μονάδα στο σύστημα μπαταριών και έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύσει ενέργεια και να την αποδώσει, ενώ ενώνοντας 24 στοιχεία δημιουργείται μία συστοιχία (module).


Ο αριθµός των συστοιχιών που ενώνονται για να δηµιουργηθεί ένα σύστηµα µπαταρίας είναι µεταβλητός.

Αυτή η μεταβλητή δομή εξασφαλίζει και τη μέγιστη δυνατή ευελιξία: εάν ο πελάτης ζητήσει μεγαλύτερη αυτονομία τότε θα χρησιμοποιηθούν περισσότερες συστοιχίες. Η βασική δομή πάντως παραμένει η ίδια. Στο ID.3, μέχρι και δώδεκα συστοιχίες συνδέονται μεταξύ τους προκειμένου να δημιουργήσουν ένα σύστημα μπαταρίας. Έτσι προκύπτει μία τάση μέχρι και 408 Volt, η οποία είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή μίας οικιακής πρίζας, η οποία παρέχει μόνο 230 Volt.

Τα ηλεκτρονικά ισχύος ελέγχουν τη ροή ενέργειας υψηλής τάσης μεταξύ της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, μετατρέποντας το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στη μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC) για τον κινητήρα. Ταυτόχρονα, εξυπηρετείται και το ηλεκτρικό κύκλωμα συνεχούς ρεύματος των 12 Volt, τροφοδοτούμενο με χαμηλή τάση με τη χρήση ενός μετατροπέα DC/DC. Σε ένα συνηθισμένο δίκτυο εναλλασσόμενου ρεύματος το ID.3 φορτίζεται με ισχύ φόρτισης 11 kW, ενώ σε συνεχές ρεύμα η ισχύς φόρτισης φτάνει μέχρι και τα 125 kW.


Η ικανότητα της γρήγορης φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση του ID.3 µε ενέργεια 100 kW µέσα σε µόλις 30 λεπτά, εξασφαλίζοντας δυνατότητα κίνησης για περίπου 290 χλµ. (κατά WLTP).

Κεντρικό σηµείο διανοµής ενέργειας

Η πλατφόρμα MEB εκμεταλλεύεται πλήρως τις τεχνολογικές δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης. Το ηλεκτρικό όχημα μπορεί πρακτικά να εξελιχθεί γύρω από την μπαταρία, προκειμένου να υπάρχει επαρκής χώρος για τη μονάδα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτή η δομική προσέγγιση εξασφαλίζει αρκετά πλεονεκτήματα για την τοποθέτηση του συστήματος κίνησης, αλλά και των βοηθητικών εξαρτημάτων.

Η επίπεδη δομή της μπαταρίας και η τοποθέτησή της στο δάπεδο του αυτοκινήτου επιτρέπει τη δημιουργία ενός ευρύχωρου εσωτερικού, που εκτείνεται μεταξύ των δύο αξόνων. Το αλουμινένιο κάλυμμα με το ειδικό πλαίσιο προστατεύει τη μπαταρία σε περίπτωση σύγκρουσης και παρέχει βέλτιστη σταθερότητα καθώς και σημαντική μείωση του βάρους. Η αεροδυναμική στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου βελτιστοποιείται από τα σταθερά στοιχεία της προστασίας σύγκρουσης του συστήματος της μπαταρίας, τα οποία είναι επίσης κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Νέο κέντρο ανάπτυξης µπαταριών

Στο εργοστάσιο του Οµίλου Volkswagen στο Brunswick, όπου κατασκευάζονται ήδη από το 2013 συστήµατα µπαταριών για ηλεκτρικά οχήµατα, αναπτύχθηκε ολόκληρο το σύστηµα µπαταριών για την MEB, συµπεριλαµβανοµένων των εξαρτηµάτων και του λογισµικού. Σε µία έκταση που αντιστοιχεί σε εννέα γήπεδα ποδοσφαίρου κατασκευάστηκε ένα καινούργιο εργοστάσιο µε τις πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις και εξοπλισµό παραγωγής.


Το νέο πλήρως ηλεκτρικό ID.3 της Volkswagen έχει εντυπωσιακά δυναµικά χαρακτηριστικά και µεγάλη αυτονοµία. Είναι το πρώτο µίας σειράς µοντέλων που θα βασίζονται στην πλατφόρµα ΜΕΒ του Οµίλου, ειδικά εξελιγµένη για την ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.