Parts Aftermarket Congress 2022
Parts Aftermarket Congress

Parts Aftermarket Congress 2022

Το 18ο Συνέδριο Parts Aftermarket Congress, το πολυαναμενόμενο ραντεβού της δευτερογενούς αγοράς, πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη στις 9 και 10 Νοεμβρίου 2022 με εξαιρετική επιτυχία, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 600 συμμετέχοντες και πάνω από 80 χορηγίες.

Η ενεργειακή μετάβαση, η ψηφιοποίηση και ο συνολικός μετασχηματισμός του Aftermarket  και των επισκευών βρέθηκαν στο επίκεντρο του Parts Aftermarket Congress 2022, το οποίο συγκέντρωσε έναν εντυπωσιακό αριθμό συμμετοχών. Περισσότεροι από 600 σύνεδροι -επαγγελματίες, επιχειρηματίες και διοικητικά στελέχη από τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, κατασκευαστές και διανομείς εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, καθώς και πάροχοι υπηρεσιών- συνέρρευσαν φέτος στην ετήσια διοργάνωση που πραγματοποιεί το τμήμα αυτοκινήτων  της DBInformation, σε συνεργασία με το περιοδικό Parts.

Οι εργασίες του συνεδρίου επικεντρώθηκαν στον αντίκτυπο της ενεργειακής μετάβασης στην αλυσίδα εφοδιασμού, στην κινητικότητα, καθώς και στα δεδομένα τόσο της ιταλικής, όσο και της διεθνούς αγοράς.

Ο κλάδος των επισκευών βρέθηκε, επίσης, στο προσκήνιο στο πλαίσιο του συνεδρίου, καθώς αποτέλεσε το επίκεντρο του πολύ δημοφιλούς πάνελ Car Carrozzeria Summit το απόγευμα της 10ης Νοεμβρίου, το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά. Το κύριο θέμα του Parts Aftermarket Congress, της μοναδικής διεθνούς συνάντησης στην Ιταλία που προσελκύει τις κορυφαίες επιχειρήσεις από τον κλάδο της αγοράς ανταλλακτικών, ήταν το ακόλουθο: «Fit for 55 vs Automotive».

Με άλλα λόγια, οι διοργανωτές θέλησαν να διερευνήσουν τον αντίκτυπο της ενεργειακής μετάβασης στην αλυσίδα εφοδιασμού, την κινητικότητα, αλλά και στην εγχώρια και διεθνή αγορά ανταλλακτικών, παρέχοντας εκτενή πληροφόρηση για τα πλέον κρίσιμα ζητήματα του κλάδου και καθιστώντας, έτσι, τη διοργάνωση άκρως επίκαιρη.

Όπως πάντα, το Συνέδριο φιλοξένησε έγκριτους ομιλητές, οικονομικούς αναλυτές και επαγγελματίες από τον χώρο της παραγωγής και της διανομής, οι οποίοι κλήθηκαν να αναλύσουν τα δεδομένα του κλάδου και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης των ολοένα και πιο κρίσιμων προβλημάτων που προκύπτουν σχετικά με ζητήματα ρευστότητας, logistics, διανομής, νομοθεσίας, αλλά και γενικότερων κλαδικών θεμάτων. Η εκδήλωση ξεκίνησε με τους συνήθεις χαιρετισμούς των θεσμικών οργάνων, τους οποίους φέτος εκπροσώπησε ο Maurizio Stirpe, αντιπρόεδρος της Confindustria και αρμόδιος για τα εργασιακά θέματα και τις εργασιακές σχέσεις.

Ο κ. Stirpe υπογράμμισε την επείγουσα φύση των συνθηκών που διαμορφώνει η ενεργειακή κρίση, η οποία φέτος θα επιφέρει πλήγμα ύψους 110 δισεκατομμυρίων ευρώ στις μεταποιητικές επιχειρήσεις, και, ως εκ τούτου, την επιτακτική ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων προστασίας της ιταλικής βιομηχανίας. Μίλησε, επίσης, για τον κίνδυνο που διατρέχει ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας από την πράσινη μετάβαση που δεν είναι προσανατολισμένη προς την τεχνολογική ουδετερότητα, καθώς και για την ανάγκη ανάληψης κατάλληλων πρωτοβουλιών που θα στοχεύουν στη βιομηχανική ανασυγκρότηση της αλυσίδας εφοδιασμού των κινητήρων εσωτερικής καύσης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η διήμερη διοργάνωση, φέτος, διεξήχθη βάσει μίας πρωτοποριακής φόρμουλας, καθώς το Parts Aftermarket Congress συνδυάστηκε με τη Σύνοδο «Car Carrozzeria». Το απόγευμα της 10ης Νοεμβρίου ήταν αφιερωμένο στις επισκευές αυτοκινήτου του μέλλοντος και στις μεγάλες τάσεις της κινητικότητας. Πραγματοποιήθηκαν τρία πάνελ συζητήσεων πάνω σε τρεις διαφορετικές θεματικές («Άνθρωποι», «Κερδοφορία» και «Πλανήτης»), στα οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι εμπορικών ενώσεων, παραγωγοί χρωμάτων, διαχειριστές στόλων, εταιρείες παροχής υπηρεσιών, διανομείς, καθώς και επαγγελματίες από εταιρείες παροχής πολλαπλών υπηρεσιών και από τον κλάδο του αμαξώματος.

Οι εισηγητές κλήθηκαν να μιλήσουν για την απασχόληση, την κατάρτιση, τις δεξιότητες, τις τεχνολογίες και τη βιωσιμότητα.

Η Maria Ranieri, διευθύντρια του τμήματος αυτοκινητοβιομηχανίας της εταιρείας DBInformation και των περιοδικών Parts, Parts in Officina και Car Carrozzeria, συντόνισε τη διοργάνωση και τις συζητήσεις, μαζί με τη δημοσιογράφο Manuela Battaglino, καθώς και τον επίσης δημοσιογράφο και συντάκτη του Car Carrozzeria, Renato Dainotto.

Πρώτος εισηγητής ήταν ο Gianluca Di Loreto από την εταιρεία Bain & Company, ο οποίος κλήθηκε να κάνει έναν απολογισμό της κρίσης των τσιπ, των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών αλλά και του ζητήματος της βιωσιμότητας. Το θέμα της ομιλίας του ήταν: «Διασχίζοντας την… έρημο: μετά την καταιγίδα του Covid, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται σε αχαρτογράφητο έδαφος… αναζητώντας νέες πηγές κερδοφορίας».

Η πρωινή συνεδρίαση έκλεισε με τον Marc Aguettaz, Country Manager της GiPA Italia, ο οποίος εξέτασε εις βάθος την τρέχουσα κατάσταση της δευτερογενούς αγοράς αυτοκινήτων στην Ιταλία και την Ευρώπη, ενώ, στρέφοντας το βλέμμα προς το 2025, σκιαγράφησε ένα σενάριο που λαμβάνει υπόψη του τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στον κλάδο και υπογραμμίζει τις προκλήσεις που ο τελευταίος καλείται να αντιμετωπίσει.

Κατά την απογευματινή συνεδρίαση, τη σκυτάλη πήραν οι ηγέτες του παγκόσμιου εμπορίου και οι εκπρόσωποι των διεθνών ενώσεων Aftermarket. Πρώτος έλαβε τον λόγο ο Gael Escribe, CEO της Nexus Automotive International, προκειμένου να παρουσιάσει το καινοτόμο επιχειρηματικό όραμα του γκρουπ σχετικά με την προώθηση της ψηφιακής μετάβασης και της βιώσιμης κινητικότητας. Αμέσως μετά ήταν η σειρά του Stefano Bonaita, CEO της Nexus Automotive Italia, ο οποίος παρουσίασε τις δραστηριότητες του ομίλου στην Ιταλία.

Η παρουσία του Φώτη Κατσαρδή, Προέδρου και CEO της Temot International Autoparts, στάθηκε και φέτος αντάξια των προσδοκιών, καθώς ο κ. Κατσαρδής μοιράστηκε με το κοινό ένα πρωτότυπο και ενδιαφέρον όραμα για την παγκόσμια αγορά του μέλλοντος, στην ομιλία του με τίτλο: «Aftermarket αγορά αυτοκινήτου. Ένας γενναίος καινούργιος κόσμος! Μία ολιστική, μη γραμμική προβολή».

Σε ό,τι αφορά τη νομοθεσία, το 2022 ήταν επίσης μία κρίσιμη χρονιά για τη διεθνή δευτερογενή αγορά, ενώ οι διεθνείς ενώσεις αυτοκινήτων έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Τα παραπάνω επιβεβαίωσαν ο Frank Schlehuber, Senior Consultant Market Affairs της Clepa, ο οποίος μίλησε για τον αντίκτυπο της ηλεκτροκίνησης στην αγορά Aftermarket, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, και η Sylvia Gotzen, CEO της Figiefa, η οποία επικεντρώθηκε στις τελευταίες ευρωπαϊκές νομοθετικές εξελίξεις αναφορικά με τον τομέα της διανομής.

Μία ακόμη ομιλία αφιερωμένη στους διεθνείς ομίλους διανομής, κατά την πρώτη ημέρα των εργασιών, ήταν αυτή του Holger Hellmich, Προέδρου και CEO της Groupauto International, ο οποίος παρουσίασε το όραμα της εταιρείας του και σημαντικού φορέα του κλάδου σχετικά με τα νέα μοντέλα επέκτασης, την ψηφιοποίηση της αλυσίδας διανομής, τη βιωσιμότητα, την ηλεκτροκίνηση και τη συνεργασία με τους κατασκευαστές ΟΕΜ.

Το πρόγραμμα της διοργάνωσης, πλούσιο σε περιεχόμενο, σκέψεις και ερεθίσματα, συνέβαλε στη διεξαγωγή μίας εκδήλωσης υψηλής ποιότητας που χαρακτηρίστηκε από ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή, ικανοποιημένους σύνεδρους και τη συνήθη πληθώρα ευκαιριών για δικτύωση και συναναστροφή.

Η συνεδρία της 10ης Νοεμβρίου ξεκίνησε με την πολυαναμενόμενη παρέμβαση της Ιταλικής Ένωσης Βιομηχανίας Αυτοκινήτου (ANFIA), η οποία πήρε τη μορφή ομιλίας υπό τον τίτλο: «Η βιομηχανική μετάβαση στην αυτοκινητοβιομηχανία: ο δρόμος προς τα εμπρός». Ο Gianmarco Giorda, Γενικός Διευθυντής της ANFIA, παρουσίασε πιθανούς τρόπους απόκρισης στη βιομηχανική μετάβαση με την οποία βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπος ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η ανάπτυξη βιομηχανικών πολιτικών και υποδομών, η προσέλκυση επενδύσεων στην αλυσίδα αξίας των μπαταριών και η εφαρμογή «υπεύθυνων» εμπορικών πολιτικών, ενώ εστίασε και στην ανάγκη να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στον ανταγωνισμό από την Ασία.

Στη συνέχεια έγινε μία ακόμη παρέμβαση κορυφαίου παράγοντα της διεθνούς διανομής. Ο Ferdinando Imhof, Chief Product Officer της LKQ Europe, αναφέρθηκε στην τεχνολογική καινοτομία και την ψηφιοποίηση, τις οποίες χαρακτήρισε ως τις κινητήριες δυνάμεις πίσω από το νέο όραμα του Ομίλου για μία βιώσιμη αλυσίδα εφοδιασμού.

Καθώς οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος της δευτερογενούς αγοράς αυτοκινήτων πιέζουν για την ανάληψη ενεργού δράσης σε πολλαπλά μέτωπα, οι διοργανωτές του συνεδρίου θέλησαν να παρέχουν ευρεία ενημέρωση για τις τρέχουσες συνθήκες μέσω μίας παρουσίασης από τον Adriano Palao, Technical Manager ADAS & AD για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Euro New Car Assessment Programme», το οποίο καθορίζει τις ευρωπαϊκές παραμέτρους ασφαλείας ως προς τα νέα οχήματα, αλλά και από τον Vito Crosetto, Πρόεδρο της Praxi. Η ομιλία έφερε τον τίτλο «Άνθρωποι και επιχειρήσεις: η εξέλιξη του κλάδου και των προσδοκιών». Επίσης, οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ένα workshop με θέμα: «Ανταλλακτικά και αξεσουάρ: ευκαιρίες στο eBay», προκειμένου να εξερευνήσουν τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Μία σύνδεση μεταξύ του Aftermarket και του κλάδου των επισκευών επετεύχθη μέσω του πάνελ με συντονίστρια τη Maria Ranieri και τίτλο: «Επισκευές οχημάτων και ελεύθερος ανταγωνισμός: ένα δύσκολο μονοπάτι». Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Lucia Vecere από την ACI, Alessandro Angelone από την Confartigianato Autoriparazione, Francesco Circosta από την CNA Meccatronici -ο οποίος εκπροσώπησε και την Afcar Italia- Piergiorgio Beccari από την Adira, Massimo Brunamonti από την Aica, καθώς και ο Patrick Lo Pinto, CEO της Tekne Consulting και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ADPA.

Κατά την παράδοση, το Συνέδριο έκλεισε με ευχαριστίες προς τους ομιλητές, τους προσκεκλημένους, το κοινό και όλους τους συνεργάτες του 18ου Parts Aftermarket Congress για τη συμβολή τους σε μία τόσο επιτυχημένη διοργάνωση!

Το ραντεβού για το επόμενο συνέδριο Parts Aftermarket Congress δίνεται, όπως πάντα, για τη Ρώμη, στις 21 και 22 Νοεμβρίου 2023!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.