Περιμετρικό ραντάρ ευρείας κάλυψης και μακράς εμβέλειας
ADAS

Περιμετρικό ραντάρ ευρείας κάλυψης και μακράς εμβέλειας

Ειδικά σχεδιασµένο για ανίχνευση του περιβάλλοντος σε 360 µοίρες µε εµβέλεια περίπου 200 µέτρων. Το νέο ραντάρ της Continental βελτιώνει τον εντοπισµό αντικειµένων χάρη στην υψηλότερη ανάλυση, το εύρος, τη διαθεσιµότητα και την απόκριση.

Για την Continental, οι αισθητήρες ραντάρ συνιστούν ένα success story, πάνω από µία 20ετία. Σε αυτό το διάστηµα, η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει, συνολικά, περισσότερα από 100 εκατοµµύρια από αυτούς στην παγκόσµια αγορά. Και η ανάπτυξη συνεχίζεται: Πρόσφατα, στην έκθεση Auto Shanghai, η εταιρεία παρουσίασε την έκτη γενιά ραντάρ µεγάλης εµβέλειας και περιµετρικά (Surround Radar). Η παραγωγή έχει προγραµµατιστεί να ξεκινήσει το 2023 και έχουν, ήδη, ληφθεί αρχικές παραγγελίες πελατών. Και οι δύο αισθητήρες ραντάρ Continental µοιράζονται µία πλατφόρµα λογισµικού και υλικού, µειώνοντας την πολυπλοκότητα και, συνεπώς, το κόστος.

Δοκιµές του ραντάρ Continental

Περιορίζονται, επίσης, οι διαδικασίες δοκιµών και ανάπτυξης από την πλευρά των πελατών. Η απόδοση αυξάνεται και πάλι, σηµαντικά, σε σύγκριση µε την πέµπτη γενιά. Ως µία επεκτάσιµη λύση, τα ραντάρ καλύπτουν µία ευρεία σειρά εφαρµογών, από τις απαιτήσεις Euro NCAP σε µία entry-level επιλογή, έως την εφαρµογή λειτουργιών για υψηλότερα επίπεδα αυτοµατισµού, όπως π.χ., η αυτόµατη αλλαγή λωρίδας, σε µία premium έκδοση. Οι αισθητήρες µπορούν επίσης να χρησιµοποιηθούν για την κάλυψη των απαιτήσεων του Γενικού Κανονισµού Ασφάλειας (GSR – General Safety Regulation). Επιπλέον, τα ραντάρ υποστηρίζουν οχήµατα διαφόρων σχεδίων και κατηγοριών, µέσω της διαθεσιµότητάς τους ως «έξυπνα ραντάρ», µε επεξεργασία δεδοµένων στον αισθητήρα και ως ραντάρ λήψης δεδοµένων από δορυφόρο (satellite radar), µε επεξεργασία τους σε µία κεντρική µονάδα ελέγχου.


«Οι αισθητήρες ραντάρ αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο στην οδική ασφάλεια. Στο µέλλον, θα παρέχουν αξιόπιστα δεδοµένα σε ολοένα και πιο δύσκολες καταστάσεις κυκλοφορίας. Αυτό περιλαµβάνει, για παράδειγµα, το αυτόνοµο φρενάρισµα έκτακτης ανάγκης για διέλευση σε διασταυρώσεις. Ένα ακόμη παράδειγμα αποτελεί η έγκαιρη ανίχνευση άλλων χρηστών του δρόµου. Τα παραπάνω θα ελέγχει το Euro NCAP στο µέλλον και είναι σηµαντικό για τις αυτόµατες αλλαγές λωρίδας», εξηγεί ο Frank Petznick, επικεφαλής της µονάδας για τα συστήµατα ADAS στην Continental. «Με την έκτη γενιά των αισθητήρων ραντάρ, οι οδηγοί θα είναι ακόµη πιο ασφαλείς και πιο άνετοι στον δρόµο».

Εκτός από την ανάπτυξη των ραντάρ µεγάλης εµβέλειας, µε εύρος περίπου 250 µέτρων, τα σχέδια επικεντρώνονται και σε ανίχνευση περιβάλλοντος 360 µοιρών. Με ευρύτητα περίπου 200 µέτρων, αυτά τα περιµετρικά ραντάρ έχουν σηµαντικά µεγαλύτερη εµβέλεια από τα προγενέστερα, µικρής εµβέλειας. Θέτουν, έτσι, τις βάσεις για εξαιρετικά αποτελέσµατα σε µελλοντικές αξιολογήσεις NCAP των συστηµάτων υποβοήθησης. Χάρη στη µεγαλύτερη απόκριση, εντοπίζουν αντικείµενα, όπως διερχόµενα αυτοκίνητα, µοτοσυκλέτες και ποδήλατα, νωρίτερα και µε µεγαλύτερη ακρίβεια. Ειδικά για τις πλευρικές περιοχές του οχήµατος, τα περιµετρικά ραντάρ διαθέτουν δυνατότητες, που ενισχύουν ακόµη πιο πολύ, τόσο τα προηγµένα συστήµατα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), όσο και την αυτοµατοποιηµένη οδήγηση.

Πρόκληση η ανίχνευση περιβάλλοντος 360 µοιρών

Για να διασφαλιστεί η αξιόπιστη ολόπλευρη παρακολούθηση του περιβάλλοντος του οχήματος, τα ραντάρ πρέπει να τοποθετηθούν στις εμπρός και πίσω γωνίες του οχήματος, πίσω από τους βαμμένους προφυλακτήρες. Αυτή είναι μία πρόκληση από την άποψη της τεχνολογίας αισθητήρων. Τα αποτελέσματα ανάκλασης και απορρόφησης στη δομή και την επίστρωση του προφυλακτήρα μπορούν να επηρεάσουν τα σήματα των ραντάρ.


Το ραντάρ µεγάλης εµβέλειας στο µέσο του µπροστινού τµήµατος του οχήµατος έχει ένα προστατευτικό κάλυµµα πάνω από τον αισθητήρα, το λεγόµενο radome, κατασκευασµένο από πλαστικό που το διαπερνούν τα ραδιοκύµατα.

«Αυτό δεν λειτουργεί στις γωνίες του οχήματος, αλλά ταυτόχρονα, οι απαιτήσεις για ανάλυση και εύρος στην ανίχνευση αντικειμένων αυξάνονται», αναφέρει ο Norbert Hammerschmidt, επικεφαλής του προγράμματος διαχείρισης ραντάρ στη μονάδα για τα συστήματα ADAS.

Διάφορες λύσεις-πατέντες αυξάνουν την απόκριση των αισθητήρων ραντάρ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη αξιοπιστία ανίχνευσης. Επιπλέον, οι νέοι αισθητήρες με διαστάσεις περίπου 70 x 55 x 20 χιλιοστά (χωρίς φίσα και υποδοχή) είναι σχεδόν 40% πιο συμπαγείς από την 5η γενιά. Αυτό δημιουργεί νέες επιλογές ενσωμάτωσης. Για παράδειγμα, εφαρμογή ενός πλευρικού ραντάρ στον μαρσπιέ του οχήματος. «Γενικά, με την έκτη γενιά, βελτιώνουμε και τις αρχικές συνθήκες για την τοποθέτηση αισθητήρων ραντάρ στο όχημα», επισημαίνει ο Hammerschmidt. «Η κλιμάκωση σε πολλαπλά επίπεδα ισχύος επιτρέπει να καλύπτεται ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών οχημάτων με την πλατφόρμα, συμβατή με ASIL-B, σε μία σειρά αισθητήρων».

Τα νέα περιμετρικά ραντάρ και μεγάλης εμβέλειας και λειτουργούν στα 77 GHz ως στάνταρ. Είναι προετοιμασμένα για τη ζώνη μεταξύ 77 και 81 GHz, συνεπώς, προσφέρουν τα πλεονεκτήματα ενός μεγαλύτερου εύρους συχνοτήτων. Χάρη στους ευφυείς αλγόριθμους, τα ραντάρ φιλτράρουν, στον δρόμο, σήματα από άλλους αισθητήρες ραντάρ. Αυτό αποτελέι σημαντικό παράγοντα με την αύξηση των στοιχείων εξοπλισμού. Τέλος, τα νέα ραντάρ Continental επεξεργάζονται μόνο τα δικά τους σήματα.

Προσθήκη δυνατοτήτων – διατήρηση των δοκιµασµένων λύσεων

Οι ιδιότητες της τρέχουσας, πέµπτης, γενιάς αισθητήρων ραντάρ, που έχουν ελεγχθεί και δοκιµασθεί, διατηρούνται στην 6η γενιά.

Περιλαµβάνουν το αρθρωτό και επεκτάσιµο υλικό και λογισµικό. Το λογισμικό επιτρέπει στους αισθητήρες να ενσωµατώνονται εξίσου σε διαφορετικές εφαρµογές, µε περισσότερο ή λιγότερο τοπική νοηµοσύνη.

Το εύρος των λειτουργιών περιλαµβάνει, επίσης, αυτόµατη διόρθωση της ευθυγράµµισης του αισθητήρα, ώστε να είναι η βέλτιστη.

ΠηγH: ContinentaL    

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.