Νέος βενζινοκινητήρας HR13DDT
Renault

Νέος βενζινοκινητήρας HR13DDT

Ο νέος βενζινοκινητήρας της Renault, µε σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που προέρχονται από το τµήµα έρευνας του µηχανοκίνητου αθλητισµού, διαθέτει καινοτοµίες, υψηλή απόδοση και µειωµένες εκποµπές ρύπων.

Ο νέος βενζινοκινητήρας HR13DDT (H5Ht), που τοποθετήθηκε αρχικά στο Scenic IV, έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τα πρότυπα εκποµπών καυσαερίων Euro 6d. Αποτελεί την εξέλιξη του κινητήρα HR12DDT (H5Ft) τον οποίο και αντικαθιστά σε αρκετά µοντέλα της Renault, της Nissan και της Mercedes.

Πρόκειται για έναν βενζινοκινητήρα µε περισσότερα κυβικά, αναβαθµισµένα κινούµενα µέρη, νέα κυλινδροκεφαλή δέλτα µε κεντρικό άµεσο ψεκασµό, νέο σύστηµα µεταβαλλόµενου χρονισµού (VVT), επεξεργασία χιτωνίου κυλίνδρου µε επίστρωση ψεκασµού και µερικώς ενσωµατωµένη πολλαπλή εξαγωγής.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσµα τη µείωση της κατανάλωσης κατά 8% και των εκποµπών CO2 κατά 11 g/km στο Grand Scenic IV (κατανάλωση 5,6 l/100 χλµ. – NEDC). Η καύση βελτιστοποιήθηκε χάρη στην αύξηση της πίεσης ψεκασµού, τον κεντρικό άµεσο ψεκασµό και τον υπερσυµπιεστή µε ηλεκτρική µετάδοση.

Τα πλεονεκτήµατα αυτά προέρχονται από τη µείωση των εσωτερικών τριβών και από τη βελτίωση της θερµικής απόδοσης. Η τριβή µειώθηκε χάρη στη νέα επεξεργασία του κυλίνδρου µε επίστρωση ψεκασµού, στις νέες ποδιές εµβόλων από γραφίτη, την καδένα χρονισµού χαµηλής τριβής και τον νέο τύπο λαδιού. Η θερµική απόδοση βελτιστοποιήθηκε χάρη στο σχήµα της κυλινδροκεφαλής, την εξελιγµένη θερµική διαχείριση, αλλά και την επεξεργασία του κυλίνδρου.

Έδρανα με επίστρωση ελαστομερούς

Ο ΚΟΡΜΟΣ

Ο νέος βενζινοκινητήρας HR13DDT (H5Ht), που τοποθετήθηκε αρχικά στο Scenic IV, έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τα πρότυπα εκποµπών καυσαερίων Euro 6d. Αποτελεί την εξέλιξη του κινητήρα HR12DDT (H5Ft) τον οποίο και αντικαθιστά σε αρκετά µοντέλα της Renault, της Nissan και της Mercedes.

Πρόκειται για έναν βενζινοκινητήρα µε περισσότερα κυβικά, αναβαθµισµένα κινούµενα µέρη, νέα κυλινδροκεφαλή δέλτα µε κεντρικό άµεσο ψεκασµό, νέο σύστηµα µεταβαλλόµενου χρονισµού (VVT), επεξεργασία χιτωνίου κυλίνδρου µε επίστρωση ψεκασµού και µερικώς ενσωµατωµένη πολλαπλή εξαγωγής.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσµα τη µείωση της κατανάλωσης κατά 8% και των εκποµπών CO2 κατά 11 g/km στο Grand Scenic IV (κατανάλωση 5,6 l/100 χλµ. – NEDC). Η καύση βελτιστοποιήθηκε χάρη στην αύξηση της πίεσης ψεκασµού, τον κεντρικό άµεσο ψεκασµό και τον υπερσυµπιεστή µε ηλεκτρική µετάδοση.

Τα πλεονεκτήµατα αυτά προέρχονται από τη µείωση των εσωτερικών τριβών και από τη βελτίωση της θερµικής απόδοσης. Η τριβή µειώθηκε χάρη στη νέα επεξεργασία του κυλίνδρου µε επίστρωση ψεκασµού, στις νέες ποδιές εµβόλων από γραφίτη, την καδένα χρονισµού χαµηλής τριβής και τον νέο τύπο λαδιού. Η θερµική απόδοση βελτιστοποιήθηκε χάρη στο σχήµα της κυλινδροκεφαλής, την εξελιγµένη θερµική διαχείριση, αλλά και την επεξεργασία του κυλίνδρου.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Η ελεγχόμενη αντλία λαδιού μειώνει την καταπόνηση του στροφαλοφόρου, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κατανάλωση καυσίμου. Μεταβάλλει την παροχή της και την πίεση από 1,8 έως 4 bar, ανάλογα με τις στροφές κινητήρα και τη ροπή που απαιτείται.

Η τοποθέτηση 2 πιεζοηλεκτρικών αισθητήρων προανάφλεξης έχει ως αποτέλεσμα βελτιωμένη παρακολούθηση της κρουστικής καύσης, καθώς οι υψηλές πιέσεις υπερσυμπίεσης αυξάνουν τον κίνδυνο προανάφλεξης. Έτσι, ο κινητήρας εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενέργεια που λαμβάνει από το καύσιμο, χωρίς να καταπονείται ο κινητήρας.

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης του κινητήρα HR13DDT διαθέτει ελεγχόμενο θερμοστάτη, βαλβίδα διακοπής ψυκτικού υγρού προς την καμπίνα επιβατών και ηλεκτρική αντλία νερού για την ψύξη του υπερσυμπιεστή.

Ο θερμοστάτης διατηρεί τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού σε περίπου 100°C σε χαμηλό φορτίο και 90°C σε υψηλό φορτίο.

Η βαλβίδα διακοπής νερού που βρίσκεται στο σύστημα θέρμανσης της καμπίνας επιβατών, κλείνει σε ψυχρές συνθήκες για να αυξήσει τη θερμοκρασία του κινητήρα, όταν αυτή πέσει κάτω από 72°C.

Τέλος, το λιπαντικό που χρησιμοποιείται σε αυτόν τον κινητήρα είναι σύμφωνο με το νέο πρότυπο της Renault RN17.

ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ H5Ht

Όλες οι εκδόσεις έχουν σύστηµα τροφοδοσίας µε άµεσο ψεκασµό βενζίνης, είναι υπερτροφοδοτούµενες, µε λειτουργία Stop & Start. Ο κυβισµός τους είναι 1.330 cm3 µε διάµετρο Χ διαδροµή 72,2 mm Χ 81,2 χιλ.


Οι διαφορετικές εκδόσεις του κινητήρα HR13DDT λαµβάνονται από διαφορετικό λογισµικό της ηλεκτρονικής µονάδας ελέγχου και δεν απαιτούνται νέα εξαρτήµατα.

Συμβατικό χιτώνιο με πάχος 2-3 mm (αριστερά) και κύλινδρος με ψεκασμό τηγμένου μετάλλου και πάχος 0,2 mm (δεξιά).

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ HR12DDT ΚΑΙ HR13DDT

Το σχήμα εξηγεί την σύγκριση απόδοσης των κινητήρων HR12DDT (H5Ht) κα HR13DDT (H5Ht) στην έκδοση 130hp.

Ο νέος κινητήρας έχει σαφώς καλύτερη ροπή και ιπποδύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές εξασφαλίζοντας μειωμένη εκπομπή ρύπων, οικονομία, καλύτερη επιτάχυνση, ενώ προσφέρει ευχάριστη και ασφαλή οδήγηση.

Ο συνδιασμός της βελτιστοποιημένης καύσης, της μείωσης των τριβών και της βελτίωσης της θερμικής απόδοσης προσφέρουν μικρότερη κατανάλωση, αυξημένη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ