Στα 560,24 δις δολάρια η αξία του Aftermarket έως το 2030
αυτοκινητοβιοµηχανία

Στα 560,24 δις δολάρια η αξία του Aftermarket έως το 2030

Η δευτερογενής αγορά της αυτοκινητοβιοµηχανίας γνωρίζει ισχυρή ανάπτυξη, που τροφοδοτείται από πολλούς καθοριστικούς παράγοντες.

Πολυδιάστατη διαρκή ανάπτυξη του κλάδου του Automotive Aftermarket μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας διαβλέπουν οι αναλυτές, όπως προκύπτει από έρευνα του 360iResearch*, με τίτλο «Automotive Aftermarket Market by Replacement Part (μπαταρία, μέρη αμαξώματος, εξαρτήματα φρένων), πιστοποίηση (πιστοποιημένα ανταλλακτικά, γνήσια ανταλλακτικά, μη πιστοποιημένα ανταλλακτικά), κανάλια διανομής, κανάλια σέρβις – παγκόσμια πρόβλεψη 2024-2030». Σύμφωνα με την έρευνα μέχρι το 2030 η αποτίμηση σε αξία της εν λόγω αγοράς θα φθάσει στα 560,24 δις δολάρια.

Συγκεκριμένα, οι αναλυτές σημειώνουν, μεταξύ άλλων, ότι: Η ενισχυμένη μακροζωία του οχήματος, που υποστηρίζεται από αυστηρότερους κανονισμούς κατασκευής, έχει οδηγήσει σε αυξημένο αριθμό παλαιότερων οχημάτων που απαιτούν συχνότερη συντήρηση, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για υπηρεσίες και ανταλλακτικά Αftermarket. Οι ρυθμιστικές πρωτοβουλίες που προάγουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των οχημάτων, παράλληλα με τις ευνοϊκές πολιτικές για γνήσια ανταλλακτικά, τονώνουν περαιτέρω την αγορά. Επιπλέον, η αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για κατάλληλη προσαρμογή οχημάτων με στόχο τη βελτιωμένη απόδοση και την αισθητική συμβάλλει σημαντικά στην επέκταση της αγοράς.

Ειδικότερα, όπως τονίζεται στην έρευνα, οι στρατηγικές συμμαχίες μεταξύ κατασκευαστών εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης (OEM) και ομίλων/εταιρειών του Aftermarket ενισχύουν την ποικιλομορφία των προϊόντων και την εμβέλεια της αγοράς. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πλατφορμών για πωλήσεις ανταλλακτικών και παροχή υπηρεσιών, παράλληλα με την ενσωμάτωση του IoT για προγνωστική συντήρηση, εξορθολογίζουν τις εμπειρίες των καταναλωτών και διευρύνουν τα όρια της αγοράς. Επιπλέον, η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας των ανταλλακτικών παρέχει μία ελκυστική εναλλακτική λύση στα ακριβότερα εξαρτήματα OEM, ιδιαίτερα για οχήματα με προηγούμενη εγγύηση.

Τέλος, η αυξανόμενη έμφαση στις βιώσιμες πρακτικές εντός του κλάδου, που υποστηρίζεται από κυβερνητικές και βιομηχανικές πρωτοβουλίες οι οποίες προωθούν πράσινες λύσεις, όπως πχ, ανακατασκευασμένα ανταλλακτικά, δημιουργεί έδαφος για διαρκή ανάπτυξη της αγοράς σε προσφορές με περιβαλλοντική συνείδηση. Αυτές οι δυναμικές ενισχύουν συλλογικά τη συνεχιζόμενη επέκταση και μεταμόρφωση του τοπίου του Aftermarket αυτοκινήτων.

Οι περιορισµοί στη βιοµηχανία ανταλλακτικών

Ωστόσο, η δευτερογενής αγορά των αυτοκινήτων αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια που επηρεάζουν την ανάπτυξη της αγοράς και την ικανοποίηση των καταναλωτών. Προκλήσεις όπως οι δυσκολίες στην προμήθεια των βασικών πρώτων υλών, όπως το καουτσούκ και τα μέταλλα, προκαλούν καθυστερήσεις στην παραγωγή και διαταράσσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, εμποδίζοντας κατά συνέπεια την ικανότητα των κατασκευαστών να ικανοποιούν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της αγοράς. Ακόμη, καθώς τα οχήματα ενσωματώνουν όλο και πιο προηγμένη τεχνολογία, τα προβλήματα συμβατότητας μεταξύ των νεότερων μοντέλων και ανταλλακτικών γίνονται ολοένα και πιο διαδεδομένα, περιορίζοντας τις επιλογές των καταναλωτών και, ενδεχομένως, επηρεάζοντας την αξιοπιστία της απόδοσης του οχήματος. Ταυτόχρονα, το υψηλό κόστος των εξελιγμένων λύσεων Αftermarket, όπως τα εξειδικευμένα ηλεκτρονικά εξαρτήματα, μπορεί να αποθαρρύνει τους καταναλωτές που είναι πιο αδύναμοι οικονομικά, περιορίζοντας έτσι την επέκταση της αγοράς. Τα ζητήματα αυτά περιπλέκονται από την έλλειψη τυποποίησης σε όλο το φάσμα των προϊόντων Aftermarket, κάτι που δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές και περιπλέκει τις διαδικασίες σέρβις. Αυτά τα δεδομένα δημιουργούν συλλογικά σημαντικές προκλήσεις για τα ενδιαφερόμενα μέρη στον τομέα της αγοράς των ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Καινοτοµία και αειφορία ωθούν την ανάπτυξη

Καθώς το τοπίο της αυτοκινητοβιοµηχανίας υφίσταται µεταµορφωτικές αλλαγές, o κλάδος του Αftermarket παρουσιάζεται έτοιµος για µία επέκταση. Στην έρευνα του 360iResearch καταγράφονται τα εξής:

  1. Οι καινοτοµίες στην τηλεµατική και οι διαγνωστικές τεχνολογίες δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του Αftermarket να στέλνουν ειδοποιήσεις συντήρησης, διαγνώσεις σε πραγµατικό χρόνο και πρόβλεψη συντήρησης, παρέχοντας τόσο βελτιωµένη ασφάλεια των οχηµάτων όσο και νέες ροές εσόδων.
  2. Η αυξανόµενη υιοθέτηση ηλεκτρικών και υβριδικών οχηµάτων απαιτεί την ανάπτυξη εξειδικευµένων υπηρεσιών Αftermarket, συµπεριλαµβανοµένης της διαχείρισης των µπαταριών και της προσαρµοσµένης µετασκευής τους.
  3. Οι συνεργατικές προσπάθειες µεταξύ κατασκευαστών, προγραµµατιστών τεχνολογίας και ειδικών στο Αftermarket ενθαρρύνουν εφευρετικές λύσεις που βελτιώνουν την απόδοση και τη βιωσιµότητα του οχήµατος.
  4. Ταυτόχρονα, οι ευνοϊκές κυβερνητικές πολιτικές που υποστηρίζουν την ανακύκλωση των ανταλλακτικών αυτοκινήτων και τις προηγµένες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοηµοσύνη και η τρισδιάστατη εκτύπωση αναζωογονούν τις διαδικασίες παραγωγής και διευρύνουν το εύρος των διαθέσιµων υπηρεσιών.
  5. Οι επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις µε λύσεις αιχµής συνεχίζουν να δίνουν ζωντάνια στον τοµέα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ