Ο όµιλος BMW συνεχίζει την εξέλιξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίµου υδρογόνου και δίνει κάποιες τεχνικές λεπτοµέρειες για το σύστηµα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT.
Η ανάπτυξη εναλλακτικών τεχνολογιών κίνησης αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για το BMW group, με στόχο τις μετακινήσεις μηδενικών ρύπων. Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου εντάσσονται στη στρατηγική του ομίλου, έχουν όμως έναν μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα ως προς την παραγωγή τους. Αυτό συμβαίνει, όπως εξηγεί η BMW, επειδή δεν υπάρχει ακόμα το κατάλληλο πλαίσιο συνθηκών, τόσο σε σχέση με την επαρκή παραγωγή υδρογόνου, όσο και την απαιτούμενη υποδομή, όπως ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού.
Αναφορικά με το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT, το σύστημα κυψελών καυσίμου παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέχρι 125 kW (170 hp) από τη χημική αντίδραση μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, από τον ατμοσφαιρικό αέρα.
Jurgen Guldner, Αντιπρόεδρος Τεχνολογίας Κυψελών Καυσίμου Υδρογόνου & Προγραμμάτων Οχημάτων του BMW group
Όπως επισημαίνεται, το μόνο που εκπέμπει το αυτοκίνητο είναι οι υδρατμοί.
Πώς λειτουργεί;
Ο ηλεκτρικός μετατροπέας, που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου, προσαρμόζει το επίπεδο τάσης στο αντίστοιχο του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας υψηλής ισχύος, που τροφοδοτείται από την ενέργεια της αναγεννητικής πέδησης και των κυψελών καυσίμου. Το όχημα περιλαμβάνει επίσης δύο ρεζερβουάρ 700 bar που μαζί χωράνε έξι κιλά υδρογόνου. Η μπαταρία υψηλής ισχύος που τοποθετείται πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα παρέχει πρόσθετη ισχύ, στην προσπέραση ή κατά την επιτάχυνση.
Το συγκεκριµένο σύστηµα θα δοκιµαστεί σε περιορισµένη κλίµακα, σε ένα project βασισµένο στην τρέχουσα BMW X5, που αναµένεται να παρουσιαστεί το 2022.
Το BMW group συνεργάζεται με την Toyota Motor Corporation πάνω στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου από το 2013, και συγκεκριμένα σε συστήματα κίνησης και κλιμακούμενα αρθρωτά εξαρτήματα για οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Ο όμιλος BMW συμμετέχει επίσης στο ερευνητικό project BRYSON, με στόχο τη δημιουργία πρωτοποριακών ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης, που θα μπορούν να ενσωματώνονται εύκολα σε μελλοντικές παγκόσμιες αρχιτεκτονικές οχημάτων. Το project στοχεύει στην ανάπτυξη ρεζερβουάρ με επίπεδη σχεδίαση, αλλά και στη μείωση του κόστους παραγωγής τους για οχήματα κυψελών καυσίμου.