Η KYB εξηγεί πώς το σύστηµα µε διπλό υδραυλικό στοπ προσφέρει «εξαιρετικά άνετη» οδήγηση στο νέο Citroen C5 Aircross που παρουσιάστηκε το 2017.
Η ενεργή ανάρτηση αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα στα επιβατικά αυτοκίνητα και οι ημι-ενεργές λύσεις κατακτούν όλο και περισσότερες κατηγορίες. Χάρη σε μία κοινή διαδικασία εξέλιξης μεταξύ της KYB και του PSA Group, έχει αναπτυχθεί και εφαρμοστεί μία εφαρμογή ανάρτησης βασισμένη σε παθητικά αμορτισέρ, ικανή να συνδυάσει υψηλές επιδόσεις με ανταγωνιστικό κόστος. Η Citroen ονομάζει αυτό το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions.
Το μυστικό αυτής της επαναστατικής ιδέας είναι ένα διπλό υδραυλικό σύστημα τερματισμού. Η συνολική διαδρομή των αμορτισέρ μπορεί να χωριστεί σε τρία διαφοροποιημένα τμήματα κατά τα οποία το αμορτισέρ λειτουργεί με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο τμήμα αντιστοιχεί στη θέση γύρω από το κέντρο της διαδρομής. Σε αυτή την περιοχή λειτουργίας η συμβατική βαλβίδα στο έμβολο και η βαλβίδα βάσης παρέχουν τις δυνάμεις απόσβεσης. Το δεύτερο και το τρίτο τμήμα αντιστοιχούν στις θέσεις κοντά στο τέλος της επαναφοράς και της διαδρομής της συμπίεσης, ενώ τα υδραυλικά στοπ συμπίεσης και επαναφοράς είναι υπεύθυνα για την παροχή πρόσθετης ενέργειας απόσβεσης.
Αυτή η διαίρεση επιτρέπει στις κύριες βαλβίδες του αμορτισέρ να επικεντρωθούν στην άνεση και στα υδραυλικά στοπ να αναλάβουν την ευθύνη όταν συναντώνται για πιο απαιτητικές καταστάσεις. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό αποτελεσματικά, τα στοπ, τόσο της επαναφοράς, όσο και της συμπίεσης πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή απορρόφηση ενέργειας και να έχουν μία πιο ευέλικτη απόκριση. Τα στοπ παρέχουν ένα υψηλό επίπεδο άνεσης καθώς το όχημα συμπεριφέρεται άψογα σε δρόμους με στροφές και λακούβες.
Ο Jean Francois Huan, Γενικός Διευθυντής της KYB Ευρώπης για τη διαχείριση προϊόντων στη δευτερογενή αγορά, εξηγεί: «Αυτό είναι ένα ακόμη σπουδαίο παράδειγμα πρωτοποριακής έρευνας και εξέλιξης, για την οποία φημίζονται οι μηχανικοί μας. Ανυπομονούμε να δούμε πώς αναπτύσσεται αυτή η νέα τεχνολογία στην αγορά μας».
Οι προκλήσεις που αντιμετώπισε η KYB κατά την ανάπτυξη αυτού του συστήματος διπλού υδραυλικού στοπ ήταν τεράστιες. Ένα σημαντικό σημείο ήταν να διατηρηθεί αναλλοίωτος ο βασικός νόμος απόσβεσης του αμορτισέρ από τα εξαρτήματα που αποτελούν μέρος των υδραυλικών στοπ. Ο στόχος αυτός επιτεύχθηκε με υδραυλικούς και FEA υπολογισμούς και επαληθεύτηκε με δοκιμές οδήγησης. Μία άλλη βασική απαίτηση ήταν ο σχεδιασμός των διαφόρων εξαρτημάτων ώστε να αντέχουν τις υψηλές απαιτήσεις του αυτοκινήτου, ακόμη και στις χειρότερες συνθήκες. Προκειμένου να επιτύχει αυτόν το στόχο, η KYB μελέτησε διαφορετικές επιλογές υλικού και αρκετές γεωμετρίες, πριν φθάσει στη βέλτιστη λύση. Όλα τα εξαρτήματα έπρεπε να κατασκευαστούν με την υψηλότερη ακρίβεια.
Η αρχή λειτουργίας για το στοπ επαναφοράς βασίζεται σε ενισχυμένο πλαστικό τμήμα το οποίο τοποθετείται στον εσωτερικό σωλήνα του αμορτισέρ μέσω μίας παραμόρφωσης που ορίζει την περιοχή εργασίας του υδραυλικού στοπ επαναφοράς. Όταν η ροδέλα επαναφοράς έρχεται σε επαφή με αυτό το τμήμα, δημιουργείται ένας νέος θάλαμος λαδιού, που σημαίνει ότι το λάδι μπορεί μόνο να βγει από τον θάλαμο μέσω του ανοίγματος του τμήματος. Αυτή η ελεγχόμενη ροή παράγει μία υδραυλική δύναμη η οποία μπορεί να προσαρμοστεί με τη ρύθμιση του ανοίγματος του τμήματος. Επιπλέον, η περιοχή λειτουργίας αυτού του υδραυλικού στοπ μπορεί να ρυθμιστεί με την αλλαγή του μήκους του εσωτερικού σωλήνα παραμόρφωσης.
To καινοτόμο σύστημα διπλού υδραυλικού στοπ της ΚΥΒ συνδυάζει την απαλή απόσβεση με το άριστο κράτημα.
Για το υδραυλικό στοπ συμπίεσης χρησιμοποιείται παρόμοια αρχή. Ένας νέος θάλαμος λαδιού δημιουργείται από την αλληλεπίδραση ενός πολυμερούς στοιχείου τοποθετημένου στο έμβολο του αμορτισέρ και μίας μεταλλικής πρέσας πίεσης τοποθετημένης στο συγκρότημα της βαλβίδας βάσης. Το τμήμα του πολυμερούς είναι κατασκευασμένο με κάποιες υποδοχές για το πέρασμα του λαδιού, το οποίο θα επιτρέψει τον συντονισμό των προσπαθειών που παρέχει το σύστημα. Προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή μέγιστη προσπάθεια, μία προ-συμπιεσμένη πρόσθετη βαλβίδα τοποθετείται στον μηχανισμό της βαλβίδας βάσης. Η εγκατάσταση του υδραυλικού στοπ συμπίεσης δίνει τη δυνατότητα στον κατασκευαστή του αυτοκινήτου να απλοποιήσει άλλα εξαρτήματα της ανάρτησης, όπως π.χ. ο προφυλακτήρας συμπίεσης, καθώς και να επαναπροσδιορίσει μερικά κατασκευαστικά τμήματα λόγω των μικρότερων καταπονήσεων που θα μεταδοθούν στο πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Η KYB ήταν σε θέση να αναπτύξει ένα σύστημα που να συνδυάζει τη σταθερότητα με ένα ευρύ πεδίο ρύθμισης, το οποίο παρέχει στο αυτοκίνητο μία απαλή απόσβεση, όταν απαιτείται άνεση και άριστο κράτημα, όταν απαιτείται έλεγχος. Είναι σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτά τα χαρακτηριστικά ικανοποιούνται με ένα παθητικό σύστημα το οποίο εξασφαλίζει έναν ασύγκριτο χρόνο απόκρισης και ανταγωνιστικό κόστος. Η KYB εφαρμόζει το σύστημα διπλού υδραυλικού στοπ και σε άλλα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως το Citroen C4 Cactus.