Η νέα τεχνολογία προσφέρει βελτιωµένη απόδοση, εξοικονόµηση καυσίµου, µειωµένες εκποµπές ρύπων και θα κάνει την πρώτη της εµφάνιση στον κινητήρα Smartstream G1.6 T-GDi.
Η Hyundai Motor Group παρουσίασε την τεχνολογία συνεχούς µεταβαλλόµενης διάρκειας βύθισης βαλβίδας (Continuously Variable Valve Duration – CVVD), η οποία ρυθµίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγµατος και κλεισίµατος των βαλβίδων, ανάλογα µε τις συνθήκες οδήγησης και θα εξοπλίζει τα µελλοντικά οχήµατα της εταιρείας.
Σύµφωνα µε την εταιρεία, επιτυγχάνει βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα κατά 4%, αύξηση της οικονοµίας καυσίµου κατά 5% και µείωση των εκποµπών ρύπων κατά 12%.
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας CVVD είναι ένα καλό παράδειγµα του τρόπου µε τον οποίο η Hyundai Motor Group ενισχύει την τεχνολογία του κινητήρα. Θα συνεχίσουµε τις προσπάθειες καινοτοµίας για να εντάξουµε τις αλλαγές και να διασφαλίσουµε τη βιωσιµότητα του επιχειρηµατικού µας µοντέλου.
Albert Biermann, Πρόεδρος και επικεφαλής του τµήµατος Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor Group.
Συνεχώς Μεταβαλλόµενη Διάρκεια Βύθισης Βαλβίδων
Μέχρι στιγμής, η απόδοση και η αποτελεσματικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης διέπονται από την τεχνολογία μεταβαλλόμενης ρύθμισης βαλβίδων που ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας καθώς και τη βύθιση της βαλβίδας, με την ισχύ του κινητήρα που παράγεται μέσω του κύκλου καυσίμου εισαγωγή, συμπίεση, καύση/εκτόνωση-εξαγωγή.

Οι τυπικές τεχνολογίες μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας (Continuously Variable Valve Timing – CVVT) ή ελέγχουν τον όγκο αέρα που εισάγεται προσαρμόζοντας το βάθος ανοίγματος (Continuously Variable Valve Lift – CVVL). Επομένως δεν έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τη διάρκεια βύθισης της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτάται από τον χρονισμό ανοίγματος και δεν ήταν δυνατό να ανταποκριθούν σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει πόσο χρόνο μία βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
Όταν το όχημα διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου συμπίεσης και στη συνέχεια τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το τέλος του χρόνου συμπίεσης βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου, καθώς μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της συμπίεσης.
Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε υψηλές στροφές, δηλαδή το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα ή επιταχύνει γρήγορα, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης, βελτιώνοντας τη ροπή και την επιτάχυνση.

Κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi
Μαζί µε τη νέα τεχνολογία CVVD παρουσιάστηκε και ο νέος κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi, ένας turbo βενζινοκινητήρας I4 µε ισχύ 180 ίππων και ροπή 265Nm. Ο νέος κινητήρας µε τεχνολογία CVVD διαθέτει το σύστηµα «Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation» (LP EGR) για περαιτέρω βελτιστοποίηση της οικονοµίας καυσίµου. Επιπλέον, διαθέτει ενσωµατωµένο σύστηµα θερµικής διαχείρισης (Thermal Management System) που θερµαίνει ή ψύχει ταχύτερα τον κινητήρα, βελτιώνοντας τη θερµοκρασία, καθώς και ένα ισχυρό σύστηµα άµεσου ψεκασµού που επιτυγχάνει πιέσεις 350bar, ξεπερνώντας τα 250bar του προηγούµενου T-GDi κινητήρα µειώνοντας την τριβή του κατά 34%.
Ο κινητήρας Smartstream G1.6 T-GDi θα εξοπλίζει το Hyundai Sonata Turbo, ενώ θα ακολουθήσει και µία σειρά νέων οχηµάτων Hyundai που θα διαθέτουν τον νέο κινητήρα.