Η εταιρεία παρουσιάζει την τρίτη γενιά μίας τεχνολογίας που θεωρείται κορυφαία στην αγορά σήμερα, ως προέκταση του ανθρώπινου ματιού!
Οι αισθητήρες LiDAR (Light Detection And Ranging) χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση αντικειμένων και την εκτίμηση των αποστάσεων. Έτσι, είναι απολύτως απαραίτητοι για την ανάπτυξη της αυτοματοποιημένης οδήγησης. Η Valeo ήταν η πρώτη εταιρεία του κλάδου που κυκλοφόρησε στην αγορά έναν αισθητήρα λέιζερ LiDAR (Valeo SCALA®), που πληροί τα αυστηρότερα κριτήρια ποιότητας και ασφάλειας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία, η τεχνολογία LiDAR 3ης γενιάς ανιχνεύει ό,τι το ανθρώπινο μάτι, οι κάμερες και το ραντάρ δεν μπορούν να δουν στον δρόμο. Ο εν λόγω αισθητήρας για αυτόνομα αυτοκίνητα προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις, είτε υπάρχει πολύ φως, είτε καθόλου. Αξιολογεί ακόμη και την πυκνότητα των σταγόνων της βροχής και υπολογίζει, ανάλογα, την απόσταση φρεναρίσματος.
Πώς λειτουργεί το Lidar;
Όπως επισημαίνει η Valeo, το συγκεκριμένο σύστημα αισθητήρων LiDAR που έχει δημιουργήσει, διαθέτει απαράμιλλη ικανότητα αντίληψης, σαρώνοντας το περιβάλλον του οχήματος 25 φορές το δευτερόλεπτο. Ως καινοτόμος αισθητήρας αυτόνομου οχήματος, συνδυάζει τη μεγάλη εμβέλεια ανίχνευσης στον δρόμο, καλύπτοντας περισσότερα από 200 μέτρα, με το ευρύ οπτικό πεδίο.
Ο αισθητήρας LiDAR της Valeo εντοπίζει όλα τα αντικείμενα γύρω από το αυτοκίνητο, τα αναγνωρίζει, τα κατηγοριοποιεί και μετρά την ταχύτητα και την κατεύθυνση αυτών που κινούνται.
Επιπλέον, παρακολουθεί τα άλλα οχήματα στο περιβάλλον, ακόμη και όταν δεν βρίσκονται, πλέον, στο οπτικό πεδίο του οδηγού, και χρησιμοποιεί αλγόριθμους για να προβλέπει τις τροχιές των κινούμενων αντικειμένων και να ενεργοποιεί τους απαραίτητους ελιγμούς ασφαλείας.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δίνουν τη δυνατότητα στα αυτόνομα αυτοκίνητα με LiDAR να προστατεύουν τόσο τους επιβάτες, όσο και τους ανθρώπους που κινούνται γύρω από αυτά: πεζούς, ποδηλάτες και άλλους χρήστες του δρόμου. Εκτός από την παροχή πληροφοριών στο όχημα στο οποίο είναι εγκατεστημένο, αυτό το σύστημα αισθητήρων θα ειδοποιεί, μέσω Cloud, και τα άλλα οχήματα για κινδύνους στον δρόμο, ώστε όλοι να επωφελούνται από τις εξαιρετικές του δυνατότητες.
«Αυτή η τρίτη γενιά LiDAR της Valeo είναι ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα προς τα εμπρός για τα αυτόνομα οχήματα. Η Valeo είναι, επί του παρόντος, ο μόνος παίκτης στην αγορά που παράγει μαζικά ένα σύστημα LiDAR για τα αυτοκίνητα. Αυτή η πρόοδος ενισχύει την τεχνολογική και βιομηχανική ηγετική θέση της εταιρείας στη συγκεκριμένη αγορά. Ο πρωταρχικός στόχος του συστήματος είναι να σώσει ζωές στον δρόμο», δήλωσε ο Geoffrey Bouquot, Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης της Valeo, υπεύθυνος στρατηγικής.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα χρειάζονται διαφορετικούς τύπους αισθητήρων για να οδηγούν με απόλυτη ασφάλεια. Η Valeo προσφέρει μία ευρύτατη γκάμα αισθητήρων για το αυτοκίνητο –ήταν, μάλιστα, η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε αισθητήρα LiDAR για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Το 2021, τα δύο πρώτα αυτόνομα οχήματα στον κόσμο που εγκρίθηκαν για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, εξοπλίστηκαν με τα συστήματα αισθητήρων LiDAR πρώτης και δεύτερης γενιάς της Valeo. Το σύστημα μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί σε λεωφορεία χωρίς οδηγό, ρομποταξί και ρομπότ που κάνουν παραδόσεις.
Το πρώτο 3D Lidar μαζικής παραγωγής
Ο αισθητήρας LiDAR αυτοκινήτων της Valeo είναι ο πρώτος σαρωτής λέιζερ 3D που εγκαθίσταται σε αυτοκίνητα παραγωγής, πληρώντας τις αυστηρές προδιαγραφές της μαζικής παραγωγής, ενώ το όλο σύστημα προστατεύεται από 560 πατέντες, παγκοσμίως. Από την κυκλοφορία του το 2017, έχουν παραχθεί περισσότερες από 150.000 μονάδες λέιζερ LiDAR της εταιρείας. Η παραγωγή της τεχνολογίας LiDAR δεύτερης γενιάς ξεκίνησε το 2021. Το Honda Legend, το οποίο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που εγκρίθηκε για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 κατά SAE, χρησιμοποιεί σαρωτές Valeo LiDAR, δύο μπροστινές κάμερες και ελεγκτή συγχώνευσης δεδομένων Valeo. Η Mercedes S Class, το δεύτερο αυτοκίνητο με πιστοποίηση επιπέδου 3, είναι, επίσης, εξοπλισμένο με τεχνολογία λέιζερ LiDAR, Valeo SCALA® Gen2.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η τεχνολογία λέιζερ LiDAR τρίτης γενιάς, η οποία έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2024, είναι ακόμα πιο εξελιγμένη, καθιστώντας δυνατή την ανάθεση της οδήγησης στο όχημα σε πολλές περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των ταχυτήτων έως και 130 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο. Ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, τα αυτόνομα αυτοκίνητα που θα είναι εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα θα είναι σε θέση να διαχειριστούν μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης δίχως την παρέμβαση του χρήστη.
Η Valeo σχεδιάζει και κατασκευάζει ολόκληρο το σύστημα, από το υλικό μέχρι το λογισμικό και τη σχετική τεχνητή νοημοσύνη, τον «εγκέφαλο», που συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες και επιτρέπει στο όχημα να λάβει τη σωστή απόφαση, αμέσως. Το λογισμικό του προσαρμόζεται, αυτόματα, στο περιβάλλον και βελτιώνει την απόδοσή του μέσω προοδευτικών ενημερώσεων.
Τα λέιζερ LiDAR της Valeo παράγονται σε ένα εργοστάσιο στο Wemding, στη Βαυαρία, όπου τα εξαρτήματα συναρμολογούνται με εξαιρετική ακρίβεια, σε επίπεδο μικρών. Οι γραμμές παραγωγής χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνογνωσία στην οπτική, τη μηχανική και τη φωτονική (τομέας της φυσικής που ασχολείται με την εκπομπή και τη λήψη σωματιδίων φωτός, δηλαδή φωτονίων). Η Valeo διαθέτει 300 μηχανικούς επικεντρωμένους, αποκλειστικά, σε αυτή την τεχνολογία LiDAR αυτοκινήτων, για την οποία η εταιρεία έχει, ήδη, καταθέσει πάνω από 500 πατέντες.
Στην αυτοκινητοβιομηχανία κάθε πληροφορία που λαμβάνεται από έναν αισθητήρα πρέπει να επιβεβαιώνεται από δύο άλλους αισθητήρες διαφορετικών τύπων, για να εγγυάται την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων.
Εκτός από τις εφαρμογές στα αυτοκίνητα, η Valeo προσφέρει Κιτ Κινητικότητας, τα οποία συνδυάζουν την καινοτομία και την τεχνογνωσία της εταιρείας σε μία πλήρη σειρά συστημάτων plug-and-play υψηλής απόδοσης. Αυτά τα κιτ, που περιλαμβάνουν το Valeo SCALA® LiDAR και παρέχουν στους προγραμματιστές λύσεις έτοιμες για χρήση, προσφέρουν εργαλεία για τις νέες μορφές κινητικότητας που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.