Πέντε μύθοι για το σύστημα start-stop
Varta

Πέντε μύθοι για το σύστημα start-stop

Eπεκτείνεται όλο και περισσότερο, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων το υιοθετούν σε όλα, σχεδόν, τα µοντέλα.

Πράγµατι, το σύστηµα start-stop είναι µία λειτουργία µε την οποία µπορούµε να µειώσουµε την κατανάλωση. Οι οδηγοί, όµως, είναι πολλές φορές επιφυλακτικοί. Ας δούµε πέντε από τις πιο συχνές αµφιβολίες γύρω από το σύστηµα:

01. Το σύστηµα start-stop αποφορτίζει την µπαταρία τόσο πολύ, που, σε κάποιο σηµείο, το αυτοκίνητο δεν µπορεί, πλέον, να ξεκινήσει…

Γεγονός: Όλα τα αυτοκίνητα με τη λειτουργία start-stop διαθέτουν αισθητήρα μπαταρίας και σύστημα διαχείρισης ενέργειας, που συνεργάζονται με την αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου και της μπαταρίας. Ο αισθητήρας μπαταρίας παρακολουθεί, συνεχώς, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας. Απενεργοποιεί τον κινητήρα, μόνο εάν πληρούνται όλες οι παράμετροι του αυτοκινήτου για μία αξιόπιστη νέα εκκίνηση. Εκτός από την κατάσταση φόρτισης, τα συστήματα διαχείρισης της μπαταρίας παρακολουθούν, επίσης, την κατάσταση της μπαταρίας. Τα περισσότερα αυτοκίνητα λειτουργούν την μπαταρία σε πολύ περισσότερο από το 70% της κατάστασης φόρτισης (SOC). Με αυτό, η εκκίνηση διασφαλίζεται, πάντα, εάν η μπαταρία είναι σε καλή κατάσταση. Εάν η μπαταρία έχει φτάσει στο τέλος της διάρκειας ζωής της, η λειτουργία start-stop απενεργοποιείται από το σύστημα διαχείρισης ενέργειας του αυτοκινήτου. Σε αυτήν την περίπτωση, η μπαταρία πρέπει να αντικατασταθεί εγκαίρως με καινούργια και ισοδύναμη, διαφορετικά η ικανότητα εκκίνησης δεν διασφαλίζεται πλέον, ειδικά, μετά από μεγάλες περιόδους ακινητοποίησης και όταν ο κινητήρας είναι κρύος.

02. Οι κατασκευαστές συστηµάτων start-stop δεν συµφωνούν µε οµοιόµορφα πρότυπα. Αυτό περιλαµβάνει και την µπαταρία…

Γεγονός: Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις Euro 6, υπάρχουν στην πραγματικότητα πολλές εκδόσεις συστημάτων start-stop. Φυσικά, η ισορροπία μεταξύ κόστους και οφέλους παίζει, πάντα, ρόλο. Επομένως, οι τιμές σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο είναι πιο εξελιγμένες από ό,τι σε ένα τυπικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, σε κάθε αυτοκίνητο ο κατασκευαστής ταιριάζει την μπαταρία με τις συγκεκριμένες απαιτήσεις, έτσι ώστε, να διασφαλίζεται η αξιόπιστη και αποτελεσματική λειτουργία. Οι μπαταρίες VARTA κατασκευάζονται με προορισμό την Πρώτη Τοποθέτηση σε νέα αυτοκίνητα, επομένως, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ποιότητας και έχουν σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση. Αυτό σημαίνει το λογότυπο του ΟΕ.

03. Το σύστηµα start-stop αυξάνει την κατανάλωση καυσίµου, συνεχώς, απενεργοποιώντας και ενεργοποιώντας τον κινητήρα…

Γεγονός: Αυτό δεν είναι σωστό. Πρακτικές δοκιμές έχουν δείξει ότι μπορεί να επιτευχθεί εξοικονόμηση μισού λίτρου καυσίμου ανά 100 χλμ. Χάρη στο αυτόματο σύστημα start-stop, ορισμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έως και 15% λιγότερα καύσιμα από ό,τι όταν είναι απενεργοποιημένο το σύστημα start-stop. Αυτό είναι, σίγουρα, καλό για το περιβάλλον – επειδή δεν παράγονται καυσαέρια, όταν ο κινητήρας σταματά και, συνεπώς, δεν εκπέμπεται CO2 στην ατμόσφαιρα.

04. Το σύστηµα start-stop «αναλαµβάνει» πολλές αποφάσεις για τον οδηγό. Εποµένως, χάνεται ένα σηµαντικό µέρος του ελέγχου του…

Γεγονός: Αυτή η ανησυχία μπορεί να προέρχεται από …αναμνήσεις παλαιότερων καιρών, όταν έσβηνε το αυτοκίνητο στο πράσινο φανάρι, την εποχή που ήταν μαθητευόμενοι οι οδηγοί. Η αλήθεια είναι ότι οι άνθρωποι εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τα νέα συστήματα υποστήριξης στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα: αυτόματη εναλλαγή φωτισμού, αυτόματη ενεργοποίηση του υαλοκαθαριστήρα όταν βρέχει ή δονήσεις στο τιμόνι με ενεργοποιημένο το σύστημα lane-assist, εάν το όχημα ξεφεύγει από τη λωρίδα, χωρίς την αντίστοιχη υπόδειξη από τον οδηγό. Όλα αυτά, αρχικά, ήταν άγνωστα, αλλά, γίνονται, γρήγορα, φυσιολογικά, όταν χρησιμοποιούνται καθημερινά.

05. Ο οδηγός πρέπει να περιµένει να ξεκινήσει εκ νέου ο κινητήρας, και, ως εκ τούτου, δεν µπορεί να κινηθεί γρήγορα…

Γεγονός: Τα οχήματα ανταποκρίνονται τώρα τόσο γρήγορα, όταν πατηθεί ο συμπλέκτης ή το πεντάλ του γκαζιού, ώστε δεν υπάρχει πραγματική καθυστέρηση κατά την εκκίνηση. Η καθυστέρηση μπορεί, συχνά, να οφείλεται σε απόσπαση της προσοχής και όχι στην εκκίνηση του κινητήρα από το σύστημα start-stop.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.