15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα
ασφαλής οδήγηση

15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα

Το Σάββατο 16 Οκτωβρίου, 600 εθελοντές του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» συμμετείχαν στην 15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα.

Στόχος των εθελοντών, αλλά και της εκδήλωσης ήταν η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση των πολιτών. Συνολικά συμμετείχαν 2.500 πολίτες από 40 πόλεις πανελλαδικά, για έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα.

Έξι στους δέκα οδηγούς στην Ελλάδα θεωρούν ότι ο «οδηγός της παρέας» μπορεί να καταναλώσει αλκοόλ και να οδηγήσει αρκεί να είναι κάτω από το όριο!


Οι δείκτες των τροχαίων δυστυχημάτων αυξάνονται μετά το lockdown! 1 στους 4 θανάτους από τροχαία οφείλεται στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ!

Σε μια περίοδο όπου, η Οδική Ασφάλεια είναι πολύ ψηλά στην agenda των κρατών παγκοσμίως, το Ινστιτούτο ενισχύει την προσπάθεια της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης  για την προστασία όλων των χρηστών του δρόμου.

Η δράση των εθελοντών

Κεντρικός άξονας της δράσης ήταν ότι «αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί». Οι εθελοντές προέτρεπαν τις παρέες, να ορίσουν το άτομο που δεν θα καταναλώσει αλκοόλ προκειμένου να είναι ο «οδηγός της παρέας». Το άτομο αυτό στο τέλος της βραδιάς  έκανε ένα φιλικό αλκοτέστ επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του.

Η 15η Ευρωπαϊκή Νύχτα Χωρίς Ατυχήματα ήταν σε νούμερα: 2500 οδηγοί – 1970 φιλικά αλκοτέστ – 600 εθελοντές – 40 πόλεις – 40 σημεία διασκέδασης.

Ωστόσο, παρά και τον ενθουσιασμό των εθελοντών και το μεγάλο ενδιαφέρον των προσερχόμενων οδηγών για να ενημερωθούν, σε κάποιες περιοχές «οι οδηγοί …μάλλον τα ήπιαν».

Πιο συγκεκριμένα τα αποτελέσματα όσων δέχτηκαν να κάνουν το φιλικό αλκοτέστ ήταν:

  1. Ποσοστό 88% ήταν ΚΑΤΩ από το όριο, ενώ 53% εξ’αυτών ΔΕΝ κατανάλωσε ΚΑΘΟΛΟΥ αλκοόλ.
  2. Ποσοστό 12% ήταν ΠΑΝΩ από το όριο (65% άνδρες, 35% γυναίκες) με μέσο όρο ηλικίας τα 32,5 έτη.

Από τις πόλεις με τα καλύτερα ποσοστά ήταν η Λαμία, η Άρτα και η Κέρκυρα. Οι πόλεις με τα πιο ανησυχητικά ποσοστά (συμμετέχοντες που δέχτηκαν να δεσμευτούν ως οδηγοί της παρέας, αλλά βρέθηκαν πάνω από το όριο) ήταν τα Τρίκαλα και το Χαλάνδρι, με ποσοστό 38% και 29% πάνω από το όριο σε σχέση με το πανελλαδικό 12%. 

Στην έρευνα που υλοποίησε το Ι.Ο.ΑΣ. το ίδιο βράδυ στους οδηγούς που θέλησαν να συμμετάσχουν φάνηκε ότι:

  1. Το 50%  είχε προγραμματίσει από πριν να γίνει οδηγός της παρέας.
  2. Το 28,9% ενθαρρύνθηκε από το Ι.Ο.ΑΣ. για να γίνει ο οδηγός της παρέας.
  3. Το 87% θεωρεί ότι διασκέδασε εξίσου ή περισσότερο από τους φίλους του


Περισσότερες πληροφορίες: www.ioas.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.