Επενδύσεις για τα πρότυπα CO2 των βαρέων 
CLEPA

Επενδύσεις για τα πρότυπα CO2 των βαρέων 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Συμβούλιο της EE και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε συμφωνία στις 18 Ιανουαρίου 2023, για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Ενώ η πολιτική συμφωνία περιλαμβάνει ηλεκτρικά ρυμουλκούμενα και οχήματα με κινητήρες υδρογόνου, δεν περιλαμβάνει, ωστόσο, καύσιμα με ουδέτερο άνθρακα.

Ο Benjamin Krieger, Γενικός Γραμματέας της CLEPA, της ευρωπαϊκής ένωσης προμηθευτών αυτοκινήτων, δήλωσε: «Βλέπουμε θετική κίνηση στη συμπερίληψη κινητήρων με υδρογόνο και ηλεκτρικών τρέιλερ, ωστόσο, ο ρόλος των ανανεώσιμων πηγών καυσίμων ως συμπλήρωμα της ηλεκτροκίνησης πρέπει ακόμα να είναι ξεκάθαρα καθορισμένος.» Οι πιο φιλόδοξοι μέχρι σήμερα ενδιάμεσοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι, όσο δύσκολο και να είναι να επιτευχθούν, θα πρέπει να οριοθετηθούν μέσα από την αναθεώρηση και την αξιολόγηση του κανονισμού που διέπει τις ανανεώσιμες πηγές καυσίμων στην ηλεκτροκίνηση. Μία μείωση του CO2 κατά 45%, έως το 2030, θα απαιτήσει περισσότερα από 400.000 φορτηγά μηδενικών εκπομπών στους δρόμους – περίπου 100.000 νέα φορτηγά μηδενικών εκπομπών που ταξινομούνται ετησίως. Επί του παρόντος, λιγότερο από το 1% των φορτηγών που ταξινομήθηκαν πρόσφατα είναι ηλεκτρικά. «Η πρόοδος προς τον εξηλεκτρισμό του στόλου και την ανάπτυξη ευνοϊκών συνθηκών θα πρέπει να επανεξεταστεί διεξοδικά το 2027 και, εάν είναι απαραίτητο, θα πρέπει να παραμείνουμε ανοιχτοί στο να εξετάσουμε όλες τις τεχνολογικές επιλογές για την επίτευξη συμμόρφωσης», σημείωσε ο Benjamin Krieger.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.