Φρενάρισμα by-wire
ZF

Φρενάρισμα by-wire

Καθαρά ηλεκτρικό σύστημα πέδησης του μέλλοντος από την ZF για τα πλήρως ελεγχόμενα από λογισμικό οχήματα. Ωστόσο, ο συνδυασμός ηλεκτρικού και υδραυλικού συστήματος φρένων είναι, επίσης, δυνατός.

Στo τελευταίο Νext Mobility Day, στη Σαγκάη, η ZF παρουσίασε, για πρώτη φορά, ένα νέο, αμιγώς ηλεκτρομηχανικό σύστημα πέδησης. Η δύναμη της πέδησης παράγεται σε κάθε τροχό από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, οπότε δεν χρειάζεται υδραυλικό σύστημα και υγρό φρένων… Το εν λόγω σύστημα εξελίχθηκε στα κέντρα ανάπτυξης της εταιρείας στην Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Γερμανία για την παγκόσμια αγορά.

«Το αμιγώς ηλεκτρικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης είναι μία σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο των δικτυωμένων συστημάτων πλαισίου», δήλωσε ο Δρ Holger Klein, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ZF. «Με τέτοια συστήματα, ανοίγουμε την πόρτα σε μία νέα εποχή ελέγχου των οχημάτων». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι αυτό ισχύει, ιδιαίτερα, σε οχήματα που λειτουργούν αποκλειστικά με το λογισμικό και κινούνται ηλεκτρικά, όπου αυτός ο τύπος εισάγει σε καινούργια πεδία τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη.

Σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα πέδησης, το πρωτοποριακό νέο σύστημα, χάρη στον ενσωματωμένο έλεγχο φρένων (IBC), επιτρέπει μικρότερες αποστάσεις πέδησης, καλύτερη ανάκτηση της ενέργειας και χαμηλότερο κόστος συντήρησης, όπως τονίζεται αρμοδίως. Κατά την αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, η απόσταση ακινητοποίησης με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα μπορεί να είναι έως και εννέα μέτρα μικρότερη από ό,τι με τα συμβατικά συστήματα. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να επιτύχουν έως και 17% περισσότερη αυτονομία μέσω ακόμα καλύτερης ανάκτησης της ενέργειας πέδησης.

Ειδικότερα, με τα προωθούμενα νέα συστήματα, οι εναπομένουσες ροπές έλξης που προκύπτουν με τα κλασικά φρένα λόγω της ελάχιστης επαφής μεταξύ των τακακιών και των δίσκων μπορούν, σχεδόν, να μηδενιστούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμη λιγότερες εκπομπές σωματιδίων λόγω τριβής. Η χαμηλότερη αντίσταση κατά την οδήγηση εξοικονομεί, επίσης, ενέργεια και μπορεί να αυξήσει την αυτονομία σε ένα EV.

Η διάθεση, εξάλλου, ενός υδραυλικού συστήματος σημαίνει σημαντικά χαμηλότερο κόστος στη συναρμολόγηση και την εφοδιαστική αλυσίδα, ακόμη και κατά τη διάρκεια της παραγωγής του οχήματος, καθώς το σύστημα αποτελείται από λιγότερα εξαρτήματα. Και κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος, ο χρήστης επωφελείται, επειδή τα υγρά φρένων δεν θα χρειάζεται, πλέον, να αλλάξουν, μειώνοντας το ποσό συντήρησης που απαιτείται στο συνεργείο.

Ωστόσο, παρόλο που δεν θα υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του πεντάλ φρένου και των ενεργοποιητών φρένων, η αίσθηση πέδησης θα είναι η ίδια με εκείνη ενός υδραυλικού φρένου. Η ασφάλεια της μετάδοσης και επεξεργασίας δεδομένων, καθώς και η παροχή ενέργειας στους ηλεκτρικούς κινητήρες εξασφαλίζεται από την επικάλυψη όλων των συνδέσεων και συστημάτων, όπως επίσης και στην υποκαλωδίωση.

Οι κατασκευαστές οχημάτων μπορούν να τοποθετήσουν το βέλτιστο σύστημα πέδησης, από το κλασικό αμιγώς υδραυλικό έως το νέο αμιγώς ηλεκτρικό, με βάση τις απαιτήσεις τους. Υβριδικές μορφές όπως για παράδειγμα, ένα υδραυλικό σύστημα στο μπροστινό μέρος και ένα αμιγώς ηλεκτρικό ενεργοποιημένο στον πίσω άξονα είναι, επίσης, δυνατό. Επιπλέον, η ZF προσφέρει όλα τα εξαρτήματα ενός συστήματος πέδησης από μία μόνο πηγή, από τα φρένα των τροχών μέχρι τα φρένα στάθμευσης και από το υλικό μέχρι το λογισμικό. Διαθέτει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα χαρτοφυλάκια αμιγώς ηλεκτρονικά ελεγχόμενων συστημάτων διεύθυνσης, πέδησης ή ανάρτησης.

«Τα δικτυωμένα συστήματα πλαισίου για διαμήκη, πλευρική και κάθετη δυναμική μπορούν να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά της οδήγησης και η ZF είναι μοναδικά τοποθετημένη στην αγορά συνδυάζοντας όλες τις σχετικές τεχνολογίες», δήλωσε ο Klein. Τα αμιγώς ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και δικτυωμένα συστήματα προσφέρουν καλύτερο έλεγχο του οχήματος, μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, μεγαλύτερη ευελιξία στο τιμόνι, μεγαλύτερη ευστάθεια οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες, εμβέλεια και αποδοτικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.