Ηλεκτρικά οχήματα και εφοδιαστική αλυσίδα
CLEPA

Ηλεκτρικά οχήματα και εφοδιαστική αλυσίδα

Όπως επισημαίνει η CLEPA, οι χώρες της ΕΕ αναμένεται να παράγουν σχεδόν δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) φέτος, παρά τις ανησυχίες για τις τιμές των υλικών και την επιβράδυνση του ρυθμού με τον οποίο μειώνονταν το κόστος των μπαταριών.

Περίπου το 50% των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην ΕΕ προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα, συμπεριλαμβανομένων διαφόρων (ήπιων) υβριδικών, το 2023. Τα BEV και τα plug-in υβριδικά οχήματα, που διαθέτουν μπαταρία που μπορεί να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο, αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 21% των κατασκευασμένων αυτοκινήτων, από 17% το 2022. Ακόμη, οι προβλέψεις δείχνουν ότι ήδη από το 2027, οι πωλήσεις BEV είναι πιθανό να έχουν ξεπεράσει άλλους κινητήρες στην Ευρώπη. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η CLEPA, ενώ ο μετασχηματισμός της βιομηχανίας που παράγει το όχημα και τα εξαρτήματά του διατηρεί σταθερό ρυθμό, οι αλυσίδες εφοδιασμού, αντιθέτως, παραμένουν υπανάπτυκτες. Παρά τις σημαντικές επενδυτικές δεσμεύ[1]σεις μέχρι το 2030, έχει ολοκληρωθεί μόνο το 3% της απαιτούμενης επένδυσης στις εγκαταστάσεις μπαταριών (υλικών), λιγότερο από ό,τι στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Επίσης, όσον αφορά την κατασκευή τσιπ, έχουν ανακοινωθεί σημαντικές επενδύσεις παγκοσμίως, αλλά η ΕΕ εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τις ΗΠΑ, την Κίνα και την Ταϊβάν.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.