Αισθητήρες EGT – Μία ανερχόμενη αγορά
Delphi

Αισθητήρες EGT – Μία ανερχόμενη αγορά

Είναι σημαντικό να γνωρίζει κάποιος την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των αισθητήρων θερμοκρασίας καυσαερίων και να την εκμεταλλευτεί, επιλέγοντας ποιοτικά προϊόντα από έναν OE προμηθευτή εξαρτημάτων διαχείρισης κινητήρα, όπως η Delphi Technologies.

Καθώς οι θερμοκρασίες του κινητήρα αυξάνονται, δυναμώνει και η αγορά των αισθητήρων θερμοκρασίας καυσαερίων (EGT). Αυτοί οι αισθητήρες προστασίας από τη θερμότητα γίνονται όλο και πιο απαραίτητοι στα σύγχρονα οχήματα και, σε συνεργασία με έναν OE προμηθευτή εξαρτημάτων διαχείρισης κινητήρα, όπως η Delphi Technologies, μπορούν να αποτελέσουν εξίσου σημαντικό στοιχείο κάθε επιχείρησης του κλάδου.

Πριν από μερικά χρόνια, γινόταν αντιληπτό πόσο ισχυρό και γρήγορο ήταν ένα αυτοκίνητο, μόνο από το μέγεθος του κινητήρα του. Όχι, πλέον… Σε μία προσπάθεια να ανταποκριθούν στην ολοένα και αυστηρότερη νομοθεσία περί εκπομπών ρύπων, οι κατασκευαστές οχημάτων βρίσκουν πιο ουσιαστικούς τρόπους για να αποσπάσουν περισσότερη ισχύ από μικρότερες ποσότητες καυσίμου -μία τάση γνωστή ως downsizing. Το αποτέλεσμα; Μικρότεροι, πιο αποδοτικοί κινητήρες, οι οποίοι, χάρη στη χρήση υπερσυμπιεστών (supercharger) και turbo, προσφέρουν την ίδια, αν όχι περισσότερη ισχύ από τους προγενέστερους.

Περιορισμός στις ζημιές

Ωστόσο, όπως συμβαίνει με όλα τα συστήματα εξαναγκασμένης εισαγωγής, ο κινητήρας και τα εσωτερικά του εξαρτήματα εκτίθενται σε υψηλότερες πιέσεις και θερμοκρασίες. Έτσι, ήταν πιο ευάλωτα σε ζημιές, μέχρι που εμφανίστηκε ο αισθητήρας θερμοκρασίας καυσαερίων. Αρχικά, ήταν σχεδιασμένος για την παρακολούθηση του καταλυτικού μετατροπέα.

Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία του αισθητήρα θερμοκρασίας καυσαερίων έχει γίνει όλο και πιο πολύπλοκη, αφού κύριο έργο του είναι να προστατεύει τα βασικά εξαρτήματα από τις υψηλές θερμοκρασίες τόσο στους κινητήρες ντίζελ όσο και στους βενζινοκινητήρες.

Έτσι, εάν ο αισθητήρας ανιχνεύσει υπερβολική θερμότητα, η ECU θα παρέμβει και θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα για τη μείωσή της. Για παράδειγμα, μειώνοντας την πίεση υπερπλήρωσης, στην περίπτωση του turbo, ή αυξάνοντας την ποσότητα καυσίμου που εγχέεται για τον καταλυτικό μετατροπέα. Στους κινητήρες ντίζελ, χρησιμοποιούνται, επίσης, για την παρακολούθηση της θερμοκρασίας του φίλτρου σωματιδίων (DPF) για τον καθορισμό της σωστής θερμοκρασίας για την αναγέννησή του.

Μεγαλύτερη προστασία

Καθώς τρία ή περισσότερα από αυτά τα εξαρτήματα -που παρουσιάζουν υψηλό ποσοστό βλαβών- τοποθετούνται σε πολλά από τα σημερινά οχήματα, είναι βέβαιο ότι βρίσκονται, συχνά, στο συνεργείο και χρειάζονται αντικατάσταση με καινούργια υψηλής ποιότητας. Η Delphi Technologies συμπεριέλαβε πρόσφατα αισθητήρες θερμοκρασίας καυσαερίων στην εκτεταμένη γκάμα ηλεκτρονικών ανταλλακτικών για οχήματα.

Διαθέτοντας την τελευταία γενιά RTD λεπτού φιλμ, παρέχουν μεγαλύτερη προστασία από τις περιβαλλοντικές και μηχανικές καταπονήσεις, ενώ, παράλληλα, προσφέρουν βελτιωμένους χρόνους απόκρισης -χρειάζονται λιγότερο από 11 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να μεταπηδήσουν στους 300°C και ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών, από τους -40°C μέχρι τους 900°C.

Η νέα σειρά περιλαμβάνει περισσότερα από 55 εξαρτήματα, που καλύπτουν πάνω από 480 εφαρμογές (μάρκα/μοντέλο/μέγεθος κινητήρα), συμπεριλαμβανομένων των Audi A3, Volkswagen Golf και Vauxhall/Opel Astra.

Με την τάση για downsizing (υποκυβισμός) να συνεχίζεται, οι θερμοκρασίες του κινητήρα θα γίνονται ακόμη πιο υψηλές. Και, αντίστοιχα, θα αυξάνονται και οι ευκαιρίες στη δευτερογενή αγορά. Άρα, είναι πολύ σημαντικό να επιλέγεται ένας ποιοτικός αισθητήρας θερμοκρασίας καυσαερίων από έναν OE προμηθευτή εξαρτημάτων διαχείρισης κινητήρα, όπως η Delphi Technologies.

Επισκεφθείτε τον σύνδεσμο και ενημερωθείτε για την γκάμα αισθητήρων θερμοκρασίας καυσαερίων της Delphi Technologies.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ