Denso: Συµβουλές διάγνωσης σε common rail 4ης γενιάς
Common Rail

Denso: Συµβουλές διάγνωσης σε common rail 4ης γενιάς

Με εµπειρία και τεχνογνωσία στα συστήµατα common rail τέταρτης γενιάς, η Denso προσφέρει στο Aftermarket εξαρτήµατα ποιότητας ΟΕ, καθώς και χρήσιμες συµβουλές για τη διάγνωση και επισκευή τους.

Η DENSO, ηγέτης στην τεχνολογία πετρελαιοκινητήρων, ήταν ο πρώτος ΟΕ κατασκευαστής κεραµικών προθερµαντήρων, ενώ πρωτοστάτησε και στο σύστηµα common rail (CRS) το 1995. Με αυτή την τεχνογνωσία η εταιρεία συνεχίζει να βοηθά τους κατασκευαστές οχημάτων σε όλο τον κόσμο να δημιουργούν πιο αποδοτικά και αξιόπιστα οχήµατα.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του CRS, που έχει καθοριστικό ρόλο στα οφέλη του συστήµατος ως προς την απόδοση, είναι το γεγονός πως λειτουργεί µε το καύσιµο υπό πίεση. Καθώς έχει εξελιχθεί η τεχνολογία και έχει βελτιωθεί η απόδοση του κινητήρα, αυξήθηκε και η πίεση του καυσίµου στο σύστηµα, από 120 megapascal (MPa) ή 1.200 bar κατά την παρουσίαση του συστήµατος πρώτης γενιάς, σε 250 MPa για ένα τελευταίο σύστηµα τέταρτης γενιάς. Το αποτέλεσµα αυτής της εξέλιξης είναι εντυπωσιακό: η κατανάλωση καυσίµου έχει μειωθεί κατά 50%, οι εκποµπές ρύπων κατά 90% και η ισχύς του κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 120%, κατά τη διάρκεια των 18 ετών µεταξύ της πρώτης και τέταρτης γενιάς CRS.

Πρώτα η ασφάλεια

Αν και οι αυξήσεις στην πίεση του καυσίμου έχουν προσφέρει σημαντικά οφέλη στην απόδοση και μείωση των εκπομπών ρύπων, έχουν επίσης αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού όσων αναλαμβάνουν τις εργασίες συντήρησης και επισκευής του CRS. Φυσικά, η χρήση των κατάλληλων προστατευτικών μέσων και η τήρηση των σωστών διαδικασιών είναι σημαντική κατά την εργασία σε οποιοδήποτε τμήμα του οχήματος, αλλά ειδικά στο CRS πρέπει να τηρούνται πρόσθετες προφυλάξεις.

Για παράδειγμα, όταν ο κινητήρας λειτουργεί και εκτελείται δοκιμή υψηλής πίεσης, οι τεχνικοί δεν πρέπει ποτέ να αγγίζουν κανέναν από τους σωλήνες, τις συνδέσεις ή τα εξαρτήματα υψηλής πίεσης με τα δάχτυλά τους, διότι η διαρροή καυσίμου υψηλής πίεσης μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό. Η εισχώρηση στο δέρμα, ακόμη και στις πιο μικρές περιπτώσεις, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης σοβαρής μόλυνσης ή ακόμη και να οδηγήσει σε ακρωτηριασμούς, λόγω της ανάπτυξης γάγγραινας.

Διάγνωση σε πετρελαιοκινητήρα µε CRS

Η DENSO Aftermarket παρέχει στους τεχνικούς πολλές επιλογές όσον αφορά την εκπαίδευση και την υποστήριξη, με χρήσιμα βίντεο οδηγιών να περιλαμβάνονται στο κανάλι της στο YouTube.

Επιπλέον εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνεται στα διαδικτυακά σεμινάρια της DENSO και, ειδικά για το CRS, δίνεται βαρύτητα στη διάγνωση βλαβών με επίκεντρο τρία βασικά εξαρτήματα: την αντλία καυσίμου, τα μπεκ ψεκασμού και τον συλλέκτη καυσίμου (rail).

Αντλία καυσίµου – βαλβίδα ελέγχου αναρρόφησης (SCV)

Υπάρχουν δύο τύποι βαλβίδων SCV σε αντλίες καυσίμου HP3:

  1. Κανονικά ανοιχτή και
  2. Κανονικά κλειστή.

Έτσι, εάν αποσυνδεθεί η βαλβίδα SCV, το αποτέλεσμα θα είναι η μέγιστη παροχή καυσίμου σε ένα σύστημα τύπου Α, επειδή η βαλβίδα είναι πλήρως ανοιχτή, ενώ σε ένα σύστημα τύπου Β δεν θα υπάρχει πίεση καυσίμου, καθώς η βαλβίδα θα είναι κλειστή.

Η απόδοση και των δύο τύπων βαλβίδων SCV µπορεί να αξιολογηθεί, για να επιβεβαιωθεί εάν υπάρχει υποκείµενη βλάβη, χρησιµοποιώντας ένα πολύµετρο. Με αυτό ελέγχετε τη διάρκεια ενεργοποίησης της ηλεκτροµαγνητικής βαλβίδας, την τάση ενεργοποίησης και το µέσο ρεύµα στην ηλεκτροµαγνητική βαλβίδα ρεύµατος.

Εάν η βαλβίδα SCV έχει αστοχήσει και η αντλία καυσίμου πρέπει να αντικατασταθεί, θα πρέπει να βαθμονομηθεί σωστά μετά την τοποθέτησή της. Η διαδικασία αυτή θα διασφαλίσει ότι υπάρχει η μικρότερη δυνατή απόκλιση, λόγω των κατασκευαστικών ανοχών ή της ηλικίας του κινητήρα. Εάν δεν πραγματοποιηθεί αυτό το σημαντικό βήμα, υπάρχει ο κίνδυνος η πίεση στον συλλέκτη να είναι πολύ χαμηλή, οπότε ο κινητήρας θα στρέφεται με τη μίζα, αλλά δεν θα ξεκινά, ή να είναι πολύ υψηλή, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει το άνοιγμα της βαλβίδας ασφαλείας στον συλλέκτη. Άλλα ζητήματα περιλαμβάνουν την ενεργοποίηση του κωδικού βλάβης ή να ανάψει η λυχνία ελέγχου του κινητήρα στον πίνακα οργάνων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ