Μείνετε ασφαλείς με γνήσια ρουλεμάν
fake

Μείνετε ασφαλείς με γνήσια ρουλεμάν

Τα πλαστά ρουλεµάν είναι καταστροφικά για τους κατασκευαστές, αλλά µπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα για τους χρήστες, ειδικά όταν χρησιµοποιούνται για τους τροχούς των οχηµάτων.

Το κέντρο ελέγχου της SNR σε συνεργασία µε το Τµήµα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας πραγµατοποίησε δοκιµές σε ένα πλαστό ρουλεµάν τροχού που κυκλοφορεί στην αγορά. Αυτό το ρουλεµάν µπορεί να τοποθετηθεί, αντί του SNR XMGB40899 µε τεχνολογία ASB®, στον µπροστινό τροχό των Volkswagen Polo VII και Fox, Audi A2 και A3, Seat Cordoba IV και Ibiza V, Skoda Fabia.

Οι δοκιµές αυτές πραγµατοποιήθηκαν σύµφωνα µε τις απαιτήσεις πιστοποίησης του κατασκευαστή αυτοκινήτων (VAG) και τα αποτελέσµατά τους δεν αφήνουν περιθώρια αµφιβολίας: είναι επικίνδυνο για τον επιβάτη του αυτοκινήτου να έχει τοποθετηθεί στο όχηµα αυτό το ρουλεµάν.

Τα ρουλεµάν επηρεάζονται σε µεγάλο βαθµό από τα πλαστά προϊόντα, ενώ εκτιµάται ότι αντιπροσωπεύουν το 10% των διεθνών συναλλαγών.

Οι δοκιµές και τα αποτελέσµατα 

01. Οπτικές διαφορές µεταξύ του αχρησιµοποίητου πλαστού ρουλεµάν, σε σύγκριση µε ένα ρουλεµάν SNR

Ένας τεχνικός εμπειρογνώμονας μπορεί να αναγνωρίσει αμέσως τις ακόλουθες διαφορές μεταξύ των δύο ρουλεμάν:

  • Κόκκινη μαγνητική τσιμούχα ASB®, διαφορετικού σχήματος (αντί για μαύρη τσιμούχα νιτριλίου του ρουλεμάν SNR)
  • Η φλάντζα στερέωσης είναι διαφορετική και πιο λεπτή
  • Ακατέργαστο τμήμα στην άκρη του εξωτερικού δακτυλίου
  • Δεν υπάρχει σκουρόχρωμο ίχνος από την κατεργασία με υψηλή θερμοκρασία του μουαγιέ
  • Ημιτελής κατεργασία αυλακώσεων στη φλάντζα
  • Το σπείρωμα των 5 οπών στερέωσης έχει τραχύ φινίρισμα
Το παραμορφωμένο ρουλεμάν, που έχει σπάσει.

02. Διαφορές στη συναρµολόγηση του πλαστού ρουλεµάν

Μετά τη σύσφιξη του συνδέσμου CV, παραμένει αξονική ανοχή που μας οδηγεί σε κρίσιμες συνθήκες. Η μέτρηση του ύψους της φλάντζας δίνει διαφορετική τιμή για το πλάτος του ρουλεμάν.

Πλαστό ρουλεμάν = 58,04 mm 
Ρουλεμάν SNR = 59,65 mm

Αυτό σημαίνει ότι το πλαστό ρουλεμάν είναι μικρότερο κατά 1,6 mm. Κατά συνέπεια, το παξιμάδι του ημιαξονίου πατά στη μικρή επιφάνεια του ημιαξονίου και δεν μπορεί να διατηρήσει τη μεγάλη επιφάνειά του κατά μήκος της φλάντζας.

Ο τελικός άξονας του συνδέσμου CV δεν ταιριάζει σωστά στο ρουλεμάν και δείχνει γωνιακή κίνηση, υποδηλώνοντας ότι το καρέ δεν είναι σωστής διαμέτρου.


Με αυτές τις λειτουργικές διαφορές, είναι αδύνατο να τοποθετηθεί το ρουλεμάν με τον σωστό τρόπο, όπως ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.

Το ρουλεμάν έχει κάνει μόνο 1.908 κύκλους δοκιμής, που αντιστοιχούν στο 3,2% του στόχου (60.000 κύκλοι δοκιμής επιβάλλονται από τη διαδικασία έγκρισης της VW). Τη  φθορά του ρουλεμάν ακολούθησε η θραύση της πλήμνης, που σημαίνει απώλεια του τροχού του οχήματος. Πράγματι, η θραύση του ρουλεμάν προκαλεί πλήρη απώλεια του τροχού.

03. Διαφορές στην τσιµούχα ASB®

Όταν ο ειδικός της SNR παρατήρησε τη μαγνητική τσιμούχα ASB®, διαπιστώθηκαν ορισμένα σημαντικά άσχημα χαρακτηριστικά. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η SNR είναι ο παγκόσμιος κάτοχος διπλώματος ευρεσιτεχνίας της τεχνολογίας ASB® που χρησιμοποιείται για την τεχνολογία ABS και ESP.

Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις σχετικά με την ακρίβεια του μαγνήτη. Τα μαγνητικά χαρακτηριστικά του πλαστού ρουλεμάν είναι εντελώς εκτός ανοχής σε σύγκριση με τις απαιτήσεις της SNR, οπότε μπορούμε εύκολα να φανταστούμε τις συνέπειες στην ασφάλεια των επιβατικών αυτοκινήτων, εάν το ABS ή το ESP δεν λειτουργούν σωστά.

04. Διαφορές στον σχεδιασµό του ρουλεµάν

Σημειώνουμε ότι ο τύπος παραγωγής μεταξύ ρουλεμάν SNR και πλαστού ρουλεμάν είναι διαφορετικός:

Το πλαστό ρουλεμάν δεν έχει ενσωματωμένη τροχιά κύλισης στο μουαγιέ και έχει κακή ποιότητα θερμικής επεξεργασίας, η οποία θεωρείται ως ο κύριος λόγος της θραύσης του μουαγιέ μετά από τόσο μικρή διάρκεια δοκιμής.

Η ασφάλεια που στερεώνεται στον εξωτερικό δακτύλιο (που είναι κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας) βγήκε από το περίβλημά της κατά τις πρώτες στροφές. Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνει τον ρόλο της στη διατήρηση της αξονικής θέσης του ρουλεμάν. Επομένως, το ρουλεμάν κινδυνεύει να διαχωριστεί από το περίβλημά του κατά τη λειτουργία.


Η θραύση του µουαγιέ οδήγησε στην καταστροφή των σπειρωµάτων του συνδέσµου CV. Κατά συνέπεια, το όχηµα έχασε τον τροχό του.


Συµπέρασµα

Το πλαστό ρουλεµάν κράτησε µόνο 1.908 αντί των 60.000 κύκλων δοκιµής που απαιτούνται για έγκριση. Η θραύση του προκαλεί πλήρη απώλεια του τροχού του αυτοκινήτου και είναι εύκολο να φανταστούµε τις φοβερές συνέπειες µίας τέτοιας αστοχίας! Αυτό το ρουλεµάν είναι πραγµατικά επικίνδυνο για χρήση στη δευτερογενή αγορά. Για την ασφάλεια τη δική σας και των πελατών σας, απολαύστε την εµπιστοσύνη και τη σιγουριά που προσφέρουν οι προµηθευτές ποιότητας OEM.

ΠΗΓΗ: NTN-SNR  

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.