Συνέντευξη με τον Γιάννη Φρονιμάκη
aftersales

Συνέντευξη με τον Γιάννη Φρονιμάκη

Ο Κος Γιάννης Φρονιμάκης, υπεύθυνος πωλήσεων της DENSO Aftermarket Europe για τις αγορές της Ελλάδος, Κύπρου και Μάλτας, μας δίνει τη δική του οπτική για την περίοδο Covid-19 που βιώνει ο τομέας του Ανεξάρτητου Aftermarket.

Πώς βλέπετε την αγορά σήμερα;

Μετά το σοκ των πρώτων εβδομάδων και τις απώλειες που είχε ο κλάδος του Ανεξάρτητου Aftermarket, κατά την περίοδο της καραντίνας, θεωρώ πως από τον Μάιο η αγορά κινήθηκε σε καλά επίπεδα. Υπήρξαν κάποιοι πολύ καλοί μήνες, που ενδεχομένως να διόρθωσαν λίγο την κατάσταση, καθώς οι καταναλωτές έσπευσαν να επισκευάσουν τα αυτοκίνητά τους. Η βαριά πληγείσα αγορά των νέων αυτοκινήτων ήταν μία ένδειξη πως ο κόσμος κινείται εκ του ασφαλούς, επιλέγοντας να επισκευάσει και όχι να αντικαταστήσει το όχημά του, μέχρι να αισθανθεί τη σιγουριά να ξοδέψει χρήματα για την αγορά ενός νέου.


Η αίσθησή μου πάντως είναι πως, αν μέχρι το τέλος του χρόνου δεν έχουμε μία νέα καραντίνα, οι απώλειες στην αγορά του ανταλλακτικού θα περιοριστούν σε μονοψήφια νούμερα και σε κάποιες περιπτώσεις ίσως και το πρόσημο να γίνει θετικό.

Οι πωλήσεις των προϊόντων σας είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι;

Όσον αφορά τη δική μας επίδοση, και φέτος μέχρι στιγμής είναι καλή. Οι βάσεις που έχουμε βάλει όλα αυτά τα χρόνια στις αγορές είναι γερές και δείχνουν αντοχή σε δυνατές δοκιμασίες, όπως αυτή της κρίσης του Covid-19.
Η πρόκληση ήταν μεγάλη, αλλά η DENSO είναι παρούσα στα δύσκολα. Η ποιότητα των προϊόντων μας και το δίκτυο μεταπωλητών ήταν για μία ακόμα φορά οι βασικοί πυλώνες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση μίας ακόμα κρίσης. Μέσα σε μία πολύ δύσκολη χρονιά, έχουμε περιορισμένες απώλειες τις οποίες έχουμε ακόμα χρόνο, αν όλα πάνε καλά, να τις διορθώσουμε. Η DENSO ως ιαπωνική εταιρεία αλλάζει το οικονομικό της έτος την Άνοιξη του 2021. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι τότε θα έχουμε καταφέρει να περιορίσουμε και ίσως εκμηδενίσουμε τις απώλειες και – γιατί όχι; – να γυρίσουμε σε θετικό πρόσημο.

Αντιμετωπίσατε προβλήματα διαθεσιμότητας κατά το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου;

Για ένα από τα θέματα που αισθανόμουν πολύ μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά ήταν αυτό της διαθεσιμότητας των προϊόντων μας. Εμείς, στην DENSO, είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για τέτοιου είδους κρίσεις και έχουμε δημιουργήσει τους κατάλληλους μηχανισμούς για την αντιμετώπισή τους. Ήμασταν πλήρως προετοιμασμένοι για τη διανομή όλων των προϊόντων μας, σε όλες τις περιοχές, και νομίζω ότι αυτό αποδείχτηκε και στην πράξη, αφού όλοι οι πελάτες εξυπηρετήθηκαν, όπως ακριβώς έχουν συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την κρίση του Covid – 19 ήταν η έλλειψη ρευστότητας και η στάση πληρωμών. Το αισθανθήκατε αυτό στην DENSO;

Είναι γεγονός πως, όταν ξέσπασε η κρίση, η πρώτη αντίδραση πολλών επιχειρήσεων ήταν να κρατήσουν τη ρευστότητά τους για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων σοβαρών προβλημάτων, με αποτέλεσμα να παγώσουν τις πληρωμές προς προμηθευτές. Το μέτρο της κυβέρνησης για το πάγωμα της εξόφλησης των επιταγών οδήγησε προς αυτήν την κατεύθυνση και πολλές επιχειρήσεις άσκησαν αυτό το δικαίωμα. Προσωπικά θεωρώ πως υπήρξαν και «καλοπληρωτές» που βρήκαν την ευκαιρία να καθυστερήσουν πληρωμές, ενώ στην ουσία δεν είχαν κάποιο ουσιαστικό θέμα. Το να αναβάλεις μία οφειλή σε μία δύσκολη περίοδο, ειδικά σε ένα τόσο ευμετάβλητο περιβάλλον, θεωρώ ότι είναι μία λάθος επιλογή. Δημιουργείς μία κακή αλυσιδωτή αντίδραση. Όσον αφορά στο δικό μας δίκτυο, ευτυχώς δεν αντιμετωπίσαμε τέτοιου είδους περιστατικά. Όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, οι συνεργάτες μας μπορούν να βασίζονται σε μας και εμείς στους συνεργάτες μας. Υπάρχει αμοιβαία εκτίμηση και σχέση εμπιστοσύνης.  

Ποια ήταν τα πρώτα μέτρα αντίδρασης που έλαβε η DENSO για την αντιμετώπιση της κρίσης;

Τα μέτρα αντίδρασης ήταν άμεσα. Ως πολυεθνικός οργανισμός με δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους ανά τον κόσμο, έπρεπε να λάβουμε πολλά δεδομένα υπόψη μας. Η δυσκολία ήταν μεγάλη, αλλά η αντίδραση αποτελεσματική.


Η προστασία του ανθρώπινου δυναμικού και η εξυπηρέτηση των συνεργατών μας ήταν προτεραιότητα για την εταιρεία. Η ετοιμότητα και τα γρήγορα αντανακλαστικά που έδειξε η DENSO δείχνουν πως δεν είναι τυχαία μία από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως.

Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό εφαρμόστηκε καθεστώς τηλεργασίας, αναβολή ή ακύρωση όλων των συμμετοχών σε εκδηλώσεις και περιορισμός μέχρι και απαγόρευση των μετακινήσεων. Όλα τα τμήματα και οι μηχανισμοί ενεργοποιήθηκαν άμεσα και ήμασταν σε συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες μας για να τους στηρίξουμε με όποιον τρόπο μας επέτρεπαν οι δυνατότητές μας. Αυτό θα ισχύει πάντα. Η DENSO βρίσκεται πάντα δίπλα στους συνεργάτες της – και στα εύκολα και στα δύσκολα.  

Πιστεύετε πως η κακή αυτή κατάσταση γέννησε ευκαιρίες για ανάπτυξη σε άλλους τομείς;

Πάντα υπάρχει και η θετική πλευρά. «Ό,τι δε σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό» λένε και νομίζω πως ακόμα μία φορά ο κανόνας επιβεβαιώνεται. Αυτό, από μόνο του, είναι ένα θετικό αποτέλεσμα. Η δοκιμασία ήταν και παραμένει δύσκολη. Οι σχέσεις δοκιμάζονται και στα δύσκολα έρχονται στην επιφάνεια πράγματα που δεν φαίνονται, όταν όλα είναι καλά. Τώρα, όσον αφορά την ανάπτυξη άλλων τομέων, νομίζω πως οι συνθήκες εργασίας άλλαξαν κατά πολύ και θα παραμείνουν στη ζωή μας και στη μετά Covid-19 εποχή. Πολλές εταιρείες θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν την τηλεργασία. Ψηφιακά εργαλεία θα αναπτυχθούν περαιτέρω για όλες τις διαδικασίες και οι εξ αποστάσεως συναντήσεις θα αυξηθούν κατά πολύ, αντικαθιστώντας τις δια ζώσης συναντήσεις που για εμάς, τους ανθρώπους των πωλήσεων, σημαίνουν πολλές εργατοώρες σε ταξίδια. Επίσης, μεταξύ άλλων, θα αναπτυχθούν σε υψηλό βαθμό τα εργαλεία εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.


Η DENSO ήδη παρουσίασε το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό portal www.denso-technic.com το οποίο είναι διαθέσιμο σε 14 χώρες και ελπίζουμε σύντομα και στην χώρα μας. Το portal αυτό προσφέρει εξ αποστάσεως τεχνική εκπαίδευση για τους μηχανικούς.

Ποιες είναι οι ενέργειες που έκανε η DENSO στην Ευρώπη για να συνεισφέρει στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση του Covid-19;

Η DENSO έδειξε την ευαισθησία της και το ανθρώπινό της πρόσωπο για ακόμα μία φορά, συμβάλλοντας με τον τρόπο της στον αγώνα για την αντιμετώπιση αυτής της ανθρωπιστικής κρίσης. Οι ενέργειες ήταν πάρα πολλές σε παγκόσμιο επίπεδο και σε ευρωπαϊκό, κυρίως με δωρεές χρηματικών ποσών σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς και νοσοκομεία που βοήθησαν σημαντικά για την προμήθεια εξοπλισμού προστασίας και ιατρικού εξοπλισμού.
Στη χώρα, η εταιρεία επέλεξε να πραγματοποιήσει μία χρηματική δωρεά στο Χαμόγελο του παιδιού, ώστε να συμβάλλει στο έργο του οργανισμού που φροντίζει τις ανάγκες παιδιών, υπερασπίζεται τα δικαιώματά τους και χαρίζει χαμόγελα.
Για εμάς στην DENSO, η αλληλεγγύη και η προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο και τις πιο ευάλωτες ομάδες έχει μεγάλη σημασία και το δείχνουμε εμπράκτως.

Φέτος λόγω της κατάστασης, πολλές διοργανώσεις ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν. Μία από αυτές είναι και η κορυφαία – για το ευρωπαϊκό IAM – διοργάνωση, αυτή της Automechanika στη Φρανκφούρτη. Σας έλειψε;

Πολύ!! Μπορεί, όπως ανέφερα και παραπάνω, να έχουμε στη διάθεσή μας πολλά ψηφιακά εργαλεία για την ανάπτυξη του networking και των συναντήσεων, αλλά πιστεύω πως η εμπειρία που σου προσφέρει η συγκεκριμένη έκθεση στο επίπεδο αυτό και όχι μόνο, προς το παρόν, είναι αναντικατάστατη. Δεν θυμάμαι ειλικρινά να έχω λείψει ποτέ από αυτό το γεγονός, το οποίο αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον συνάντησης για όλο τον τομέα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Μου έλειψε πολύ που δεν συνάντησα στο περίπτερό μας, φίλους, συναδέλφους, συνεργάτες και δεν είχα την ευκαιρία να ζήσω τη μοναδική αυτή εμπειρία που μας προσφέρει η συγκεκριμένη έκθεση.

Φέτος, από τον Σεπτέμβριο για την ακρίβεια, η DENSO παρουσίασε την καινούργια της επικοινωνία. Εκτός από την ανανέωση αυτή, πρόκειται να δούμε κάτι άλλο στο κοντινό μέλλον;

Μετά από αρκετά χρόνια η εταιρεία ανανέωσε την επικοινωνία της με ένα φρέσκο, έξυπνο και άμεσο υλικό που αντικατοπτρίζει το μέγεθος του σήματος και την ποιότητα των προϊόντων της DENSO με τον καλύτερο τρόπο.

Το AutoSpecialist θα είναι για ακόμα μία χρονιά το μέσο που θα μας υποστηρίξει σε αυτόν τον τομέα. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συντελεστές του περιοδικού που όλα αυτά τα χρόνια μας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και μας υποστηρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, συμβάλλοντας με τον δικό τους τρόπο στην επιτυχημένη πορεία που έχουμε χαράξει στην ελληνική αγορά. Τώρα όσον αφορά στο σκέλος της ερώτησης για κάποιο άλλο λανσάρισμα, αν εννοείται προϊοντικό, δεν υπάρχει κάτι στον κοντινό ορίζοντα.   

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Εγγραφείτε στο newsletter

Για να λαμβάνετε τα τελευταία νέα, ενημερώσεις και ειδικές προσφορές απευθείας στο email σας.